Witamy !



Suv'y, Crossover'y, Terenowki

Rozmowy na wszystkie tematy

Postprzez p0ho » 17 lis 2007 14:45:10

to pocieszające co mówicie :)
p0ho
 

Postprzez dljm » 17 lis 2007 15:43:13

no i jeszcze A maja te przeklęte sprzęgiełka, a B ma napedy zapinane pneumatycznie :lol:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez brum » 17 lis 2007 15:48:43

Sprzęgiełka muszą być w dobrej formie, bo oczyszczeniu ich w Ełku to teraz inna bajka :D
Ale i tak trzeba się zatrzymać zeby załączyć.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 17 lis 2007 16:21:30

co racja to racja :D
mirokez
 

Postprzez FROTERKA » 17 lis 2007 16:25:06

p0ho napisał(a): ale nie widziałem zbyt wielu wyczynów wersji B :]


Przyjedziesz na zlot to zobaczysz dljma w akcji.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez mirokez » 17 lis 2007 16:26:20

i mazurkasa jak przyjedzie :twisted:
mirokez
 

Postprzez FROTERKA » 19 lis 2007 18:08:03

zostawmy suvy kadrze menedżerskiej, bez urazy :wink:

http://moto.onet.pl/1451681,4191,artykul.html
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez FROTERKA » 12 gru 2007 10:20:17

Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez KOBZI » 12 gru 2007 13:45:50

tego linka dał bym w dziale filmy z udziłem frontery :)

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez TATAR » 12 gru 2007 22:59:10

dobrze ze to tylko B sie tak składaja hehe :wink:
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 894
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez pug » 10 sty 2008 20:27:06

Nie mogę się zgodzić z Waszym zdaniem. Napęd na 4 koła w samochodach SUV i Crossover ma poprawić bezpieczeństwo i zachowanie się na drodze.

Osobiście uważam że wrzucanie do jednego "wora" nieterenowości SUV'ów i Crossover'ów też jest błędem. Konstrukcje tych aut bardzo się różnią, różni się też napęd. Piszecie o braku ramy i zawieszeniach niezależnych. Wszystko po to aby auto było bardziej bezpieczne, w konstrukcji samonośnej łatwiej zaprojektować strefę zgniotu. Porównajcie wyniki testów zderzeniowych NCAP. Nadwozie bez ramy ma niżej położony środek ciężkości, samochód nie przechyla sie na zakrętach. Ktoś zapyta po co to wszystko?
Ano dlatego że mało który nowy samochód 4x4/4WD z dieslem ma teraz 115KM. Służbowy Touareg ma tych koni 313 i potrafi jeździć naprawdę szybko. Ma niezależne zawieszenie amerykańskiego FOX'a, opony AT, blokadę środkowego i tylnego dyfra. Jest to duży SUV a w terenie robi i pustynię jako serwisówka (ten konkretny) przejechał dwa razy. Bezpośrednim konkurentem rynkowym jest BMW X5 czy Volvo XC90 które w teren zupełnie się nie nadaje.
Obrazek

Co do Hond CRV/HRV sam producent nie twierdzi że są to samochody terenowe.
Ktoś napisał Santa Fe, po raz kolejny się nie zgadzam. Pierwszy SUV Hyundaja ma stały naped na 4 koła realizowany przez centralny wiskotyczny mechanizm różnicowy który rozdziela napęd w stosunku 60:40. Producent podaje nawet głębokość brodzenia identyczną zresztą jak w Fronterze B - 500mm. Podstawową różnicą w napędzie w stosunku do Froty jest brak reduktora i stały napęd (polacam filmiki na you tube z Hyundayem Santa Fe).
Należy sobie zadać pytanie na czym bardziej nam zależy, czy na dużo lepszej trakcji w kiepskich warunkach pogodowych dzięki napedowi na 4 koła i niezależnym zawieszeniu czy na zdolnościach terenowych. Tak naprawdę nie zmotany samochód "terenowy" w terenie też daleko nie zajedzie. Potrzebny jest lift, blokady, opony itd.

Moda modą, a każdy z nas szybko przyzwyczaja się do luksusu. Nie mówcie "nigdy nigdy" w temacie SUV czy Crossovera. Taki nowy, wygodny samochód świetnie sprawdza się w mieście, szczególnie jak popada śnieg. Idealnie sprawdzi się też w podróży z rodziną do Chorwacji gdzie jedziemy 1500km autostradą. Można też holować bezpieczniej większą przyczepę niż płaskaczem.

Jako ciekawostkę podam kilka danych technichnych Frontery B Long i Santa Fe pierszej generacji.

Brodzenie: Frontera 500mm, Santa Fe 500mm.
Prześwit podwozia: Frontera 190mm, Santa Fe 207mm.
Kąt natarcia: Frontera 32*, Santa Fe 28*.
Kąt zejściowy: Frontera 24*, Santa Fe 26*.
Kąt rampowy: Frontera 19*, Santa Fe 21*.
Max wzniesienie: 80%, Santa Fe 33%.

Obrazek
To przykład modyfikacji SUV.
Ostatnio edytowano 10 sty 2008 21:21:27 przez pug, łącznie edytowano 3 razy
pug
 

Postprzez mody1 » 10 sty 2008 20:55:52

bardzo dobra wypowiedź
zgadzam sie suv`y sa dobre na drogi tez szutrowe sa tez bezpieczniejsze
tylko ze 99% z nich nigdy nie zjezdza z asfaltu
frontera a moze to zrobic po zmianie opon
tez widzialem wv touregi na pieknych alusach i oponach MT
wszystko zalezy kto do czego potrzebuje auto 4x4
ja bardzo chetnie kupie dla zony suv`a np nowa vitara :) czy x-trial`a a moze jakies subaru ?
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez mirokez » 10 sty 2008 21:03:11

moge polecic subrau impreze 2.0 GX
mirokez
 

Postprzez TATAR » 11 sty 2008 16:33:52

albo subaru baja i vat mozna odliczyc :wink:
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 894
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez FROTERKA » 11 sty 2008 19:12:10

mody1 napisał(a):tylko ze 99% z nich nigdy nie zjezdza z asfaltu


Zgadzam się. Mój przeszły-niedoszły teść kupił sobie ravkę, nówkę. Kolega go namawiał na wyjazd do Kryspinowa ale on się nie zgodził bo szkoda.
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez BASIK » 12 sty 2008 00:44:59

pug napisał(a):
Nadwozie bez ramy ma niżej położony środek ciężkości, samochód nie przechyla sie na zakrętach. Ktoś zapyta po co to wszystko?


Rama jest to kawał ciężkiego żelastwa (przynajmniej na 100 jest z tego zrobiona), mieści się pod samochodem buda jest do niej od góry przymocowana, że się nie wyrażę). Więc, wg praw fizyki obciąża auto w dół i to porządnie - dzięki temu między innymi terenówka z ramą może iść w większym przechyle i nie dachować. - Jeśli chodzi ośrodek, przechył i ramę.

Mam nieodparte wrażenie, że wszystko to co napisałeś o tych autach jest wiedzą ściśle pochodzącą z reklamówek i folderów, gdzie wiele rzeczy jest przedstawiane tak, by klient kupił auto w głębokiej wierze, iż jest ono doskonałe i jedyne, oraz naj pod każdym względem. Nie znaczy to iż jest to stek bzdur - tylko to, że pewne fakty sa przedstawione w sposób by klienta zachęcić, a co się stanie potem... to już inna sprawa.
A życie jest życiem i nie koniecznie zawsze się sprawdza to co tam jest napisane.

Te "terenówki" naogół nie zjeżdżają nigdy z asfaltu, jeżdżą na alusach i niskim profilu, często wyższy krawężnik to dla nich przeszkoda nie do pokonania bez obrania cennej opony na jeszcze cenniejszej feldze! Na teren mają za małą moc, brak im ramy i mostu :twisted: . A te co jada przez pustynię to są specjalnie skonstruowane i zrobione po to by niektórzy w to uwierzyli. Taka z salonu którą kupisz nie przejdzie nawet Pustyni Błędowskiej :lol:.

A nasze przeszły i to wszystkie! 8)
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez dljm » 12 sty 2008 07:52:13

przyglądając się waszej dyskusji "auto z rama czy bez" wtrące swoje trzy roszę:
- prawdziwe powody dla których produceńci zrezygnowali z ram:
- auto o konstrukcji samonośnej łatwiej zabudować "mniej marnuje się przestrzeni i nie musi buda iść tak do góry"
- znacznie mniejsza masa auta "mniejsze silnik, aby zapewnić odpowiednią dynamike jazdy i mniejsze zuzycie paliwa"
- auto o konstrukcji samonośnej jest bardziej przewidywalne przy zrerzeniu, więc łatwiej w nie wbudować strefy zgniotu
- no i wreszcie ostatnie - jada po krętych drogach (prawa fizyki) dwie tony bardzo trudno jest zmusił żeby sie "dobrze prowadziło" po kretych drogach (i to dotyczy nie tylko aut z ramą, sam miałem okazję prowadzić mercedesa SL450 - masa ponad 2 tony i powiem że na śliskiej krętej nawierzchni nie miałem szans ze zwykłymi autami - auto nie chciało jechać po zakręcie masa ciągła go na zewnątrz)

co do zalet ram nie będę pisął bo są one oczywiste

:lol:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez brum » 12 sty 2008 12:01:26

Moim zdaniem rama i sztywny/ne mosty w terenówce to podstawa, auto które ma rame w terenie nie zmienia geometrii nadwozia czyli owiera się drzwi, bagażnik i bez problemu się je zamyka, mówię tu o wykrzyrzach.
Cheroke ma z tym np problem da się otworzyć klape bagażnika ale nie da się jej zamknąć bo się zmienia geometria tak samo jest np w osobówce jak się podniesie ją na podnośniku za próg i otworzy drzwi trochę trudno póżniej zamknąć.
To samo się tyczy jazdy po czarnym, bez ramy całe auto pracuje.
A co rama i dwie tony mogą zrobić np osobówce można zobaczyć w tym filmiku, moze widzieliście, przerażające.
http://pl.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez FROTERKA » 12 sty 2008 15:40:10

[quote="BASIK"]Mam nieodparte wrażenie, że wszystko to co napisałeś o tych autach jest wiedzą ściśle pochodzącą z reklamówek i folderów, gdzie wiele rzeczy jest przedstawiane tak, by klient kupił auto w głębokiej wierze, iż jest ono doskonałe i jedyne, oraz naj pod każdym względem. /quote]

Też odniosłam takie wrażenie i to zanim przeczytałam, gdzie pug pracuje.
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez nightman » 12 sty 2008 18:30:08

"lekka" zmotka i frotka też potrafi - dakar 2006
http://pl.youtube.com/watch?v=y1SHAX88s ... re=related
nightman
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron