Witamy !



Użytkowanie, trakcja Frontery w okresie jesienno-zimowym.

Rozmowy na wszystkie tematy

Użytkowanie, trakcja Frontery w okresie jesienno-zimowym.

Postprzez pug » 06 sty 2008 12:11:23

Witajcie
Może zadam teraz śmieszne pytanie ale z uwagi na dołączony napęd przedniej osi, kiedy decydujecie się na włączenie 4x4 na twardej nawierzchni. Bezsprzeczne jest dla mnie to że na całkowicie białej drodze pewnie wszyscy śmigają z włączonym napędem. Jak zachowuje się Frontera na mokrym? na błocie pośniegowym? na "czarnym lodzie"? przy założeniu że mamy opony zimowe lub AT.
pug
 

Postprzez mody1 » 06 sty 2008 12:44:48

4x4 jezdze po bialym, na zimowkach rusza sie doskonale hamuje troche gorzej :) 1.7tony
frontera nie ma centralnego mech. roznicowego i po czarmym generalnie na tyle lub dolaczając przod okresowo
na blocie, oblodzeniach trzeba myslec za samochod
ktos kto jezdzil tylnonapedówka np fiatem 125p w zimie to frontką da tez rady
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez mirokez » 06 sty 2008 15:11:23

trzeba tez pamietac ze 4x4 to nie wszystko, najwarzniejszy jest przekaznik miedzy kierownica i pedalami :D :wink:
mirokez
 

Re: Użytkowanie, trakcja Frontery w okresie jesienno-zimowym

Postprzez Balkandriver » 09 sty 2008 00:16:28

pug napisał(a):Witajcie
Może zadam teraz śmieszne pytanie...

Było o tym, ale, ponoć nie ma śmiesznych pytań - są głupie odpowiedzi (nie nadużywać)...
pug napisał(a): kiedy decydujecie się na włączenie 4x4 na twardej nawierzchni
.
Na TWARDEJ nigdy! Frontera nie ma centralnego mechanizmu różnicowego i zniszczysz sprzęt.
pug napisał(a):Bezsprzeczne jest dla mnie to że na całkowicie białej drodze pewnie wszyscy śmigają z włączonym napędem

A to zależy. Generalnie rzecz ujmując, podłoże ma umożliwić różnicę uślizgu kół zewnętrznych/wewnętrznych, głównie na zakrętach. Jeżeli chcesz dojechać pewnie tzw. "przelotówką" ośnieżoną, to włącz 4x4.
Jeśli jednak chcesz się pobawić, jedź na tylnym napędzie - wtedy możesz stawiać auto bokiem, robić slajdy, piruety.
Jak stwierdził mody1- tylnonapędowy Fiat się kłania. Ja poszedłbym dalej - Polonez, to jest szkoła driftingu .
pug napisał(a): Jak zachowuje się Frontera na mokrym? na błocie pośniegowym? na "czarnym lodzie"? przy założeniu że mamy opony zimowe lub AT.

Ano, tak się zachowuje, że niezależnie od opon, jak dasz "buta', to Cię dupa wyprzedzi. Jest to wspaniałe (jeśli masz opanowany sprzęt) ale pamiętać należy o mocy tego auta i konsekwencjach.
Piszesz -"czarny lód" - tylko łańcuchy!
Ale generalnie rzecz biorąc Frontera to autko, które prowadzi się w trasie bardzo dobrze i jest posłuszna kierowcy, a konkurować może z wieloma plaszczakami na trasie i z wieloma innymi 4x4 w terenie.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez pug » 10 sty 2008 17:52:43

Widzę że moje pytanie zostało że zrozumiane, ale przynajmniej jest dyskusja:) To że Frota nie ma centralnego dyfra jest jasne jak słońce bo to napęd typu "Part-Time". Pytam ponieważ Touareg czy RR Classic, do których czasem mam dostęp, mają centralny dyfer i napęd myśli za nas.

Interesuje mnie sytuacja podróży w złych warunkach atmosferycznych, o drogę asfaltową z błotem pośniegowym, padającym deszczem ze śniegiem itp. Zakładamy że droga nie jest prosta, jest to normalna polska trasa z punktu A do B :) Czy wtedy bawicie się przyciskiem włącz - wyłącz?

A co do driftingu czy jazdy slajdami to znam lepsze samochody jak Nissan 200 SX N15. Konstruktorom Froty chyba nie chodziło o chodzenie bokami :)
Ostatnio edytowano 10 sty 2008 17:58:52 przez pug, łącznie edytowano 1 raz
pug
 

Postprzez FROTERKA » 10 sty 2008 17:58:35

Włączam 4H gdy jest biały asfalt a 4L w zasadzie tylko zjeżdżając z górki do domu. Balkan wie. :lol:
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez Balkandriver » 10 sty 2008 20:54:09

pug napisał(a):A co do driftingu czy jazdy slajdami to znam lepsze samochody jak Nissan 200 SX N15. Konstruktorom Froty chyba nie chodziło o chodzenie bokami :)

Tiaa, zrób slajda w środku Warszawy Frotą i spójrz głęboko w oczy innym użytkownikom sąsiednich pasów ruchu - takiej satysfakcji nie doznasz, robiąc to Nissanem 200...
A konstruktorom Frontery (i nie tylko) nie śniło się, co mogą zrobić z ich produktem użytkownicy.
pug napisał(a):Interesuje mnie sytuacja podróży w złych warunkach atmosferycznych, o drogę asfaltową z błotem pośniegowym, padającym deszczem ze śniegiem itp. Zakładamy że droga nie jest prosta, jest to normalna polska trasa z punktu A do B :)

Z przeproszeniem, takie informacje powinien przekazać instruktor nauki jazdy przyszłemu adeptowi / użytkownikowi auta / szlaku drogowego, a ten powinien to sobie przyswoić "na wieki wieków".
A z tym założeniem, że droga nie jest prosta, to trochę przesadziłeś :roll:
I BTW nie jestem złośliwy.

pug napisał(a): Pytam ponieważ Touareg czy RR Classic, do których czasem mam dostęp, mają centralny dyfer i napęd myśli za nas.

Drogi Kolego, żaden ABS, DPS, WC, HGW, SWR, WTZ, i inne duperele NIE POMYŚLĄ za Ciebie!!
Pomogą, ale nie pomyślą.

Szerokości

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez pug » 10 sty 2008 22:11:59

OK, proste pytanie.
Włączać czy nie włączać jak jest "syf "na drodze krajową zwaną?

Nie wiem jak jest z prędkością przekładni kierowniczej we Frocie ale ja nią driftować zamiaru NIE MAM.
pug
 

Postprzez mody1 » 10 sty 2008 22:25:52

mysle ze wlaczac
czasem i po a4 jezdze 4x4 jak jest białawo / wtedy lewy pas 90 i mijam tiry z dusza na ramieniu :)ale na a4 nie ma ciasnych zakretow
problem jest przy ciasnych manewrach np parking bo przy zapietym przodzie auto nie skreca :) jak ma za dobra przyczepnosc

generalnie na tyle, przodem ratuje sie jak naprawde jest nieciekawie

a w opisie masz ciekawe pytanie
do czego chcesz uzywac auta
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez BASIK » 12 sty 2008 00:20:17

pug napisał(a):OK, proste pytanie.
Włączać czy nie włączać jak jest "syf "na drodze krajową zwaną?

Nie wiem jak jest z prędkością przekładni kierowniczej we Frocie ale ja nią driftować zamiaru NIE MAM.


Po mojemu to włączyć jak zaczynasz czuć, że Cię tył dogania, nie za często i jechać wtedy też wolniej trzeba - pamiętaj, że to nie Audica 4x4, czy inny plaszczak 4x4 i po prostu w końcu zniszczysz napędy na twrdej nawierzchni - to auto terenowe i jego 4x4 są przeznaczone do dróg nieutwardzonych.

Jeśli chodzi o ślizgi bokiem to sie nie obrażaj tylko poćwicz (wszak ćwiczenie czyni mistrza!) , na lodzie to się może przydać - napędy i opony nie pomogą tylko ewentualnie łańcuchy, jeśli ich nie ma to tylko twoje umiejętności i ćwiczenia wyciągną Ci auto z poślizgu.
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez dljm » 12 sty 2008 07:57:45

ja używam 4x4 jak jest ślisko
czasem jak jadę i widzę że zaczyna tył tracić przyczepność to odpuszczam gaz (i jezel auto nie jedzie więcej niz 90) to wciskam 4x4 i znowu gaz
maksymalnie jechałem z 4x4 190 km/h i nic mu się nie działo
w zimie jak jest bardzo ślisko to jeżdżę praktycznie cały czas (wyłączam tylko sporadycznie jak parkuję)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez pug » 12 sty 2008 21:45:06

Jeszcze nie kupiłem, powstrzymuje mnie tylko ten dołączany napęd.
Może to nie ten post ale czy klub spotyka się czasem w Warszawie? Chętnie obejrzał bym Frotę B "w ruchu". Oglądałem kilka w komisach ale jazda próbna była nie możliwa. W ramach rewanżu zainteresowanych chętnie pokażę dakarowego Touarega.
pug
 

Postprzez dljm » 14 sty 2008 07:56:08

pug napisał(a):Jeszcze nie kupiłem, powstrzymuje mnie tylko ten dołączany napęd.
Może to nie ten post ale czy klub spotyka się czasem w Warszawie? Chętnie obejrzał bym Frotę B "w ruchu". Oglądałem kilka w komisach ale jazda próbna była nie możliwa. W ramach rewanżu zainteresowanych chętnie pokażę dakarowego Touarega.

nie wiem czy klub się spotyka, ale ja będę służbowo w Warszawie jakos na początku lutego, więc jak coś to możemy się spotkać
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez pug » 14 sty 2008 16:50:05

Ok, daj znać kiedy będziesz. Jeżeli będziesz chciał podjechać na Żerań, pokażę Ci firmę i Touarega.
pug
 


Powrót do HydePark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron