Witamy !



[A] Wymiana sprzegów piast kół

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Tomkoski » 17 wrz 2010 20:36:13

Tormod napisał(a):Ha i następny szczęśliwy posiadacz chińczyków :1:
jak by ktoś chciał mam zrobione zdjęcia krok po kroku jak wymieniałem automaty na manuale

bardzo prosty zabieg


Ja poproszę.

Dzisiaj przyszły zakupione AVM HP. (i HI-LIFT)
Więc niebawem będzie montaż.

Jeszcze nie otwierałem paczki, więc nie wiem czy jest seger.
Ale to się dokupi ( w razie W).
Tomkoski
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 18 wrz 2010 15:22:48

Seger to koszt 20gr za sztuke, wiec chocby profilaktycznie możesz kupić :)
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Tormod » 19 wrz 2010 16:26:50

A więc to było tak

Obrazek
Ściągamy koło
Obrazek
I obudowę automatów
Obrazek
Obrazek
Ściągamy starego segerta
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I ładnie bebeszymy całe automaty w tym momencie warto sprawdzić czy nie trzeba docisnąć łożysk
Obrazek
zakładamy korpus manuala na wieloklin i zakręcamy śruby
Obrazek
Obrazek
następnie blokujemy półoś segertem tym razem rozmiar 25
Obrazek
Obrazek
mocujemy pokrywę manuali zakładamy koło i wio do błocka


Autor postu otrzymał pochwałę
Tormod
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Tomkoski » 19 wrz 2010 20:00:38

No i :dupa:

U mnie w miejscu gdzie zakłada się seger 24-25 nie ma ząbków, ani rowka na seger.

Prawdopodobnie zostały zjechane, podczas przepuszczania (strzelania).

Nie chcę wymieniać półosi bo przeguby jeszcze dobre więc trzeba coś wymyślić.

To coś to taka podkładka, żeby zablokować segerem 20.
Muszę dać do wytłoczenia tokarzowi.

Ile instrukcja zaje...fajna.
Tomkoski
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 20 wrz 2010 07:37:57

Tomkoski napisał(a):U mnie w miejscu gdzie zakłada się seger 24-25 nie ma ząbków, ani rowka na seger.
Witamy w klubie :P
Prawdopodobnie zostały zjechane, podczas przepuszczania (strzelania).
Dokładnie. Gdy spadnie seger i półoś się wysunie ze sprzęgiełka, to frez w sprzęgiełku ścina wieloklin na końcówce półosi. Równo z rowkiem.
Nie chcę wymieniać półosi bo przeguby jeszcze dobre więc trzeba coś wymyślić.

To coś to taka podkładka, żeby zablokować segerem 20.
Muszę dać do wytłoczenia tokarzowi.
Można i tak, ale szkoda fatygi. Weź szlifierkę, nałóż tarczę do metalu 1mm (cieńszych chyba nie ma), włącz i przystaw do półosi a druga osoba niech obraca półosią trzymając ją od środka i dociskając do zwrotnicy (żeby rowek wyszedł równy). Natnij w ten sposób rowek o głębokości 1-1,5mm i nałóż odpowiedni seger. Aby ustalić, gdzie wyciąć rowek możesz zdjąć wymiar z drugiej półosi (o ile tam rowek jeszcze jest) albo po prostu nałożyć sprzęgiełko, docisnąć półoś do zwrotnicy i zaznaczyć sobie pisakiem czy rylcem.

U mnie to rozwiązanie się trzyma już rok, więc można przyjąć, że to skuteczny sposób.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Tomkoski » 23 wrz 2010 19:47:12

Założone :1:

Tylko kapselki na kole dziwnie wyglądają, bo manuale są mniejsze niż automaty i jest dziura między kapselkiem a sprzęgiełkiem.
Tomkoski
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 23 wrz 2010 20:30:13

To jest akurat rzecz która bym się przejmował w ostatniej kolejności :)
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez przemekcrx » 23 wrz 2010 20:36:03

Dawaj fotki jak to wygląda :wink:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Tomkoski » 23 wrz 2010 21:11:18

Fotki jutro.

A jakimi innymi rzeczami mam się przejmować?

A może zdjąć kapselki z przodu?
Tomkoski
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 23 wrz 2010 22:46:36

Nie zdejmuj, po co. Zawsze to choć troche chroni sprzęgiełko w terenie.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 25 wrz 2010 13:07:14

No i chińskie sprzęgiełko zmielone.

Wczoraj się wziąłem za wymianę pękniętej osłony przegubu, odkręciłem koło i zonk. Nie chciało zejść. Po paru minutach walki wyczaiłem, że nie może przejść przez sprzęgiełko. No to odkręciłem sprzęgiełko i wtedy wysypały się z niego 2 zęby. Koło zeszło, ale sprzęgiełko z felgi musiałem wybić młotem, bo "nieco" urosło (obudowa jest pęknięta). Nie wiem kiedy się zmieliło, bo jak jeździłem w terenie to przód ciągnął normalnie i rozłączał się też dobrze. Odłamane zęby po prostu siedziały na swoim miejscu, dopóki nie zdjąłem sprzęgiełka a reszta zębów przenosiła napęd.

Zajrzałem oczywiście również do drugiego sprzęgiełka i zęby ledwo zipią. Niektórym została połowa oryginalnej grubości, więc długo nie pociągnie. Ciekawe jak mi pójdzie z wyegzekwowaniem gwarancji na połamane sprzęgiełko, bo dotąd nie chciało mi się pofatygować po rachunek. Oryginalne opakowanie z danymi sprzedawcy mam. Tyle, że daty sprzedaży tam nie ma, ale wiem kiedy kupowałem (widać tu na forum).

Wydaje mi się, że powodem ścinania zębów jest to, że sprzęgiełko się samo odkręca i rusza przy zmianie kierunku jazdy także uważajcie u siebie na to. Już w nowym sprzęgiełku był lekki luz pomiędzy zębatkami, ale uznałem, że tak ma być. Może nie powinno. Do tego Chińczycy użyli na zębatkę jakiegoś gównianego metalu, który się po prostu zgniata a potem urywa. Co ciekawe to dotyczy tylko zębatki siedzącej na piaście, bo zębatka na części przełączającej jest jak nowa. Może reklamacje ich nauczą, że trzeba dać twardszy materiał (możliwe, że już taki dają). Ja póki co, jestem na nie i drugi raz bym tych chińczyków nie kupił. Jak uda się wymienić na gwarancji, to będę na nich jeździł dalej (i postaram się ukręcić drugie zanim mu też skończy się gwarancja :twisted:) a jak nie, to koniec z terenem na dłuuugo, bo kasy na nowe sprzęgiełka brak a jeszcze parę innych rzeczy mam do naprawy :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 26 wrz 2010 08:42:29

To nieciekawa informacja , bo mam u siebie te same sprzęgiełka.NA pękniętą obudowe nic nie poradzisz, ale samą zebatke w której ułamały sie zęby myśle że dałoby się dorobić w każdym warsztacie posiadającym odpowiednie obrabiarki. Element nie jest duży i skomplikowany wiec moze by sie opłacało.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Pawel » 26 wrz 2010 19:02:46

Trochę się Wam dziwię... Kupiliście jakieś chiński szajs, za niemałą kasę i dziwicie się teraz, że się zmieliło... :? I teraz co :?: - kombinacje alpejskie z dorabianiem czy kupujecie znowu to samo... :?: Ja osobiście bym trochę dołożył na coś konkretnego, markowego np. Superwinch...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 26 wrz 2010 19:30:38

Jak moje się wymielą to dopiero wtedy będe mógł powiedziec co zrobie. Na razie chodza i nic im nie dolega.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez hirek_gda » 26 wrz 2010 20:12:57

Jacek daj znać jak ci się coś się uda z reklamacją załatwić
moje zęby w obudowie też już ledwo zipią
paragon niestety gdzieś posiałem :cry2:
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 27 wrz 2010 09:28:03

Dziś po południu jadę do Expedycji. Może chcesz mnie wspomóc w negocjacjach? Z szefem może będą gadać inaczej :mrgreen:

Na ten Twój paragon to szczerze mówiąc liczyłem jakby robili problemy. Ja swojego nie zgubiłem. Jak już to oni go zgubili, bo wcale mi go nie dali. Jeszcze...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 28 wrz 2010 10:24:34

Reklamacja uwzględniona i nowe sprzęgiełko już zamontowane. Nie było żadnego "ale", pytań o paragon, datę zakupu, etc. :1: Po prostu sprzedawca poszedł do magazynu po nowe sprzęgiełko a ja sobie uciąłem miłą pogawędkę z szefem. Był zdziwiony, że udało mi się zakatować te sprzęgi a jeszcze bardziej jak mu powiedziałem, że na kołach 29". Oni męczą te chińskie sprzęgi w zmotanych Patrolach na 37" i nic się im nie dzieje. Znają też zmotaną Frotkę, która regularnie upala w terenie i też nic. Podobnie w innych terenówkach. Krótko mówiąc jestem pierwszym, który im przyniósł rozwalone sprzęgiełko a są bezpośrednim importerem i dystrybutorem na całą Polskę. Wychodzi, że jakoś zdolny inaczej jestem :twisted: Oprócz Expedycji jest jeszcze jeden importer i to chyba od niego Dawid ma swoje sprzęgi, bo jak wspomniałem o jego awarii na zlocie, to nie kojarzyli. Chyba, że lokalny dystrybutor wziął to na swój koszt i nie powiadomił importera.

Potwierdziłem, że te sprzęgiełka mają 2 lata gwarancji i jak drugie mi padnie (wspomniałem o stanie zębów w nim a także u Sebastiana), to oczywiście wymienią. Zatem można upalać je do woli i bez stresu :mrgreen:

W zestawie z Expedycji dalej nie ma segera na półoś, ale za to śruby mocujące są już drobnozwojowe i pasują do tarcz we Frotce, więc nie trzeba dokupować właściwych jak to miało miejsce w pierwszych seriach. O tym nie wiedzieli i szef porównywał śruby z mojego starego sprzęgiełka z nowymi, żeby się przekonać, że się różnią gwintem. Po obejrzeniu ułamanych zębów uznał mój przypadek za wadę fabryczną odlewu, ale powiadomi producenta o tej awarii, więc kto wie, może w przyszłości pojawi się wersja HD :P

Podsumowując: obsługa klienta w Expedycji :>: :>: :>: i polecam ich tym bardziej, że ceny mają przystępne i pełen asortyment szpejów oraz serwis z doświadczonymi motaczami. Przenieśli siedzibę i teraz serwis i sklep są w jednym miejscu (koło dworca PKP Gdańsk-Oliwa).

Dopytałem się też czym się różnią AVM HD od zwykłych i generalnie niczym, bo konstrukcja została ta sama. AVMy dalej mają łożyska ślizgowe, które się zacierają jak nalezie tam syfu. Wersje HD są na to bardziej odporne, co przekłada się na dłuższy żywot. Do upalania w terenie dalej polecają te chińskie, które mają łożyska kulkowe i raczej wiedzą, co mówią, bo doświadczenia im na pewno nie brakuje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez brum » 28 wrz 2010 10:57:24

jrzeuski napisał(a): Oprócz Expedycji jest jeszcze jeden importer i to chyba od niego Dawid ma swoje sprzęgi, bo jak wspomniałem o jego awarii na zlocie, to nie kojarzyli.


Ja kupowałem w Escape i oni też ściągają na własną rękę. Z gwarancją też nie było problemu.

jrzeuski napisał(a):Oni męczą te chińskie sprzęgi w zmotanych Patrolach na 37" i nic się im nie dzieje.

U tych co kupowałem też byli zdziwieni że załatwiłem bo w Parchu na 35" jeżdżą i jest ok. Może tylko tak mówią albo te do Patrola są mocniejsze. Na rajdach czytałem że zakładają do patroli i jest ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez hirek_gda » 28 wrz 2010 17:36:13

Do upalania w terenie dalej polecają te chińskie, które mają łożyska kulkowe i raczej wiedzą, co mówią, bo doświadczenia im na pewno nie brakuje.


doświadczenie to pewnie i mają nie zaprzeczam ale tym razem się mylą
tam niema łożysk kulkowych są ślizgowe bo specjalnie rozbierałem żeby sprawdzić
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 28 wrz 2010 19:22:07

Zgadza sie. Chińczyki YIJIA są na łożyskach ślizgowych.
Arni
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron