Nestor... na watku o interfejsach dąłem linka do specyfikacji ELM327...
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdften układ w tym wykonaniu co ja mam ma 3 interfejsy i każdym znich próbuje się dogadać z autem - ten skrin z SAJ J1850 to jest informacja zwrotna na jakim interfejsie odpowiedział ECU z auta.
Te czerwone opisy na obrazku to opisu drutów ELM - a schemat ELMa masz na 60 stronie PDF.
J1850 jest jednoprzewodowym interfejsem ... drugi opcjonalny drut to do "zanegowanej" wersji transmisji ( opcja)
Te proste interfejsy co gadają przez K-line to dopiero nieźle pokopana transmisja - tak z pamięci najpierw z ECU gadaja na kilku bodach .. potem przełączają sie na szybka transmisję - dlatego opelskanery nie chcą gadać na portach COM wirtualnych.
Oszczędź sój czas i daj spokój oscyloskopowi..

.... obok mnie stoi tektronix 4 kanałowy do 300 Mhz... ale nawet nie chciało mi się myśleć o analizowaniu tego zagadnienia .. kupiłem ELM i problem z głowy...
Jak pisałem już z ELM możesz gadać sobie z hyperterminala ... on za ciebie załatwia komunikacje z ECU a tobie daje gotowe wyniki.. ( bawiłem się tym)
Jakbys dorwał ELM i testował - to przed każdym użyciem INNEGO PROGRAMU odłącz ELM od auta i PC - niech się ustawi do parametrów domyślnych. -
ważneSAE
http://www.interfacebus.com/Automotive_ ... 0_Bus.html