Nestor...  na watku o  interfejsach dąłem linka do specyfikacji ELM327... 
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdften  układ w tym wykonaniu co ja mam ma 3 interfejsy  i każdym znich próbuje się dogadać z autem -  ten skrin  z SAJ J1850  to jest informacja zwrotna  na jakim interfejsie odpowiedział ECU z auta.
Te czerwone opisy na obrazku to opisu drutów ELM - a schemat ELMa  masz na 60 stronie PDF.
J1850 jest jednoprzewodowym interfejsem ...  drugi opcjonalny drut  to do "zanegowanej" wersji transmisji ( opcja) 
Te proste interfejsy co gadają przez K-line  to dopiero nieźle pokopana transmisja - tak z pamięci najpierw z ECU  gadaja na kilku bodach .. potem przełączają sie na szybka transmisję - dlatego opelskanery nie chcą gadać na portach COM wirtualnych.
Oszczędź sój czas i daj spokój oscyloskopowi..  

  ....  obok mnie stoi tektronix 4 kanałowy do 300 Mhz...  ale nawet  nie chciało mi się myśleć o analizowaniu tego zagadnienia .. kupiłem ELM  i problem z głowy...
Jak pisałem już z ELM możesz gadać sobie z hyperterminala ... on za ciebie załatwia komunikacje z ECU  a tobie daje gotowe  wyniki..  ( bawiłem się tym)
Jakbys dorwał ELM i testował - to przed każdym użyciem  INNEGO PROGRAMU odłącz ELM od auta i PC - niech się ustawi do parametrów domyślnych. - 
ważneSAE  
http://www.interfacebus.com/Automotive_ ... 0_Bus.html