Witamy !



[2.3]Brak wysokich obrotów.

[2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez bienias_75 » 24 cze 2010 00:17:28

Panowie może ktoś coś podpowie co mojej głupiej krowie dolega :wsciekly:

Generalnie silnik ładnie odpala i śmiga w miare OK tak do 2000 obrotów, dalej zamiast się rozkręcać po odpaleniu turbiny to on nic, jedzie dalej tak samo tyle, że moc spada zamiast rosnac (nie czuć aby turbina się załaczała - chyba, że ten typ ma tak mało mocy, że się nie poczuje).

Na piewszy ogień polecili mi sprawdzić turbine (oczywiste), zrobiłem to według poleceń - sprawdziłem, czy puchnie wąż od dolotowy od IC - i jest OK, tak powyżej 1500 na oko widać jak pęcznieje a przy 2000 jest twardy jak skała - domniemam, że turbina paracuje jak należy.. ale gdzie się podziewa moc? Tira to nie wyprzedzę, auto ciągnie max do 3000 i to strach, że silnik się rozsypie :| Pod nieduże górki to ledwo prędkość trzyma na 4 i 5 biegu....

Wspominali mi również, aby sprawdzić przepływomierz - ja specem w silnikach nie jestem ale mój klekot to chyba takiego nie posiada :?:
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez przemekcrx » 25 cze 2010 09:11:12

Z tego co widziałem w 2,3 to przepływka chyba jest na 100%
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez jrzeuski » 25 cze 2010 09:22:02

bienias_75 napisał(a):gdzie się podziewa moc?

Sprawdziłeś cały układ paliwowy czy jest szczelny (nie bierze powietrza) i nie zapchany (filtr, przewody, ssak w baku)?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez Krogulec » 25 cze 2010 10:22:23

Cześć
Zanim sprwdzisz każdy podzespół (co może troche potrwać) zacznij od kompa.
Kolega jrzeuski był świadkiem mojego poszukiwania mocy (obrotów), mało brakowało, a bym silnik rozebrał na części pierwsze.
Skończyło się na skasowaniu błędów w kompie.
Krogulec
 

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez bienias_75 » 25 cze 2010 19:13:43

przemekcrx napisał(a):Z tego co widziałem w 2,3 to przepływka chyba jest na 100%



Chyba na 100% :lol:

Chyba na 200% nie ma - z mojej wiedzy, jeśli jest to na dolocie powietrza lub obudowie filtra - u mnie nie ma nic takiego !!!

Krogulec napisał(a):zacznij od kompa
Skończyło się na skasowaniu błędów w kompie.


Z uporem maniaka - a czy aby ten slinik ma kompa ??? Bo u mnie kontrolka tzw. check się nie świeci wogóle (nie było żarówki - po dołożeniu dalej się nie świeci). Czy jakis posiadacz 2,3 TD może powiedzieć, czy check się świeci ?
No chyba, że koledzy też się myla:
Indian napisał(a):W 2,3TD nie ma podpięcia do kompa...


kukul napisał(a):... mam Frotke 2.3 TD i n ie ma w niej zlacza diagnostycznego powiedzial mi to facet do ktorego pojechalem na sprawdzenie bledow ale niestety zostalem zaskoczony wiadomosci o braku zlacza diagnostycznego a szukal chyba z 30 minut :-)


jrzeuski napisał(a):Sprawdziłeś cały układ paliwowy czy jest szczelny (nie bierze powietrza) i nie zapchany (filtr, przewody, ssak w baku)?



Filtr powietrza nowy, paliwa jeszcze nie wymieniłem ale wygląda na nowy, bo nawet nie zakurzony...
Układ paliwowy raczej szczelny, gdyż rano odpala elegancko - a jak byłby nieszczelny to paliwo by schodziło i pojawiłyby się poblemy z odpaleniem. Ssaka nie sprawdzałem... Jutro wymienię filtr i zobaczę ssaka.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez Indian » 29 cze 2010 06:12:44

Sprawdź opory toczenia, tzn. czy hamulce nie trzymają, zaciski, linki ręcznego itp. Ja bym jeszcze sprawdził luzy zaworowe. Poszukiwania przepływomierza i komputera sobie odpuść. Skąd jesteś?
Indian
 

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez ci4y » 30 cze 2010 21:45:17

chetnie sie przylacze do dyskucji, moja frotka miala to samo, wedlug mnie dalej ma mula ale juz mniejszego , tez rozbebralem uklad paliwowy, wywalilem zbiornik na kolana rozebralem ssaka wszystko ok, nowy filtr cuda na kiju juz myslalem ze uszczelka pod glowica pojechalem na sprawdzenie cisnienia w silniku, cisnienie rowne , ok, a jednak dalej mial mula, poszedlem do kolesia dal mi taki preparacik zeby napryskac w dolot na rozgrzanym silniku i zeby sobie popyrkal, zrobilem to z 2 razy wkrecilem do na 2 tys na minutke zgasilem i zostawilem do rana , no i szok rano autko zaczelo jezdzic o niebo lepiej do 80 km rozkreca sie chyba jak nalezy chodz dlamnie to dalej za malo ( moze wymagam za duzo ) jutro sie spytam kolesia co to za specyfik byl i napisze, kolego Indian a jak sprawdzic luzy zaworowe ??
ci4y
 

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez bienias_75 » 30 cze 2010 23:49:37

Indian napisał(a):Sprawdź opory toczenia, tzn. czy hamulce nie trzymają, zaciski, linki ręcznego itp. Ja bym jeszcze sprawdził luzy zaworowe. Poszukiwania przepływomierza i komputera sobie odpuść. Skąd jesteś?


Od hamulów zacząłem, zestaw naprawczy na przód, tył był OK.
Luzy zaworowe - tego nie sprawdzałem ;) ale to już głebsza zabawa...
A czy szerokość opon może mieć aż taki duży wpływ na przyśpieszenie (mam 265).
Czy w tym silniku jest odczuwalna turbo dziura i włączenie sprężarki ???

Jestem z lubuskiego (zaraz uzupełnię profil) ;)

ci4y napisał(a): taki preparacik zeby napryskac w dolot

W takie wynalzaki raczej nie wierzę ale w akcie desperacji spróbuję wszystkiego... Podaj nazwę jak możesz, to poczytam co niby ten preparat robi...
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez kasalka » 01 lip 2010 00:19:57

Czujnik położenia wału.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez ci4y » 01 lip 2010 01:19:44

ja tez nie wierzylem w te preparaciki, ale sam sprobowalem i pomoglo :) jutro podam Ci nazwe tego talatajstwa
ci4y
 

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez jrzeuski » 01 lip 2010 08:16:24

ci4y napisał(a):dal mi taki preparacik zeby napryskac w dolot na rozgrzanym silniku i zeby sobie popyrkal, zrobilem to z 2 razy wkrecilem do na 2 tys na minutke zgasilem i zostawilem do rana , no i szok rano autko zaczelo jezdzic o niebo lepiej do 80 km rozkreca sie chyba jak nalezy chodz dlamnie to dalej za malo ( moze wymagam za duzo ) jutro sie spytam kolesia co to za specyfik byl i napisze

Podejrzewam, że to coś do rozpuszczania syfu w kolektorze dolotowym. W silnikach wyposażonych w EGR taki syf to normalka po pewnym czasie użytkowania i trzeba okresowo czyścić kolektor. Z tym, że zamiast chemii i przepalania tego w cylindrach lepiej zdemontować kolektor i wyczyścić go mechanicznie a potem wypłukać resztki.

PS. U mnie był ponad 5mm tego syfu, co dość znacząco zmniejszało przekrój dolotu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,3] Brak mocy, padaczka a nie jazda

Postprzez Indian » 01 lip 2010 22:54:17

kasalka napisał(a):Czujnik położenia wału.

Taaa... Jeśli nie ma kompa to skąd czujnik? Luzy zaworowe to prosta sprawa: odkręcamy odmę przy pokrywie rozrządu, potem imbus i kilka śrub trzymających pokrywę. Zdejmujemy pokrywę i kluczem fajkowym 22 założonym na wał przy kole pasowym ustawiamy sobie pierwszy tłok w pracy czyli na kole zamachowym mamy OT, a na pierwszym cylindrze oba zawory zamknięte -krzywki w górze. Szczelinomierzem sprawdzamy luzy próbując wcisnąć płytki pomiędzy krzywkę i popychacz. Mają wchodzić ciasno - 0,2 dla ssącego i 0,3 dla wydechowego. Jeśli jest inaczej regulujemy przekręcając imbusem o niewielki kąt i sprawdzamy.. Następnie kolejny cylinder -kluczem na wale korbowym kręcimy w prawo czyli tak jak w czasie pracy silnika. Na kole zamachowym nie ma stosownych znaków dla każdego cylindra więc wygodniej jest robić to w dwie osoby -jedna kręci kluczem leżąc pod autem, a druga patrzy na krzywki dla odpowiedniego cylindra ustawiając je w takiej pozycji jak dla pierwszego cylindra i OT na wale. Patrząc od przodu mamy taką kolejność zaworów: wydech, ssący, ssący, wydech, wydech, ssący, ssący, wydech. Warto poświęcić na to trochę czasu- silnik lepiej zapala, chodzi ciszej i ma wyrównaną pracę, lepiej przyspiesza, mniej pali. W czasie operacji pamiętamy, że wałem kręcimy TYLKO w prawo i zwracamy uwagę na montaż i stan uszczelki pod pokrywą. Staramy się, żeby nic nam nie wpadło do wnętrza sinika (tylko w okolicy łańcucha). Ja robię to zawsze na zimnym. I to chyba wszystko. Jak są pytania to zapraszam.
Indian
 

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez kasalka » 01 lip 2010 23:46:26

Ok moja nieuwaga. Nie znam tego silnika. Czy te objawy są na zimnym i ciepłym silniku, czy coś stuka, puka, dymi, nierówno pracuje itp? zawory na razie zostawiłbym w spokoju. Wnioskuję, że pompa paliwa jest mechaniczna, a czy są przy niej wężyki podciśnienia?-warto je sprawdzić. to samo z turbo. Zawór ERG (chyba jest) odkręć i zobacz jak jest dużo syfu to zacznij od czyszczenia dolotu (kolektora) powietrza, mechanicznie -odkręć i czyść- jak koledzy wyżej pisali. Jestem sceptycznie nastawiony do środków "czyszczących" silnik na zewnątrz i wewnątrz (mimo używania wczesną zimą dodatków do paliwa, ale na to mam swoje sprawdzone sposoby i jest ok) cały syf pójdzie do silnika. A katalizator jest? Jeśli tak to może zakończył żywot i przydusza silnik na wyższych obrotach. Diagnostyka silników niewyposażonych w elektronikę niestety na odległość może być pracochłonna zanim znajdziesz usterkę, te silniki trzeba poczuć, zobaczyć, posłuchać...
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez bienias_75 » 03 lip 2010 17:58:35

kasalka napisał(a):Czy te objawy są na zimnym i ciepłym silniku, czy coś stuka, puka, dymi, nierówno pracuje itp? zawory na razie zostawiłbym w spokoju. Wnioskuję, że pompa paliwa jest mechaniczna, a czy są przy niej wężyki podciśnienia?-warto je sprawdzić. to samo z turbo. Zawór ERG (chyba jest) odkręć i zobacz jak jest dużo syfu to zacznij od czyszczenia dolotu (kolektora) powietrza, mechanicznie -odkręć i czyść- jak koledzy wyżej pisali. A katalizator jest?


Na zimnym i ciepłym tak samo, stukać to raczej nie stuka - owszem klekocze jak diesel. Trochę dymi na czarno zaraz pod odpaleniu i w pierszej fazie przyśpieszania. Jak się rozgrzeje to prawie nie dymi. Przy pompie jest jakiś wężyk podciśnienia, jak i przy sprężarce. sprawdziłem oba, coś tam ciągną ale bardzo słabo - nie wiem, czy tak ma to być, czy jest za słabo. Zawór jest, przewody do IC twardnieją, więc chyba tu będzie wszystko OK ale jak będę miał czas to sprawdzę. Czy ma katalizator to nie wiem, muszę sprawdzić.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez Indian » 03 lip 2010 23:28:02

kasalka napisał(a):Ok moja nieuwaga. Nie znam tego silnika. Czy te objawy są na zimnym i ciepłym silniku, czy coś stuka, puka, dymi, nierówno pracuje itp? zawory na razie zostawiłbym w spokoju.

A dlaczego? Ten silnik nie ma hydraulicznych kasowników i producent zaleca dość częstą regulację.
Indian
 

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez kasalka » 04 lip 2010 22:04:35

Regulacja luzów zaworowych niech sobie będzie natomiast objawy nie wskazują na nie lecz na układ zasilania. Zaczął bym od sprawdzenia układu podciśnienia, następnie powierza i paliwa. Może pada pompa albo turbo. Od czegoś trzeba zacząć sprawdzać silnik tak jak wyżej napisałem. Ewentualnie pojechać do ASO wymienią pół silnika albo cały i po problemie a może chodzi tylko o błahostkę. Ale na odległość to możemy tylko gdybać.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez ci4y » 05 lip 2010 17:38:48

preparacik to winny,s preparacik do oczyszczania nadmiaru osadu z silnika itd , kolego jakby pojechal do ASO to by go z torbami poscili za ten silnik, lepiej byloby sprzedac frote i kupic druga sztuke
ci4y
 

Re: [2.3]Brak wysokich obrotów.

Postprzez kasalka » 06 lip 2010 00:16:11

ci4y to przeca napisałem. Nie znam tego silnika 2.3. Podchodzę do tematu od strony najmniejszego wkładu, nie tyle pracy (nawet samodzielnej, bo jeśli chodzi o wymianę wężyków podciśnienia to jest trochę dłubaniny) co kosztów. lepiej wymienić jakiś przewód, oczyścić coś niż kupić nie wiem nową pompę paliwa, a problem pozostaje bo się przewód zapchał, przyznasz? Niestety jest to często bardzo czasochłonne. Ale jak kogoś stać to bardzo proszę jechać do serwisu, wymienią silnik w jeden dzień i po problemie. A w takim przypadku (mam kasę na wszystko) to po co mamy forum i się pytamy???
Dziś mamy (w większości aut) tę oto przyjemność, że dobry mechanik ma komputer i umie z niego korzystać, a prawdziwi zaczynają "umierać"
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

2,3 TD 93r

Postprzez zbigniewhadas » 02 maja 2011 14:05:45

jakby brakowało paliwa. na 4 biegu dławi się i gaśnie czasami przy redukcji na niższy bieg na wolnych obrotach też gasnie. Przy Rozruchu nie ma problemu po dodaniu "gazu"wkręca sie prawidłowo na obroty. Przy jeżdzie przy 2000 obrotów zaczyna się problem. Proszę podpowiedcie w czym tkwi diabeł ?!
:wsciekly:
zbigniewhadas
 

Re: 2,3 TD 93r

Postprzez jrzeuski » 02 maja 2011 14:11:28

Obstawiam przytkany gdzieś układ paliwowy. Zacznij od wymiany filtra paliwa a jak nie pomoże to idź po kolei w kierunku baku: podgrzewacz, pompka, przewody, rurka ssąca w baku.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości