Witamy !



Body lift

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Re: BODY LIFT

Postprzez vit2107 » 07 lut 2010 19:50:52

Frota B ma 8 a nie 10 podpórek; tu jeszcze stronka z co nieco o body lift: http://www.cardomain.com/ride/505863
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: BODY LIFT

Postprzez Pawel » 07 lut 2010 19:52:43

Tu mam A, ale jakieś mało dokładne, z tyłu jest "więcej"...
Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: BODY LIFT

Postprzez vit2107 » 07 lut 2010 20:14:53

W A 12 tak jak w Isuzu Rodeo z 95.ObrazekObrazek
Znalazłem to tu jakby co: http://www.myisuzuparts.com/keyword_search.php i zaznaczę, że nie tarzałem się w śniegu... :lol:
Ostatnio edytowano 07 lut 2010 20:28:20 przez vit2107, łącznie edytowano 2 razy
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: BODY LIFT

Postprzez Pawel » 07 lut 2010 20:20:39

Dlatego " :?: " bo nie bylem pewien, a nie mam ochoty iść i leżeć w śniegu pod autem z latarką, żeby to policzyć... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: BODY LIFT

Postprzez dljm » 08 lut 2010 21:39:00

to może tak :wink:
lift_1.jpg
lift_1.jpg (86.82 KiB) Przeglądane 5336 razy
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez vit2107 » 08 lut 2010 21:44:24

ciekawe, czy 35" by się dało tu upchnąć - mosty by wytrzymały więc... :guns:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: BODY LIFT

Postprzez Pawel » 08 lut 2010 21:52:24

Darku, a w zestawie drabina... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: BODY LIFT

Postprzez Michał » 16 lut 2010 00:51:42

Czy ktoś może rozwinąć temat wzmacniania budy przy body lifcie? Nie chodzi
o to jak ale dlaczego.
Tak na chłopski rozum to dla jej konstrukcji nie zmienia się nic. Nadal jest podparta
w tylu miejscach ile przewidziała fabryka, są to te same miejsca, ta sama powierzchnia itp.
Zakładając że zostawimy oryginalne podkładki a do nich dołożymy nowe to nawet
sprężystość mocowania będzie taka sama. Przecież buda i tak nie styka się z ramą przy
normalnej pozycji (taki jest sens tego mocowania).
Zakładając że buda jest zdrowa to chyba tak samo jest narażona na uszkodzenie w punkcie
mocowania z liftem jak i bez. Jedynie tu widzę że jak ktoś już mota frotę to zazwyczaj
mocniej ją eksploatuje w terenie i może o to chodzi.
Przeglądając strony w necie nie widziałem żeby ktoś szczególnie wzmacniał budę.
A z drugiej strony czytałem ostatnio opinię że body lift jest bezpieczniejszy w wydaniu
amatorskim niż lift zawieszenia bo ciężej coś spartolić - no chyba że się przesadzi.

Ale mogę się mylić chętnie poznam opinię kolegów, może ktoś robił taki lift i może
z perspektywy czasu napisać czy zdaje mu to egzamin.

Pozdrawiam
Michał
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez dljm » 16 lut 2010 06:53:07

to nie do końca jest tak
podczas pracy ramy na budę działają dużo większe siły, i po jakimś czasie zaczyna się targać
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 16 lut 2010 08:25:46

Robiąc body lift podnosisz środek ciężkości i na starym zawieszeniu może się bardziej przechylać na zakrętach.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Kpt.Saper » 23 lut 2010 10:06:10

Z technicznego punktu widzenia standardowo miejsca podparcia budy o ramę policzone są dla poduszek gumowych o określonej wysokości.Chodzi tu właśnie o boczne przechyły gdyż wyższa poduszka = dłóższe ramię ,które działa na podparcie przy budzie podczas przechyłu , oczywiście jest ono obliczone z pewnym zapasem wiec przy body lifcie do wartości większej powiedzmy o 30% nie ma potrzeby wzmacniania lecz jeśli chcemy więcej lepiej wzmocnić mocowanie przy budzie zwłaszcza gdy stosujemy do podniesienia twarde polimery , gdyż istnieje możliwość iż mocowanie wyrwie się z kawałkiem podłogi wokól mocowania . Wiadomo oczywiście że nie zdaży się to podczas jazdy po asfalcie ale w terenie gdzie siły będą działać ze wszystkich stron może mieć to miejsce . Jako przykład klatka bezpieczeństwa której oparcie mocowane do karoserii posiada stopę na bazie jakiegoś wielokąta lub koła o polu znacznie większym niż rura samej klatki ma to przeciwdziałac wyrwaniu mocowania klatki razem z kawałkiem karoserii.
Kpt.Saper
 

Lift budy na ramie ....

Postprzez ttoby » 25 mar 2010 13:50:54

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=968504001

takie znalazlem na allegro ... ile takich trzeba do froty A sport ?? czy cena jest OK ?? i czy warto to wogole kupowac ??...


pozdr i czekam na wasze odp.
ttoby
 

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 25 mar 2010 13:54:51

Odpuść. Lepiej kup taki wałek i taniej wyjdzie i będzie bardziej trwałe. Potrzeba 12 szt.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez ttoby » 25 mar 2010 14:11:42

a dziekuje ...

PS. Brum ... wlasnie grzebalem po forum w poszukiwaniu GG do ciebie ... bo plame dalem umieszczajac nowy temat...i :( ( nie zauwazylem w pore tego tematu BODY ... )

ale widze ze czuwasz .... czuwasz ...

wiec podwójne dzieki :):):)

aha ... bo tak ... cal moze poltora zrobie na wieszkach i na kreceniu przodu ....

to ile moge jeszcze na budzie zeby przewodów i calego szpeja nie przerabiac ??
ttoby
 

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 25 mar 2010 14:36:56

Przy 2" powinno wszystko być ok, ale dla pewności jak podniesiesz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 06 kwi 2010 11:39:50

A Ja mam takie pytanko.
Noszę się z zamiarem body lift max 2" lub nieco mniej (tak dla oka ;) )
Jak to będzie z kolumną kierownicy :?: :shock:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 06 kwi 2010 11:50:46

Nic jej nie będzie, możliwe że drążek od biegów lub od napędów trzeba będzie podgiąć. Oczywiście zderzaki będą miały przerwę 2" od budy jak podniesiesz. Jak masz visko to obudowę trzeba wywalić lub ją opuścić ale to więcej roboty.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 16 maja 2010 00:16:31

A wie ktoś może jakie średnice tych krążków być powinny, i jaki otwór na śrubę w środku :?:
Wysokość już sobie ustaliłem na 4cm, a pytam dlatego żeby nie rozbierać dwa razy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Tormod » 16 maja 2010 11:02:57

Średnica krążka to fi 50mm a otwór na śrubę dziesiątkę
JJKILLER wstrzymaj się na razie z tym Body liftem ja właśnie kończę toczyć krążki i w czerwcu też będę podnosił budę tak że na moich błędach będziemy się uczyć

Krążki toczę z wałka stalowego o grubości 3cm przy montażu jako amortyzacje będę dawał oryginalne gumy nad ten wałek czyli w sumie da mi to 5cm (wałek + guma)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po zakończeniu to będzie tak wyglądało (tylko że ten gościu dal 7cm body liftu )
Obrazek
Tormod
 

Re: BODY LIFT

Postprzez przemekcrx » 16 maja 2010 12:06:47

A nowe poduchy gdzie kupić????
I jakie są wymiary seryjnej poduszki nowej....
Ostatnio edytowano 16 maja 2010 13:08:25 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości