Witamy !



[All] Tylny most - wyciek

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Andy » 09 paź 2009 08:16:21

No to mnie kolego nie pocieszyłeś. Sam nie robiłem mostów, ale mam kolesia który robił to w poldkach, żukach a także w kamazach i tatrach. Liczyłbym na jego pomoc, tyle że trzeba by jeszcze mieć jakąś literaturę lub podpowiedzi... Co do łożysk to mam tylko dostęp do numerów Opla, żadnych rozmiarów, ani numerów producenta... To chyba widziałem gdzieś na forum, ale jak ktoś wie - będę wdzięczny...
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Most tylny:(

Postprzez Piosiu » 13 lis 2009 00:16:48

Chciałem zciągnąć tą flanszę bo cieknie mi na simmeringu i zonk, śróba ani drgnie :x .
Aż nawet sprawdziłem czy gwint nie jest lewy, no ale nie , standart.
Wam puszczała ta śróba pod zykłą przedłużką + rurka:?: czy trzeba air gunem atakować :?:
to jedno pytanie, a drugie to jaki jest wymiar tego simmeringu na ataku we frotce A sport?? bo wycztałem, na forum, że 47,6 80,14 9,7 16,1. to wymiar we frotce long a short ma podobno inny :|
Piosiu
 

Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez ghostwill » 24 lis 2009 00:21:46

Witam, na wstępie powiem że szukałem na zamieszczone niżej pytanie ale znalazłem odpowiedzi tylko dla frotki A, a nie wygląda na to żeby było tak samo w B.
Problem polega na wycieku przy tylnym lewym kole, na pierwszy rzut oka wyglądało to jak wyciek z układu hamulcowego na zaciskach bo całe były zapocone
Jednak po rozebraniu hampli okazało się że jednak nie :wsciekly: - tylko że to olej przekładniowy z wału wali a nie płyn hamulcowy.
I w tym miejscu moja prośba, ponieważ jak widzicie jestem nowy tutaj :), i frotkę też dopiero posiadam od 1,5 tyg. (właśnie usuwam całe hasie po poprzednim właścicielu :killer: ), czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest w tylnym wale poskładane, a dokładnie co może powodować ten wyciek? zimering, łożysko?
Na półosi zaprasowane jest łożysko i tuleja od strony wew. wału, w wale z brzegu są jakieś oringi?? co może być odpowiedzialne za ten wyciek, i jak najlepiej się do tego zabrać?
ghostwill
 

Re: Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez konik » 24 lis 2009 10:40:59

Proponuję zacząć od sprawdzenia drożności odpowietrzenia mostu. Ja miałem zapchany i po rozgrzaniu wypychało olej przez uszczelniacz na ataku.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez ghostwill » 24 lis 2009 11:58:28

ok, dzisiaj po robocie sprawdzimy odpowietrznik na wale, jeżeli będzie drożny to szukać innych problemów, czy zamawiać miejsce na prasie żeby ściągać łożysko?
ghostwill
 

Re: Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez ghostwill » 24 lis 2009 16:53:21

i jeszcze takie pytanie, z jakiego powodu właściwie jest odpowietrznik potrzebny w tylnym wale? czy tam powstaje jakieś ciśnienie oleju przekładniowego ? czy może jest to związane z faktem że temp. rośnie i zmieniają się objętości? jaką rolę pełni ten odpowietrznik?
ghostwill
 

Re: Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez ghostwill » 25 lis 2009 00:42:05

odpowietrzenie drożne, juto będzie gotowa półoś z nowym łożyskiem i pierścieniem zabezpieczającym, poskręcamy i zobaczymy.
Jedno mnie zaskoczyło moja frotka to B 99 rok long, a po odkręceniu miski na wale moim oczom ukazały się satelity co świadczy o braku LSD :shock: , ktoś tutaj napisał że wszystkie froty po 95 roku miały LSD, trochę zgupiałem - dobrze że olej LS mogę oddać i wymienić na zwykły przekładniowy.
ghostwill
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Andy » 02 gru 2009 19:06:22

No, koledzy!
Kto wymieniał uszczelniacz od strony ataku? Co z sugerowanym przez Haynesa sprawdzaniem "oporu" obracania się wałka ataku? jakim momentem dokręcać flanszę???
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez sledz » 02 gru 2009 20:45:28

Flansze dokręcasz normalnie z wyczuciem nie za mocno ale mocno,to nie głowica silnika :lol:
sledz
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez sylwian70 » 02 gru 2009 20:54:18

Flansze dokręca się z siłą 245-294N-m a z oporowym obracaniem wałka to raczej na oko jak nie masz innych specjalistycznych urządzeń.
sylwian70
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez dolas » 05 lut 2010 11:20:11

witam
zauważyłem ostatnio wyciek w okolicach uszczelniacza wału napędowego (ataku)
szukam uszczelniacza (wiem co i jak po przeczytaniu forum)
ale martwi mnie coś innego - zastanawiam się jak duży powinien być luz w tylnej przekładni - trochę go tam jest gdy obracam wałem - wyraźnie wyczuwalny
jakieś sugestie?
dolas
 

Re: Frontera B - wyciek tylne lewe koło - prawdopodobnie z wału

Postprzez Pawel » 14 lut 2010 17:28:17

konik napisał(a):Proponuję zacząć od sprawdzenia drożności odpowietrzenia mostu. Ja miałem zapchany i po rozgrzaniu wypychało olej przez uszczelniacz na ataku.

...odgrzewam kotleta...
Stało się - cieknie z uszczelniacza na ataku... :wsciekly: Tylko żeby ciekło nie musi mi się olej w moście mocno nagrzać... Za "konikową" radą sprawdziłem odpowietrzenie i było draństwo zapchane, ale przy okazji niechcący złamałem ten plastikowy "grzybek" na końcu wężyka... :oops: I teraz zanim coś wykombinuję co z tym zrobić, czy mogę tak przez jakiś... tydzień pojeździć :?:
Przy okazji, czy ktoś i gdzie, w które miejsce przedłużał wężyk odpowietrzenia i czy ten "grzybek" jest niezbędny lub można go zastąpić czymś innym :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez brum » 14 lut 2010 18:54:49

Możesz bez tego jeździć tylko przedłuż wężyk i wyprowadź np w tylni słupek, ja mam do bagażnika.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Pawel » 14 lut 2010 19:40:07

Taki mam zamiar, ale w tygodniu całkowity brak czasu, a popołudniami jest jeszcze stosunkowo ciemno - garażu brak, na podwórku w śniegu nie chce mi się... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez danielrajszczak » 13 mar 2010 21:56:10

Ja napisałem swój CZARNY post w innym miejscu i zacytuję, bo kolega zapytal mnie czemu nie OPTIMAL;)

cyt.;"NIE, PONIEWAŻ: przyszło nowe za 280 zł od razu uszkodzone (pęknięty uszczelniacz), wymiana (odesłanie z powrotem koszt za kuriera ok. 30plnów + wysyłka ponowna ok. 30plnów) i trafił nowy Optimal - w poniedziałek odebrałem Fredkę z expedycja.pl, nie przejechałem nawet 100km i padło w czwartek, leje się i jest rozpier*****ny znowu uszczelniacz. Na jesieni (wrzesień) montowałem SKF'a który padł w grudniu. Jak się dowiedziałem SKF nie robi łożysk i ono wyglądało jak Optimal.

Trzeba być ***(**&%$^%$^%^%^&)(^($$@$@#@$#&*** aby po moich opisanych doświadczeniach założyć ten SHIT! Wymiana w serwisie to ok. 220-250zł (nie trudno policzyć ile wywaliłem kasy... i ile kosztowało to mnie nerwów).

Wcześniej podałem link do KOYO za 389 zł - widziałem oba... to jest naprawdę przepaść technologiczna i jakościowa, a nowe KOYO w regularnym serwisie kosztuje grubo ponad 700 złociszy.

Oczywiście wybór należy do Ciebie;) Masz dwie opcje:
1. posłuchaj mnie mimo, że wygląda na kryptoreklamę
2. załóż Optimala i dołącz, niedługo do tego topicu, ze swoim problemem. Podbudujesz mnie, że nie tylko ja jestem idiotą!

... może pojechałem grubo, ale na środę znowu umówiony warsztat w celu zdjęcia bubla i odesłania do reklamacji - TYLE!!!! ... koszt znowu 30 plnów.

Z poważaniem
Daniel

ps. ponieważ moja narzeczona pracuje w największej hurtowni części motocyklowych (tzw. zamienników) zna procedury reklamacji i zwrotu. Użyłem całego swojego czaru byłem miło jak co dzień bo taki jestem, zachowałem się normalnie jednak wiedza leżała w kieszeni jak BERETTA.. nie musiałem skorzystać. Sprzedający zgodził przyjąć się ponownie towar (łożysko) i uznać reklamację, mimo, że to część używana.......

Wychodzi, że: OPTIMAL/SKF/NK to ten sam produkt (KUPA), jeśli się mylę, poprawcie mnie."

Tyle chyba w temacie!
danielrajszczak
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Pawel » 13 mar 2010 22:02:06

Nie oczerniaj SKF - pod warunkiem, że będzie orginałem made by SKF, a nie chinol dla SKF...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez danielrajszczak » 13 mar 2010 22:23:06

Paweł, mnie zaczął oświecać gościu, który sprzedaję na b.znanym serwisie aukcyjnym "łożysko frontera" te za 389zł KOYO - podobno, jeśli nie kłamie, ma doświadczenie i zna te tematy. Handlował też łożyskami do elektronarzędzi i twierdzi, że firma SKF nie robi łożysk, że jest to samo co w pudełkach OPTIMAL = chinol. Jedyne co wniósł i mnie podbudował to temat przodów RUEVILLE (chyba tak to się pisze), mam to z przodu po wymianie a on napisał, iż jest to całkiem niezly wybór/cena tez do zniesienia.

Oczywiście jest opcja, że mamy kolejny temat nieudanych kopii zamienników. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć coś w temacie zamienników do motocykli i tak np. mamy lańcuch YAMAHA która robiła to w firmie D.I.D. z nadrukiem a potem puścili na tym samym materiale bez nadruku.. Różnica? Więcej niż połowa ceny!
danielrajszczak
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Borygo8011 » 27 mar 2010 11:04:09

Jeżeli kogoś to zainteresuje i w Waszym mieście jest do tego dostęp,to ja zakupiłem przednie Quinton Hazell a w środku było KOJO.Połowa ceny a zestaw identyczny co te proponowane przez serwis opla(nawet śrubki do zabezpieczenia pierścienia kontrującego)
Borygo8011
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Borygo8011 » 27 mar 2010 11:08:30

Ale jeśli ktoś ma pomyśł jaki simering zastosować we frotce B na tylnej półosi przy kole to będę wdzięczny.Bo do tej pory wszystko co udało mi się znaleść występuje w komplecie z łożyskiem-drogo.Nie wspominając już o cenie takiego kompletu w serwisie-jedyne 2400zł za stronę :lol:
Borygo8011
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez sylwian70 » 27 mar 2010 12:58:28

borygo!kupuje się samo lożysko np.KOYO 385 zł ono jest już zabudowane uszczelniaczem od strony piasty oraz posiada oring po obwodzie w komplecie jest też pierścień skurczowy który trzyma je na półosi (szkoda tylko że w wersjach bez ABS) a uszczelniacz od strony mostu ten co jast w pochwie można kupić zamiennik za 5 zł.W serwisie zdaje się że oferują łożysko razem z korpusem ,tą obudową w której ono siedzi.było o tym tu viewtopic.php?f=100&t=367&start=60
sylwian70
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość