Witamy !



[All] Wibracje wału napędowego

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2009 10:36:37

Ciekawe podejście do liftu :D

W takim razie proponuję unieść tył do góry, zapiąć 5 bieg i przyspieszać obserwując wał i koła. Jeżeli wystąpią wibracje, to powinieneś zobaczyć co jest ich przyczyną.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 10:45:27

spróbuje i tak ,choć już tyle opcji jest że łeb pęka.Podejście do liftu to ja mam :spręzynki,amorki ironman,itd troche tego jest na forum,ale to niestety kosztuje!!!!!!.TAKŻE narazie domowymi metodami ,nie zawsze dobrymi próbuje udoskonalić frotke.Jak wróce to dodam zdjęcia okolo wtorku,jak to jest zrobione,pstrykne ten stary wal,moze komus się przyda to oddam za dobre slowo
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez sylwian70 » 04 lis 2009 18:39:10

może w tym wymienionym moście to siadły bąć były siadnięte łożyska na wałku ataku dziwi to że na lewarze gdy dupa w górze ciężko mu kręci sie całe ustrojstwo obstawiam jakieś rozsypane łożysko na ataku a może i przy kole.
sylwian70
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 19:15:23

łozyska chyba ok,bo z tylu cisze mam jak nigdy,a co tego lożyska na ataku,to nie wiem.ALE chętnie sie dowiem ile przy tym roboty,i ile za to zapłace :wsciekly:
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez konik » 04 lis 2009 21:05:05

Mimo że piszesz że koła w porządku to sprawdziłbym je na wyważarce, albo zamieniając przednie z tylnym. Jeszcze przypomniałem sobie że bardzo ważne podczas montażu wału z przegubami kardana jest ustawienie przegubów względem siebie. Aby nie generowały drgań wewnętrzne jarzma na wale muszą być ustawione w jednej płaszczyźnie. więcej informacji znajdziesz tu: http://www.hydrauliki.pl/download/PRZEGUBY_HINTS.pdf
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 21:33:58

to akurat darmowa opcja z kolami to sie pokusze,co do kardana to nie rozumiem,dlaczego mialy by sie zmienić osiowości walu czy mostu?Ztego co widzialem na warsztacie przy odbiorze auta,most lączony jest4 śróbami i już.CZY jest możliwośc,złego przykręcenia ,tzn,czy wal ma specjalne wpusty,czy cos takiego?
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez wikked » 04 lis 2009 22:00:21

a ja już wiem co Ci się stało, spiąłeś wał nie łamiąc przekątnej na krzyżakach. Dokładnie takie są objawy. To nie usterka tylko błąd montażowy. Rozepnij wał z którejkolwiek strony i przekręć o 90 stopni i skręć. Będzie działać- jestem pewien.
wikked
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 22:10:56

Ja nie ewentualnie mechanior,z tego co rozumiem to by to się zgadzalo z postem konika o osiowości krzyżaków!!!!!!!!!!!!!!.czy na parkingu bez problemu rozepne wal wczolgując się pod frote?Zeby,go obrucić?,,,,I2 pytanie ,czy ta osiowość moze byc przyczyną,ze kola cięzko się obracaja,o czym pisalem też wczesniej?
Ostatnio edytowano 04 lis 2009 22:15:39 przez cinek1979, łącznie edytowano 1 raz
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez konik » 04 lis 2009 22:14:44

Musisz odkręcić 4 śruby na kołnierzu wału. Na parkingu to trochę niewygodne polecam kanał.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez wikked » 04 lis 2009 22:15:07

tak 14 i 13 jeśli dobrze pamiętam albo 12 i 13
wikked
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 22:20:04

Klucze mam odpowiednie,a ze wygodnie nie będzie bez kanalu to nic wazne zeby,frota hulala.1000KM musi zrobić.Awarsztaty w niemczech DROGIE OJ DROGIE!!!!!!!!!!!!!!!JAK BY WAM JAKIŚ POMYSL JESZCZE WPADŁ DO GLOWY,CHĘTNIE PRZECZYTAM.DZIĘKI
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez wikked » 04 lis 2009 22:24:30

jak to będzie to to "kcę" pomagasa hihihi
wikked
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 22:31:37

POMAGASA??????????????? naturalnie!!!!!!!!!!!!!!!.I :beer: ile wypijesz ,także jak byś byl we wrocku?ZAPRASZAM !!!!!!!!
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez konik » 04 lis 2009 22:32:34

wikked napisał(a):jak to będzie to to "kcę" pomagasa hihihi

Co to to nie to ja na to wpadłem pierwszy :1: :1: :1: Dla Wiktora tylne lampy a'la LEXUS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Wibracje wału napędowego

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2009 22:35:01

wikked napisał(a):tak 14 i 13 jeśli dobrze pamiętam albo 12 i 13

U mnie jest 14 i 14. Od strony mostu dostęp tylko kluczem płaskim (ani oczkowym ani nasadką). Od strony wału najlepiej oczkowym, ale przy odpowiednim ułożeniu krzyżaka mała grzechotka z nasadką też wejdzie. Bez kanału to się z tym napocisz.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez brum » 04 lis 2009 22:45:48

jrzeuski napisał(a):Bez kanału to się z tym napocisz.


U mnie nie trzeba kanału :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 22:55:49

POD TWOJĄ TO NIE DLUGO TAŃCZYĆ BEDZIE MOZNA.Jak nie dam rady wczolgać się pod swoją to zonk,oby tylko do kraju dojechala ,to będe szczęśliwy i od razu na podnośnik,ale wolal bym pomęczyc się niż myśleć calą droge kiedy wal bokiem wyjdzie!!!!!!!!!!!No i ta ciekawość czy to to?????????????POŻYJEMY ZOBACZYMY.
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2009 22:58:56

Możesz jechać powoli. W końcu Frota to auto turystyczne :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez wikked » 04 lis 2009 23:00:58

taa moja rajdówka jest bardzo turystyczna. Żona powiedziała że ona TYM jeździć nie będzie. hihihihi byłem zrozpaczony.
wikked
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 18 lis 2009 22:25:52

WITAM KOLEGÓW po malej przerwie..przekręcilem wal o 90 stopni i jest o dużo lepiej także to byla dobra diagnoza wikkeda i konika,a reszcie oczywiście dzięki za sygestie i pomoc!!!!!!!!!!!.ZE względu ,ze nie wystawialem nigdy pomagasa moje pytanie o ile można . TO JAK WYSTAWIĆ POMAGASA BO WIKKED CZEKA HE,HE :D
cinek1979
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości