przez Jake » 30 maja 2015 01:24:42
A, ze tak zadam pytanie, co chcesz uzyskac? Wiekszy prad ładowania? Wiekszy prad maksymalny? Zabezpieczenie na wypadek utopienia pierwszego alternatora? Nasze off-roadowe urzadzenia jak szperacze, wyciagarki itd. nie pracuja non-stop, poza tym wyciagarka pobiera taki prad podczas pracy, ze zaden alternator samochodowy by nie sprostał tym wymaganiom, prad plynie w takiej sytuacji z akumulatora, ktory jest pozniej doladowywany. IMHO jesli chcesz zapewnic sobie wiekszy zasob energii rozsadnym wydaje sie zainstalowanie drugiego akumulatora - to rozwiazania stosowane seryjnie w Montereyach, Land Cruiserach, a takze innych autach. W tej sytuacji jeden alternator spokojnie dawał rade ładowac oba akumulatory, gdyby jednak prad ladowania okazal sie niewystarczajacy, latwiej wymienic alternator na wiekszy niz kombinowac z dokladaniem drugiego i laczeniu ich rownolegle.
Co zas tyczy sie kompresora. Jesli nie masz klimatyzacji to miejsce na gorze po lewej stronie bloku jest zupelnie niewykorzystane i az prosi sie cos tam zalozyc. I teraz opcje sa dwie. Najprostsza to uzyc sprezarki od klimatyzacji do pompowania powietrza. Bezproblemowe dopasowanie do bloku, elektromagnetyczne sprzęgło. Tylko problemem jest mniejsza wydajnosc niz typowego kompresora i co wazniejesze problem smarowania. Trzeba było by dodac jakis naolejacz i lapacz po obu stronach sprezarki, bo na sucho niepopracowala by pewnie za długo. Drugim rozwiazaniem jest typowy kompresor powietrza od ciezarowki/autobusu wpasowany w to miejsce. Problemem moze byc tylko jego wysokosc. Bo mocowanie jest w gornym punkcie silnika, a typowy kompresor tlokowy jest dosc wysoki. No ale to tylko kwestia wyrzezbienia mocowania. Z ciagla praca nie byloby w zasadzie problemow, bo te sprezarki sa dostosowane do pracy ciaglej, odpowiadaja przeciez za uklad hamulcowy i pneumatyke wykonawcza. Tylko w osobowce sprezone powietrze nie jest potrzebne non-stop, wiec kompresor obciazalby silnik, przez wiekszosc czasu nie dajac zadnych profitów.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991