Nie znalazłem nigdzie na forum instrukcji więc postanowiłem napisać dla potomnych.
Demontaż piasty
1. Popuścić nakrętki koła
2. Podnieść samochód (Można za wahacz, można za ramę. Nie ma znaczenia.)
3. Ściągnąć koło.
4. Odkręcić sprzęgiełko piasty.
a) automaty:
-odkręcić 6 śrub i ściągnąć obudowę huba
-ściągnąć segera zabezpieczającego
-wyciągnąć mechanizm zazębiania
b) manual (na przykładzie AVM)
-odkręcić 6 śrub na torx 15 i ściągnąć sprzęgiełko (wcześniej zalecane zalane zalanie odrdzewiaczem i oraz używanie torxa na bicie. Zalecam przed odkręceniem obstukać śrubki młotkiem pośrednio przez torxa.
-ściągnąć seger zabezpieczający półoś
- odkręcić 6 śrub na imbus 8 i ściągnąć resztę sprzęgiełka (można wcześniej obstukać śruby)
5. Odkręcić 3 śrubki od pierścienia zabezpieczającego i zdemontować pierścień.
6. Odkręcić nakrętkę(pierścień) piasty. W przypadku problemu z odkręceniem można uzyć młotka i śrubokręta. W pierścieniu-nakrętce prócz 3 otworów z gwintem znajdują się 2 większe których można użyć do odkręcania.
7. Można odkręcić tarcze hamulcową lub odkręcić cały zacisk hamulcowy. Jak komu wygodnie.
8. Zsunąć piastę ze zwrotnicy. Gdyby stawiała opór użyć młotka lub ściągacza.
.Wymiana łożysk.
9. Zamocować piastę w imadle. W przypadku braku imadła przykręcić piastę do koła.
10.Wybić stare łożyska przy pomocy młotka i długiego twardego śrubokręta lub przecinaka. W celu wybicia szalek zewnętrznych łożyska należny umieścić śrubokręt w wycięciach wewnątrz piasty, gdzie śrubokręt będzie miał dobre oparcie o szalkę i zmniejszy się ryzyko ześlizgnięcia śrubokręta z szalki. Można wytrzeć smar ze środka aby było lepiej widać.
11.Po wybiciu obydwu starych łożysk nabić nowe. W celu dobrego i równego wpychania w szalki w otwór piasty zaleca się użycia starego łożyska jako elementu pośredniego pomiędzy nowym łożyskiem a młotkiem (ew. prasą).
12. Wpychamy nowy smar.
13. Wbijamy nowy uszczelniacz.
Montaż piasty
14. Montaż jest analogicznie odwroty do montażu z tym że przy dokręcaniu pierścienia-nakrętki należy zachować umiar aby nie dokręcić zamocno piasty. Mozę to spowodować zbyt szybkie wyrobienie się nowych łożysk
Bardzo proszę o ewentualne poprawki i spostrzeżenia.
