na frorum vectry, dotyczy silnika X18XE / X20 XEV więc nowszych:
[ http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/pora ... mierz.html ]
Pomiary napięć na przepływomierzu:
Masa do przepływomierza jest podana na stałe (pin nr 1). Zasilanie do przepływomierza (pin nr 3) dochodzi po przekręceniu stacyjki. Jest podawane poprzez przekaźnik K68 (sterowany z SIMTEC'a) bezpośrednio z akumulatora. Sygnał wyjściowy (pin nr 2) jest wypracowany w przepływomierzu i trafia bezpośrednio do układu SIMTEC. Jest to sygnał napięciowy, którego wartość zależy od ilości powietrza zasysanego do silnika a to z kolei przekłada się na prędkość obrotową silnika. Przy wolnych obrotach (900 obr/min) napięcie wynosi od 0,3V do 0,4V. W miarę zwiększania obrotów napięcie wzrasta i przy 6000 obr/min osiąga wartość około 4V. Końcówka nr 4 jest w przepływomierzu na stałe zwarta do masy (bądź rezystancja to jest mniejsza od 0,1 Oma), nie pojawia się tam żadne napięcie.
Uwaga: Napięcia były zmierzone względem masy multimetrem cyfrowym. Pomiar sygnału wyjściowego z przepływomierza został zmierzony przy zapiętej wtyczce (sygnał był obciążony wejściem sterownika SIMTEC).
A w kwestii działania przepływki znalazłem taki opis, który pokrywa się z moim zdaniem, że odpięcie sprawnej przepływki będzie wyraźnie "wyczuwalne"
" odpiecie przeplywki musi spowodowac pojawienie sie bledu przeplywki. auto wtedy przechodzi w tryb gdzie uzywa "wystandaryzowanych" map. gdy przeplywka dziala dobrze lub wzglednie dobrze to powinno byc odczuwalne pogorszenie parametrow silnika, gdy przeplywka jest walnieta to nie powinno spowodowac pogorszenie a nawet moze spowodowac poprawe odczuwalnych parametrow silnika "
@jrzeuski - A ty masz przepływkę do 2.5TDS, który "na oko" jest taka sama, czy też dokładnie ta sama ?