Witamy !



[All] Szarpanie po raz kolejny

Wszystko o LPG

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 01 gru 2014 19:01:34

W w/w książce jest jednak tylko o pomiarze przepływomierza klapkowego silnika C 20 NE (stary typ, chyba do 06.1995r) Do nowszego nie ma tam nic, ale znalazłęm opis
na frorum vectry, dotyczy silnika X18XE / X20 XEV więc nowszych:
[ http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/pora ... mierz.html ]

Pomiary napięć na przepływomierzu:
Masa do przepływomierza jest podana na stałe (pin nr 1). Zasilanie do przepływomierza (pin nr 3) dochodzi po przekręceniu stacyjki. Jest podawane poprzez przekaźnik K68 (sterowany z SIMTEC'a) bezpośrednio z akumulatora. Sygnał wyjściowy (pin nr 2) jest wypracowany w przepływomierzu i trafia bezpośrednio do układu SIMTEC. Jest to sygnał napięciowy, którego wartość zależy od ilości powietrza zasysanego do silnika a to z kolei przekłada się na prędkość obrotową silnika. Przy wolnych obrotach (900 obr/min) napięcie wynosi od 0,3V do 0,4V. W miarę zwiększania obrotów napięcie wzrasta i przy 6000 obr/min osiąga wartość około 4V. Końcówka nr 4 jest w przepływomierzu na stałe zwarta do masy (bądź rezystancja to jest mniejsza od 0,1 Oma), nie pojawia się tam żadne napięcie.
Uwaga: Napięcia były zmierzone względem masy multimetrem cyfrowym. Pomiar sygnału wyjściowego z przepływomierza został zmierzony przy zapiętej wtyczce (sygnał był obciążony wejściem sterownika SIMTEC).


A w kwestii działania przepływki znalazłem taki opis, który pokrywa się z moim zdaniem, że odpięcie sprawnej przepływki będzie wyraźnie "wyczuwalne"

" odpiecie przeplywki musi spowodowac pojawienie sie bledu przeplywki. auto wtedy przechodzi w tryb gdzie uzywa "wystandaryzowanych" map. gdy przeplywka dziala dobrze lub wzglednie dobrze to powinno byc odczuwalne pogorszenie parametrow silnika, gdy przeplywka jest walnieta to nie powinno spowodowac pogorszenie a nawet moze spowodowac poprawe odczuwalnych parametrow silnika "


@jrzeuski - A ty masz przepływkę do 2.5TDS, który "na oko" jest taka sama, czy też dokładnie ta sama ?
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez elvis02 » 01 gru 2014 20:46:14

hmmmm wlalem dzisiaj swiezego Polskiego paliwka i jak by przeszlo, ale musze jeszcze jutro z rana sie przejechac jak bedzie zimny
elvis02
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 24 lis 2014 22:13:50
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 01 gru 2014 21:03:45

No tak, kwestia paliwka też ważna, a w takich starych gratach jak Frota A to same wtryskiwacze mogą być przyczyną
różnych nieprawidłowości. Ja zapodałem preparat do czyszczenia układów wtrysków benzynowych K2 i jeżdże na PB .( K2 zaleca wlać buteleczkę na 40 -60L, ale
niektórzy leją na 20L i ja też tak wlałem.)
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 06 gru 2014 11:26:08

Odpięcie SPRAWNEJ przepływki wcale nie musi spowodować zmiany pracy silnika na wolnych obrotach. Sprawdzałem taki stan rzeczy na kilku różnych samochodach. Jeżeli silnik jest ciepły to odpięcie przepływki pewnie w większości przypadków spowoduje tylko zapalenie CE. Dlaczego? Otóż, jak silnik pracuje ze wszystkimi czujnikami zbiera sobie mapy korekt od danego stanu silnika (obroty/temp/obciążenie). w momencie gdy odłączysz mu jakiś czujnik to on przepina się na mapy serwisowe, czyli KOREKTA=0. I teraz jeżeli silnik był sprawny, to korekty i tak oscylują w okolicy 0% i się nie odczuje żadnej różnicy.
Przy niesprawnym silniku mapy są tak rozjechane, że jak odłaczysz przepływkę, to jest wrażenie ze silnik lepiej chodzi, bo wskazanie przepływki tylko wprowadzało zamęt.

A przepływkę najlepiej sprawdzić (oczwywiście oprócz 0/1 systemu odłączając) poprzez podpięcie do elm, i sprawdzenie zakresów pracy.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 06 gru 2014 18:22:35

JaGrab3 napisał(a):Odpięcie SPRAWNEJ przepływki wcale nie musi spowodować zmiany pracy silnika na wolnych obrotach. ...
... w momencie gdy odłączysz mu jakiś czujnik to on przepina się na mapy serwisowe, czyli KOREKTA=0. I teraz jeżeli silnik był sprawny, to korekty i tak oscylują w okolicy 0%
...A przepływkę najlepiej sprawdzić (oczwywiście oprócz 0/1 systemu odłączając) poprzez podpięcie do elm, i sprawdzenie zakresów pracy.


Ale to nie jest "jakiś" czujnik- to kluczowy czujnik dla prawidłowego przygotowania mieszanki paliwowo-powietrznej, mierzy chwilową=bieżącą ilość powietrza a ta przecież zależy od wielu czynników, w tym także od stanu/przepuszczalności czyli czystości filtra powietrza.

A Profesjonalne sprawdzenie przepływki to najlepiej na profesjonalnym urządzeniu, no ale niestety nie każdy ma do niego dostęp.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 21 gru 2014 22:57:51

Nix2 napisał(a):
JaGrab3 napisał(a):Odpięcie SPRAWNEJ przepływki wcale nie musi spowodować zmiany pracy silnika na wolnych obrotach. ...
... w momencie gdy odłączysz mu jakiś czujnik to on przepina się na mapy serwisowe, czyli KOREKTA=0. I teraz jeżeli silnik był sprawny, to korekty i tak oscylują w okolicy 0%
...A przepływkę najlepiej sprawdzić (oczwywiście oprócz 0/1 systemu odłączając) poprzez podpięcie do elm, i sprawdzenie zakresów pracy.


Ale to nie jest "jakiś" czujnik- to kluczowy czujnik dla prawidłowego przygotowania mieszanki paliwowo-powietrznej, mierzy chwilową=bieżącą ilość powietrza a ta przecież zależy od wielu czynników, w tym także od stanu/przepuszczalności czyli czystości filtra powietrza.

A Profesjonalne sprawdzenie przepływki to najlepiej na profesjonalnym urządzeniu, no ale niestety nie każdy ma do niego dostęp.


Czy ty wogóle przeczytałeś co ja napisałem? Co ma do tego co Ty napisałeś? Nie wiem skąd Twoja wiara w magiczność przepływki, która notabene ma o wiele mniejsze znaczenie niż zwykły "czujnik" jakim jest sonda lambda, a zakresy pracy mają tak wielkie przedziały prawidłowej pracy, że sprawdzi to na zwykłym ELM, bez wywalania kasy jakimś pseudo magikom.
W manualu do isuzu ma podane przepływy przy wolnych obrotach i bodajże 2 tys obr/min. Jak będzie się mniej więcej pokrywało jest cacy.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 22 gru 2014 12:26:00

Tak, czytałem uważnie.
Nic nie wiem o "magiczności" przepływki. Tym niemniej IMO jest to kluczowy czujnik. Zgadzam się z Tobą jednak, w kwestii że nie zawsze odpinanie przepływki do pewność do do jej prawidłowej pracy, w większości przypadków jest to jakiś trop. Dyskusja jednak nad wyższością sony lambda nad przepływką przypomina dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... :) Wszystkie czujniki mają być sprawne, ale jak motor trochę niedomaga to ilość możliwych przyczyn jest baaaardzo duża i oczywiście dochodzą przyczyny złożone z niedomagań kilku czynników.

Nie dysponuję ELM-em i nigdy nie sprawdzałem przepływki, ale skoro masz dane, to podaj je, mogą się przydać

Tu screeny jak pomierzyć przepływkę system Motronic 1.5 silnika C20NE.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... _1_120.png

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... _2_118.png
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 22 gru 2014 13:45:11

Wbrew opinii, powtarzanej tutaj, przepływkę sprawdza się prosto. Są to dwa etapy, pierwszy 0/1 czy po odpięiciu przepływki silnik chodzi lepiej. - dlaczego tak sie ma dziać wyjaśniłem 2 posty wyżej.
Etap drugi - podpinamy ELM i sprawdzamy przedziały pracy - zgodnie z manualem.

Co do MAF, to w manualu:
6E2–78 RODEO 6VD1 3.2L ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS
Mamy:
Idle - 2.85-6.65g/s
2500obr/min - 9.5-16.5g/s

Jak widzisz, przedziały poprawnej pracy - bardzo wiele mówią o dokładności tego urządzenia. Szczególnie, że spokojnie da się jeździć z rozwaloną przepływką..... dlatego czasami jej odłaczenie daje lepsze efekty niż jeżdzenie z zepsutą.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 22 gru 2014 13:48:06

A masz dane dla innych silników ? Bo ja i kilku Kolegów z wątku mają 2.0i lub 2.2i.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 22 gru 2014 14:24:43

Do 2.2 jest :
6E1–72 RODEO X22SE 2.2L ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSION

Nie widzę MAF, czy ten silnik ma przepływomierz? Może nie ma i wszystko liczy wg MAP...
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 22 gru 2014 17:39:05

Możliwe, że 2.2i ma MAP sensor a nie MAF = przepływkę.

A masz dane do 2.0i czyli np. C20NE ? Te mają przepływomierz klapkowy czyli starego typu.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez brum » 22 gru 2014 17:41:54

x22xe ma przepływomierz, a x22se ma map.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 22 gru 2014 17:58:54

Nix2 napisał(a):Możliwe, że 2.2i ma MAP sensor a nie MAF = przepływkę.

A masz dane do 2.0i czyli np. C20NE ? Te mają przepływomierz klapkowy czyli starego typu.


Nie mam, mam manual do isuzu rodeo, ale tego zgodnego z frotką B, tam były tylko 2 silniki 3.2 i 2.2
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

nierówno pracuje Szarpanie po raz kolejny x22se przerywa

Postprzez sador86 » 31 sty 2015 14:22:09

U mnie na przykład okazało się, że po prostu mam niedokładnie dokręconą cewkę do masy. Cewka to takie cóś z którego wychodzą kable wysokiego napięcia na świece ;d
Dałem dłuższy stelaż do góry i do tego podkładki sprężynujące - pomogło
dodatkowe ulepszenie z mojej strony to dodatkowy kabel masowy od cewki do masy silnika- doczepiłem się do kolektora wydechowego :1:
sador86
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 44
Obrazki: 30
Dołączył(a): 15 wrz 2013 21:32:02
Lokalizacja: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 01 lut 2015 09:19:05

Do kolektora wydechowego powiadasz... a nie lepiej do samego bloku np. przy rozruszniku, alternatorze? Kolektor jest
na uszczelce więc masa idzie poprzez śruby...
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 22 cze 2015 08:13:48

przy szarpaniu sprawdźcie czy nie macie tak jak ja. miałem ustawione w kompie do gazu dotrysk benzyny co któryś cykl, jeśli jednocześnie macie wyłączona pompę benzyny podczas pracy gazu to wiadomo co sie dzieje.
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Poprzednia strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron