Witamy !



[B] łożysko tył

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez brum » 16 gru 2014 12:47:11

Bo dobre łożysko kosztuje min 300zł szt + robota
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 12:48:18

Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez SIDEM » 16 gru 2014 13:00:07

RudeBoy napisał(a):czeka Cię coś takiego
http://youtu.be/x1l0HuBOyZ4?list=UUOQfE ... 4AwXK4-YLw


No bajka. :wsciekly: . Rozumiem że łożysko które Adrian zakładał i ten pierścień który rozgrzewali i wbijali to tańsza wersja normalnego drogiego łożyska.Mówił mi kiedyś o takim patencie przez telefon jak kupowałem od niego zderzak.
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez ali » 16 gru 2014 13:01:54

SIDEM napisał(a):
RudeBoy napisał(a):czeka Cię coś takiego
http://youtu.be/x1l0HuBOyZ4?list=UUOQfE ... 4AwXK4-YLw


No bajka. :wsciekly: . Rozumiem że łożysko które Adrian zakładał i ten pierścień który rozgrzewali i wbijali to tańsza wersja normalnego drogiego łożyska o którym mi kiedyś opowiadał przez telefon jak kupowałem od niego zderzak.


Niestety, każde montujesz tak samo, ale największy chalenge to demontaż ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez SIDEM » 16 gru 2014 13:09:10

ali napisał(a):
SIDEM napisał(a):
RudeBoy napisał(a):czeka Cię coś takiego
http://youtu.be/x1l0HuBOyZ4?list=UUOQfE ... 4AwXK4-YLw


No bajka. :wsciekly: . Rozumiem że łożysko które Adrian zakładał i ten pierścień który rozgrzewali i wbijali to tańsza wersja normalnego drogiego łożyska o którym mi kiedyś opowiadał przez telefon jak kupowałem od niego zderzak.


Niestety, każde montujesz tak samo, ale największy chalenge to demontaż ;)

Bajka. dzięki za info. przynajmniej wiem co mnie czeka.

-- Dodano 16 gru 2014 14:11:58 --

brum napisał(a):Bo dobre łożysko kosztuje min 300zł szt + robota


Nie jest tak źle. Łożysko SKF,SNR lub RUVILLE mogę kupić poniżej 250pln .Jak by ktoś potrzebował to mogę pomóc w zakupie.
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 13:21:10

SIDEM napisał(a):
RudeBoy napisał(a):czeka Cię coś takiego
http://youtu.be/x1l0HuBOyZ4?list=UUOQfE ... 4AwXK4-YLw


No bajka. :wsciekly: . Rozumiem że łożysko które Adrian zakładał i ten pierścień który rozgrzewali i wbijali to tańsza wersja normalnego drogiego łożyska.Mówił mi kiedyś o takim patencie przez telefon jak kupowałem od niego zderzak.


Nie te tańsze patenty właśnie się rozleciały.
To co na filmiku montujemy to jest łożysko od froty B :) ale działa.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 13:25:29

SIDEM napisał(a):Bajka. dzięki za info. przynajmniej wiem co mnie czeka.

Nie jest tak źle. Łożysko SKF,SNR lub RUVILLE mogę kupić poniżej 250pln .Jak by ktoś potrzebował to mogę pomóc w zakupie.
Ja wolałem kupić używany most ze sprawnymi łożyskami i go wymienić. Przy okazji zyskałem LSD ;-)

PS. W moście na sprężynach wyjęcie półosi jest proste. W mostach na resorach często okazuje się to niemożliwe, tak się zapiekają :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 13:31:09

Na zamieszczonym filmiku wyjęcie półosi poszło gładko. Tylko dlatego, że miesiąc wcześniej Adrian te łożyska zmieniał i po wielu walkach wytargał półoś. W przeciwnym razie nie ogarnęlibyśmy tego w ciągu 2,5 godziny :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 13:35:04

Wychodzi, że najlepiej jak półoś sama wyjedzie ;-) Szkoda tylko, że to się dzieje na środku drogi a nie w warsztacie :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 13:36:34

jrzeuski napisał(a):Wychodzi, że najlepiej jak półoś sama wyjedzie ;-) Szkoda tylko, że to się dzieje na środku drogi a nie w warsztacie :mrgreen:


No nie bardzo...
Bo jak półoś sama wychodzi i koło opuszcza pojazd to znaczy, że najprawdopodobniej zew. bieżnia łożyska została w pochwie mostu i wciąż jesteś w dupie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 13:39:47

No jeśli półoś wyjeżdża z powodu wypadnięcia kulek z łożyska a nie przegrzania pierścienia, to faktycznie wydobycie bieżni może przekraczać dotychczasowe osiągnięcia naszej cywilizacji ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez SIDEM » 16 gru 2014 13:45:19

jrzeuski napisał(a):
SIDEM napisał(a):Bajka. dzięki za info. przynajmniej wiem co mnie czeka.

Nie jest tak źle. Łożysko SKF,SNR lub RUVILLE mogę kupić poniżej 250pln .Jak by ktoś potrzebował to mogę pomóc w zakupie.
Ja wolałem kupić używany most ze sprawnymi łożyskami i go wymienić. Przy okazji zyskałem LSD ;-)

PS. W moście na sprężynach wyjęcie półosi jest proste. W mostach na resorach często okazuje się to niemożliwe, tak się zapiekają :glaszcze:


Wszystko ok tylko jaką masz gwarancję że łożyska w używanym moście zaraz nie padną? No i jeszcze trzeba znaleźć dobry most w dobrej cenie a tu to czasami loteria bo pełno jest druciarzy wciskających ludziom szajs.
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 13:51:49

SIDEM napisał(a):Wszystko ok tylko jaką masz gwarancję że łożyska w używanym moście zaraz nie padną? No i jeszcze trzeba znaleźć dobry most w dobrej cenie a tu to czasami loteria bo pełno jest druciarzy wciskających ludziom szajs.
Zgadza się, jest ryzyko, że wkrótce padnie. Na tę okoliczność mam już przygotowaną zmotę w postaci dystansów do łożyska za 50zł. Pozostaje kwestia pierścienia. Ale po zdjęciu i założeniu nowego łożyska można go po prostu przyspawać z powrotem, żeby nie spadł. Tak miałem zrobione w starym moście i stamtąd pochodzą te patenty. Rozpadło się drugie łożysko, które było fabryczne i dlatego zdecydowałem o wymianie całego mostu a zyskanie LSD było dodatkowym argumentem za tym krokiem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 14:02:51

jrzeuski napisał(a):No jeśli półoś wyjeżdża z powodu wypadnięcia kulek z łożyska a nie przegrzania pierścienia, to faktycznie wydobycie bieżni może przekraczać dotychczasowe osiągnięcia naszej cywilizacji ;-)


W ostatnim czasie obserwowałem na własne oczy 3 agonię łożyska w tylnym moście. Wszystkie trzy u Adriana :mrgreen:
W żadnym przypadku pierścień nie spadł z półosi. Za to łożysko potrafiło się stopić :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 14:11:37

RudeBoy napisał(a):W ostatnim czasie obserwowałem na własne oczy 3 agonię łożyska w tylnym moście. Wszystkie trzy u Adriana :mrgreen:
I ukręca półosie w maluchu fabrycznym silnikiem :shock: O mnie tu mówią, że potrafię zepsuć nawet stalową kulkę, ale ten chłopak ma potencjał, żeby mnie przebić :1:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2014 14:24:52

jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):W ostatnim czasie obserwowałem na własne oczy 3 agonię łożyska w tylnym moście. Wszystkie trzy u Adriana :mrgreen:
I ukręca półosie w maluchu fabrycznym silnikiem :shock: O mnie tu mówią, że potrafię zepsuć nawet stalową kulkę, ale ten chłopak ma potencjał, żeby mnie przebić :1:


żałuj, że nie widziałeś jakie miał luzy na przednim zawiasie jak wracaliśmy z wakacji
Pół forum by obdzielił i żaden z obdarowanych by przeglądu nie przeszedł :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez SIDEM » 16 gru 2014 14:27:07

jrzeuski napisał(a):
SIDEM napisał(a):Wszystko ok tylko jaką masz gwarancję że łożyska w używanym moście zaraz nie padną? No i jeszcze trzeba znaleźć dobry most w dobrej cenie a tu to czasami loteria bo pełno jest druciarzy wciskających ludziom szajs.
Zgadza się, jest ryzyko, że wkrótce padnie. Na tę okoliczność mam już przygotowaną zmotę w postaci dystansów do łożyska za 50zł. Pozostaje kwestia pierścienia. Ale po zdjęciu i założeniu nowego łożyska można go po prostu przyspawać z powrotem, żeby nie spadł. Tak miałem zrobione w starym moście i stamtąd pochodzą te patenty. Rozpadło się drugie łożysko, które było fabryczne i dlatego zdecydowałem o wymianie całego mostu a zyskanie LSD było dodatkowym argumentem za tym krokiem.


A do czego te dystanse do łożysk?
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez bart322 » 16 gru 2014 14:29:30

RudeBoy napisał(a):
jrzeuski napisał(a):No jeśli półoś wyjeżdża z powodu wypadnięcia kulek z łożyska a nie przegrzania pierścienia, to faktycznie wydobycie bieżni może przekraczać dotychczasowe osiągnięcia naszej cywilizacji ;-)


W ostatnim czasie obserwowałem na własne oczy 3 agonię łożyska w tylnym moście. Wszystkie trzy u Adriana :mrgreen:
W żadnym przypadku pierścień nie spadł z półosi. Za to łożysko potrafiło się stopić :)


Nie wspominajac, ze dwie kulki z pierwszego lozyska po prostu wyparowaly :D
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez jrzeuski » 16 gru 2014 14:49:31

SIDEM napisał(a):A do czego te dystanse do łożysk?
Fabryczne drogie łożysko ma grubość 31,5 a zwykłe tanie łożysko 23. Potrzebne są więc dystanse 8,5mm na wewnętrzną i zewnętrzną bieżnię. HGW czemu dali te szerokie łożyska, bo w terenówkach innych marek często spotyka się te wąskie. Na pewno nie ma to nic wspólnego z wytrzymałością czy obciążeniami, bo porównywałem charakterystyki. Jeździłem parę lat na tym patencie i nic się z łożyskiem nie stało ani w błocie ani jak ładowałem po 700kg kostki i cementu do bagażnika. Ale nikt bogatemu nie zabrania kupować tych drogich łożysk... ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz w lewym tylnym kole

Postprzez SIDEM » 16 gru 2014 14:56:33

jrzeuski napisał(a):
SIDEM napisał(a):A do czego te dystanse do łożysk?
Fabryczne drogie łożysko ma grubość 31,5 a zwykłe tanie łożysko 23. Potrzebne są więc dystanse 8,5mm na wewnętrzną i zewnętrzną bieżnię. HGW czemu dali te szerokie łożyska, bo w terenówkach innych marek często spotyka się te wąskie. Na pewno nie ma to nic wspólnego z wytrzymałością czy obciążeniami, bo porównywałem charakterystyki. Jeździłem parę lat na tym patencie i nic się z łożyskiem nie stało ani w błocie ani jak ładowałem po 700kg kostki i cementu do bagażnika. Ale nikt bogatemu nie zabrania kupować tych drogich łożysk... ;-)


:>: Co pytanie i odpowiedź to oszczędności. Idę do garażu korzystać z Waszych rad.
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości