Witamy !



Lift tyłu vs drążek panharda

Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez Huberek » 13 cze 2014 12:08:55

Czy podczas liftowania tyłu, drążek panharda nie będzie wyciagał mi mostu na bok?
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 13 cze 2014 12:18:11

Będzie. I wał z reduktora też.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez eric » 13 cze 2014 12:18:42

będzie.... ale da się z tym żyć
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez Huberek » 13 cze 2014 12:21:45

Dopóki się nie zrobi czteroślad to się da...
Wał z reduktora ?? tzn co dokładnie ??

acha, wałek ataku w moście pójdzie na bok i wydłuży się odległość między wałkiem reduktora a wałkiem mostu?
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 13 cze 2014 12:33:05

Huberek napisał(a):Dopóki się nie zrobi czteroślad to się da...
Do tego aż nie dojdzie, bo przesunięcie to 1-2cm, ale tyle może wystarczyć, żeby przy wykrzyżach z jednej strony tylne koło nie chciało się chować w nadkolu a z drugiej obcierało budę. Można to skorygować dystansami kół (różna grubość) albo zmienić panharda (najlepiej na regulowany śrubą rzymską). Tylko nikomu się nie chce ;-)
Wał z reduktora ?? tzn co dokładnie ??
acha, wałek ataku w moście pójdzie na bok i wydłuży się odległość między wałkiem reduktora a wałkiem mostu?
W bok to pikuś, ale most idzie w dół (tzn. reszta w górę) i dlatego odległość od reduktora rośnie. Zauważysz to też na podporze wału, bo pewnie jeszcze masz fabryczny wał.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez Huberek » 13 cze 2014 12:35:51

Tak fabryczny .. na krótkim to będzie bardziej widać.

Wydłużać panharda ??
czy raczej wydłużyć mocowanie panharda do budy/ramy ??
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 13 cze 2014 12:45:40

Huberek napisał(a):Wydłużać panharda ??
Ogólnie to nie warto, bo przesunięcie jest niewielkie. Ale jeśli masz oko geodety lub razi to Twój zmysł estetyczny, to go motaj.
czy raczej wydłużyć mocowanie panharda do budy/ramy ??
Zostaw to w spokoju :stop: Jest zrobione solidnie w fabryce a jak przetniesz podporę i spaw potem puści w czasie jazdy, to Ci most w bok wyjedzie na zakręcie i będzie dzwon.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez cinek1983059 » 14 cze 2014 08:20:24

mocowania pnharda nie ruszaj lepiej przetnij panhard i wstaw kawałek rurki
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez slawek50 » 07 lip 2014 19:48:15

cinek1983059 napisał(a):mocowania pnharda nie ruszaj lepiej przetnij panhard i wstaw kawałek rurki

Mam zrobiony lift jak w temacie 2" przód i tył i nic nie kombinowałem z wałami przekładniami itp. bo po prostu jest wszystko na 5 zapewniam. Jeżdżę po terenie testuję i na razie jestem zadowolony :D :D :D . Następnie gdzieś doczytałem że Froty mają przewidziany lift do 2" fabrycznie i nie trzeba nic modyfikować po podkręceniu drążków i na tył podkładki 2" .
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez RudeBoy » 08 lip 2014 00:04:18

slawek50 napisał(a): Następnie gdzieś doczytałem że Froty mają przewidziany lift do 2" fabrycznie i nie trzeba nic modyfikować po podkręceniu drążków i na tył podkładki 2" .


Nie czytaj bajek, duży już jesteś.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez slawek50 » 08 lip 2014 12:02:15

RudeBoy napisał(a):
slawek50 napisał(a): Następnie gdzieś doczytałem że Froty mają przewidziany lift do 2" fabrycznie i nie trzeba nic modyfikować po podkręceniu drążków i na tył podkładki 2" .


Nie czytaj bajek, duży już jesteś.

Wiesz ja laik więc jestem wnikliwy i lubię wiedzieć co i jak, jeśli się mylę to tylko dlatego że gdzieś pisali. Doświadczeni na pewno lepiej wiedzą. Ale na prawdę jak lift 2" to nic nie kombinować i jest super. Chyba że ktoś ma inną wiedzę i doświadczenie więc proszę mnie poprawić. Moja Frotka to 2,5 TDS 98- long.Zawieszenie przód z froty B a tył most ponoć z LSD wiem bo są dwie podkładki na deklu i to zaznaczam ponoć wyznacznik że to most z LSD. Zawieszenie tył sprężyny i amortyzatory. Nie wymieniałem amortyzatorów ani przodu ani tył bo nie ma potrzeby fabryczne dają rady. Ale jak piszę na lift 2"
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 08 lip 2014 12:17:53

slawek50 napisał(a):Zawieszenie tył sprężyny i amortyzatory. Nie wymieniałem amortyzatorów ani przodu ani tył bo nie ma potrzeby fabryczne dają rady. Ale jak piszę na lift 2"
Ja też amorów nie ruszałem przy lifcie i to o 3". Być może ktoś przede mną założył dłuższe, bo podobno fabryczne tyle nie dadzą rady. Ale to nie oznacza, że nie modyfikowałem zawieszenia, bo przełożyłem górne sworznie pod wahacz z przodu (plus podkładka), żeby zawias robił w dół a z tyłu wyrzuciłem stabilizator, bo łączniki mocno ograniczały wykrzyż. Bez tych operacji pokonywanie zakrętów na czarnym groziło odrywaniem od nawierzchni kół po wewnętrznej stronie łuku a w terenie poprawiły się kąty, ale pogorszyła trakcja. Nie robiłem nic z panhardem, więc widać wyraźnie, że tylny most jedzie trochę obok samochodu a na wykrzyżach koła się nierównomiernie chowają w nadkola.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez slawek50 » 08 lip 2014 20:26:23

jrzeuski napisał(a):
slawek50 napisał(a):Zawieszenie tył sprężyny i amortyzatory. Nie wymieniałem amortyzatorów ani przodu ani tył bo nie ma potrzeby fabryczne dają rady. Ale jak piszę na lift 2"
Ja też amorów nie ruszałem przy lifcie i to o 3". Być może ktoś przede mną założył dłuższe, bo podobno fabryczne tyle nie dadzą rady. Ale to nie oznacza, że nie modyfikowałem zawieszenia, bo przełożyłem górne sworznie pod wahacz z przodu (plus podkładka), żeby zawias robił w dół a z tyłu wyrzuciłem stabilizator, bo łączniki mocno ograniczały wykrzyż. Bez tych operacji pokonywanie zakrętów na czarnym groziło odrywaniem od nawierzchni kół po wewnętrznej stronie łuku a w terenie poprawiły się kąty, ale pogorszyła trakcja. Nie robiłem nic z panhardem, więc widać wyraźnie, że tylny most jedzie trochę obok samochodu a na wykrzyżach koła się nierównomiernie chowają w nadkola.

No i gra. Jak dla mnie wystarczy 2"liftu u mnie górki błotka mało ale teren górzysty podłoże nawet twarde ale czasem jest i błotko ale jest u mnie na 5 . Brodów 0 więc większy mi nie potrzebny a i FRONTERKA czasami i na małe robótki potrzebna i dupo wóz rodzinny więc więcej nie potrzeby więcej. Chyba że trafie kiedyś na zlot i wtedy okaże się że 2" będzie za mało. Ale dzięki za info :beer:
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez riko » 01 lut 2017 12:33:27

czyli wnioskuję z tematu,że aby tył podliftować te dwa cale to wystarczą same podkładki, amorki fabryczne obrobią taki lift???
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2017 13:39:51

riko napisał(a):amorki fabryczne obrobią taki lift???
Serio myślisz, że rzeczywiście są jeszcze fabryczne po tylu latach? :shock:

Odkręć jeden od mostu, daj mu się rozciągnąć, podlewaruj za ramę, żeby koło oderwało się od ziemi i wtedy sprawdź czy da się założyć amor z powrotem. Jak będzie za krótki, to od razu się dowiesz, o ile dłuższe masz kupić ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez riko » 01 lut 2017 13:49:21

uprzedzając tą czynność, od czego mogą tam spasować dłuższe amorki?
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez bart322 » 01 lut 2017 13:50:27

Np od Frontery, przeznaczone do liftu 8-)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift tyłu vs drążek panharda

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2017 14:52:20

A jeśli ma być tanio, to trzeba szukać po wymiarach patrząc by mocowania podeszły. Średnica ucha nie musi być identyczna, bo to można dopasować stosownymi tulejkami, aczkolwiek znalezienie ich może okazać się trudniejsze niż amortyzatorów. Ja sprawdziłem co mam przed rozpoczęciem poszukiwań i w ten sposób sobie ich oszczędziłem. Ktoś pewnie zupełnie nieświadomie do fabrycznego zawiasu założył amory, które mogą więcej, bo katalog podał, że podejdą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do Tył A 95-98 sprężyny



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron