H E L P !!! H I L F E !!!

H E L P !!! H I L F E !!!

dobra, wstawiłem turbinę, odpaliłem silnik (nie podłączając turbiny do układu dolotowego) odpalił bez problemu, chodził bez turbiny nic nie dzwoniło. Podczas tego testu układ dolotowy kończył się na za przepustnicą. (nie montowałem ani filtra ani odmy nic)
i co zaobserwowałem:
1) odpalił od razu bez najmniejszego problemu
2) silnik na moje ucho chodził bardzo ładnie , ale obawiam się ze tylko dlatego że zimny olej jest gęsty i trzymał wysokie ciśnienie ( dobra teoria??).
3) z odmy (dla mnie odma to rurka która idzie zdaje się od pokrywy zaworów, bliżej tyłu silnika, nie wiem czy to o tą rurkę chodzi) widać lekko spaliny, bo lekko się dymi, pytanie czy to BARDZO źle czy tak naprawdę nie oznacza to jakiejś masakry
4) z tejże odmy nie pryskało olejem w sumie to jest dosyć sucha (w porównaniu z na przykład intercoolerem który jest dosłownie zalany olejem) w środku usmolona ale nie mokra
5) turbina kręciła się ładnie gwizdała i jak prze-gazowałem to fajnie dmuchała (konkretny wiaterek)

później zgasiłem i wymontowałem kolektor ssący , bo wymacałem w nim grubą (około 3mm) warstwę czarnej mazi o konsystencji smaru stałego. Postanowiłem to wyczyścić. po zdjęciu okazało się że kanały ssące mocno zawalone tym czymś, niestety w głowicy również.
pytania:
1) czy to że silnik odpala bez problemu przeczy temu że silnik ma przedmuchy (co za tym idzie niski stopień sprężania). wydawało mi się że silniki diesel'a jak są "zajechane" to mają problemy z odpalaniem .... ??? mój nie ma:)
2) czy dymienie z odmy definitywnie świadczy o fatalnym stanie silnika (uniemożliwiającym dalsze użytkowanie)?
3) skąd u licha tyle oleju w układzie turbiny ???? czy chłodnica powietrza ma jakiś zaworek którym mógłby spuścić ten olej ?
4) co to jest ten mazut w kolektorze, i o czym jego obecność (naprawdę gruba warstwa) może świadczyć?
Wskazówka dla innych na przyszłość :
1) nie próbujcie czyścić kolektora w takim stanie w wannie. Chyba dwie godziny szorowałem później całą łazienkę

tanks a lot.
F
PS> H E L P !!! H I L F E !!!
