Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 12 wrz 2008 13:01:00

a już jestem ciut mądrzejszy :)
no więc to nie jest tak że sprężyna +1 cal = 1 cal liftu
zresztą jak pomyślałem to faktycznie tak jest i tu się kłania prawo pitagorasa :)
rysunek w sumie wszystko tłumaczy:
pitagorasek.jpg

sprężyny już zamówiłem w pospringu i będą na przyszły piątek

a wracając do amortyzatora to mierząc
od mocowania do środka ucha = 29,5 cm
i rozłożony = 45 cm

i pytanie do TATAR-a - jak poradziłeś sobie ze zmianą mocowania amortyzatora? chodzi o ucho na dole (żuk)

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez gregorp77 » 12 wrz 2008 22:36:39

wycisnij szpilke z amortyzatora i uzyj tych od froty. Wszystko pasoje ja usiebie tak robilem
gregorp77
 

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 16 wrz 2008 09:01:29

przekładka sworznia

znalezione na planetisuzoo:
http://planetisuzoo.com/articles.htm?id ... acer_Howto
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 16 wrz 2008 13:45:21

dotyarły amortyzatory od lublina :)
wyglądają dość solidnie
po zmierzeniu:
max rozciągnięte 55 cm (środek ucha = środek ucha)
max ściśnięte 34 cm (środek ucha = środek ucha)
skok: 21 cm

no i osłony ma metalowe :)

i fotka
Obrazek

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Balkandriver » 23 wrz 2008 18:46:33

Witam,
He, lift...
Ja, okazało się, zrobiłem lift na sprężynach nie do tego auta :evil:
Pojechałem wczoraj do Opla z lekkim ryjem, bo jeździć się nie da, skoro pustym autem dobija tył całkowicie "do dna" i zwalniacze pokonuję wolniej, niż plaskie.
Coś nie tak, skoro po 2 miesiącach sprężyny tak sflaczały :shock:
No i zaczęły się dywagacje, po których przewiozłem panów po kilku dołkach i zwalniaczach i stwierdzili, "że z tymi sprężynami to coś du.pa"( no, o tym to wiedziałem).
Dokonali bezpłatnego, kompleksowego testu zawieszenia i wyszło, że cała reszta w idealnym stanie.
Na końcu okazało się po oznaczeniach sprężyn, że dali mi nie te do mojej frotki :(
Teraz dobrali po VIN`ie nadwozia i kontakcie z GM teoretycznie odpowiednie. Jak przyjdą, okaże się w praktyce, czy pokryje się ona z teorią. Póki co, zakładam te, co mam do liftu z Pospringu i zobaczymy, co dalej.
Na okrasę stwierdzili, że mogło być gorzej, bo miały prawo popękać.
Jakby mi popękały w Albanii, to chyba ja bym pękł, albo ktoś inny :killer:
Może dali od Corsy :D
O.K. - potraktowałem tą sprawę humorystycznie. jak na razie.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 24 wrz 2008 11:35:44

bo to są specjaliści :D

a wracając do liftu to mam pytranie:
kręcąc drążkiem i tym samym podnosząc auto w górę powoduje się że drążek jest tak skręcony że nie pracuje dobrze "przy skoku koła w góre",
czy nie lepiej by było przesunąć go o kilka zębów (ile nie wiem) i zostawić mu regulację jak przy oryginalnym zawieszeniu?

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez dljm » 25 wrz 2008 20:45:02

KOBZI napisał(a):bo to są specjaliści :D

a wracając do liftu to mam pytranie:
kręcąc drążkiem i tym samym podnosząc auto w górę powoduje się że drążek jest tak skręcony że nie pracuje dobrze "przy skoku koła w góre",
czy nie lepiej by było przesunąć go o kilka zębów (ile nie wiem) i zostawić mu regulację jak przy oryginalnym zawieszeniu?

pzdr



moim zdanien czy podkręcasz, czy przekładasz na zębach, uzyskujesz ten sam efekt, tylko osiągasz go albo za pomocą jednej, albo drugiej strony drążka

ja mam podkręcone drążki o 4" i wcale nie zauważyłem jakiś problemów z pracą w górę, czy w dół
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez KOBZI » 25 wrz 2008 21:08:58

ano prawde mówisz - już się dowiedziałem :)
a tak nawiasem mówiąc masz 4" ??? a wachacze na 3"calmini? jak to pracuje?
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 08 lis 2008 23:09:44

Witam mam pytanie do kolegów którzy podnosili auto na drążkach skrętnych dzisiaj próbowałem podnieś moje autko i nie idzie pytanie jest takie ? czy przed podkręcaniem drążka łapa od drążka którą sie podkręca była mniej wiecej w poziomie tak ja na zdjeciu u mnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ef ... cd1ee.html ,może byc jeszcze jedna przyczyna albo juz jest skręcone na maxa może też byc pelno blota i blokuje łape żeby ja skrecic pewnie ten kto to robil wie o czym pisze ( troche nie zrozumiale )z góry dzieki
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez sledz » 09 lis 2008 22:02:45

Swojej jeszcze nie kręciłem ale myślę że jak sie podlewaruje się przód to powinno być lżej.
A poza tym lekko to nie będzie ,potrzebny masywny klucz.spora przedłóżka i kawał chłopa.
sledz
 

Re: Lift

Postprzez tobixxx » 10 lis 2008 17:27:57

daro7809 napisał(a):Witam mam pytanie do kolegów którzy podnosili auto na drążkach skrętnych dzisiaj próbowałem podnieś moje autko i nie idzie pytanie jest takie ? czy przed podkręcaniem drążka łapa od drążka którą sie podkręca była mniej wiecej w poziomie tak ja na zdjeciu u mnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ef ... cd1ee.html ,może byc jeszcze jedna przyczyna albo juz jest skręcone na maxa może też byc pelno blota i blokuje łape żeby ja skrecic pewnie ten kto to robil wie o czym pisze ( troche nie zrozumiale )z góry dzieki



unieś przód i zobaczysz, że będzie lżej. ja u siebie potrzebowałem zwykłej pokrętki 30 cm, nasadka bodajże 32. bez żadnego pryskania poszło.
tobixxx
 

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 10 lis 2008 19:04:53

Panowie chodzi mi o to jak u was jest ta łapa z drążkiem bo wydaje mi sie że ja już mam podkrecone ne maxa , auto podnosilem na lewarek obniżyć sie da ale podnies nie wiec myśle że jest podkrecone juz na maxa jeszcze jedno pytanie jaką macie wysokosc od ziemi do progu ja mam 43 cm
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez brum » 10 lis 2008 19:18:26

Lepiej zmierz od środka koła do nadkola będzie łatwiej, bo do progu to różniece będą już na oponach
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 10 lis 2008 19:22:13

Brum a Ty ile masz od srodka koła ? idę zmierzyć
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 10 lis 2008 19:32:01

zmierzyłem 53cm od środka koła do nadkola jeszcze jedno czytałem gdzieś na forum ze pare osób pytalo sie o lewarek kolejowy lub o rug cug to znalezlem takie sprzęty na giełdzie w Mysłowicach cena około 200zl rug cug z łancuchem lub lina stalowa długa
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez brum » 10 lis 2008 19:48:34

Zmierzyłem właśnie i jest 49cm(standard) czyli możłiwe że masz podkręcone
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 10 lis 2008 19:56:43

chyba na to wychodzi ze jest podkrecone jedynie moge jeszcze przekrecic na wieloklinie żeby zwiększyć regulacje tylko jak sie to robi :idea:
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez brum » 10 lis 2008 20:43:31

Mozesz kupić drązki od jakiegoś anglika wtedy będzie można jeszcze podkręcić, Twoje ktoś podkręcił bo już siadły.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 10 lis 2008 21:01:36

a co myslisz o przekreceniu na wieloklinie
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez brum » 10 lis 2008 21:11:29

Niezalecane, lepiej kręcić
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości