Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jacekrowinski » 13 mar 2012 14:28:45

Z tym zapowietrzaniem się układu paliwowego we Frotkach, to sądząc po ilości postów i przypadków z życia wziętych jakaś epidemia i zarazem standard diesli oplowskich. Wczoraj zadzwoniłem do szwagra, żeby umówić się na weekend na błocenie aut po lesie a szwagier mi na to, że auta nie mógł po 2-tygodniowej przerwie odpalić, bo mu zeszło paliwo sądząc po objawach (zapalił na dotyk i zgasł po sekundzie a potem ssał, ssał ssał paliwo, aż przekręcił chyba rozrusznik, bo mu dym spod maski poszedł gdzieś z okolic rozrusznika po minucie albo i więcej kręcenia - gdzieś jak mówił pod turbiną nisko bodajże) i próbując je na siłę odpalić unieruchomił na amen. I tak się zastanawiam czy jest jakaś kompleksowa metoda by skutecznie ten problem zlikwidować czy też opisane na forum szukanie i uszczelnianie "dziurek" i zaworków w paliwówce to tylko półśrodki, bo i tak "ten typ tak ma" ?
jacekrowinski
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 13 mar 2012 15:38:43

Te dziurki i gumeczki to podstawowa sprawa awarii która prowadzi uszkodzenia pompy.Sprawny mechanik wiedząc czego szukać kończy do obiadu naprawę.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2012 16:59:28

maciar napisał(a):Te dziurki i gumeczki to podstawowa sprawa awarii która prowadzi uszkodzenia pompy. Sprawny mechanik wiedząc czego szukać kończy do obiadu naprawę.


No u mnie została nie zrobiona tylko jeszcze jedna rzecz - nie wymieniłem zaworu nadmiarowego/zwrotnego w pompie.
Wsio inne zweryfikowane a france jak postawie choć minimalnie nosem do góry to z rana odpala brzydko i obroty przez 5s falują. Jak zostawie dziobem w dół pali od dotknięcia.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 13 mar 2012 17:39:14

Jak nie robiłeś trawersów to zrób.A jak robiłeś to może być pompa podciąga przez uszczelniacz.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 13 mar 2012 17:54:21

maciar napisał(a):Jak nie robiłeś trawersów to zrób.A jak robiłeś to może być pompa podciąga przez uszczelniacz.


Trawersy testowałem każdy oddzielne razem z mechanikiem przez 3 godziny wakumetrem. Trzymały jak złoto. Szczelność pompy też sprawdzał wakumetrem i też trzyma... Uszczelniacze trawersów i wszystkie inne uszczelki do tej roboty leżą na półce... ale jakoś nie mogę się przekonać żeby grzebać skoro diagnostyka wykazuje, że są ok...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez nocny_jastrząb » 23 maja 2013 07:32:26

Witam
jak na dzień dzisiejszy uporałem się z problemem odpalania, stojąc na płaskim a tym bardziej pod górkę. Mianowicie znalazłem firmę, która podjęła się zajęcia tą sprawą i oto co znaleźli:
- drobne nieszczelności w układzie paliwowym
- ORYGINALNY ZAWÓR ZWROTNY w pompie, który wymieniałem ok. rok wcześniej (kupiony w salonie) do :dupa: więc zmieniony został na zawór stosowany w samochodach ciężarowych
- wymiana trawersów, które notabene wymieniane były ok. 6 miesięcy wcześniej - ale co się okazało zostały za mocno dokręcone i tak samo :dupa:

dla zainteresowanych z pomorza strona internetowa: http://www.v6.net.pl
nocny_jastrząb
 

Re: PROBLEM Z ODPALENIEM 2,2 DTI ??

Postprzez Szyga » 23 maja 2013 08:11:54

fiero81 napisał(a):Witam serdecznie.

Panowie potrzebuje pomocy :( moja Frotka B Long 99 2,2 DTI co jakiś czas ma problemy z zapalaniem dopiero po użyciu startera odpala i jest ok ?? pomocy problemy z rozruchem pojawiają się w mało oczekiwanych momentach :-( Co robić ??

Prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach ( popychaczach) , robią to nieliczne warsztaty bez zdejmowania głowicy... :cry2:
Szyga
 

Re: PROBLEM Z ODPALENIEM 2,2 DTI ??

Postprzez RudeBoy » 23 maja 2013 08:40:36

Szyga napisał(a):
fiero81 napisał(a):Witam serdecznie.

Panowie potrzebuje pomocy :( moja Frotka B Long 99 2,2 DTI co jakiś czas ma problemy z zapalaniem dopiero po użyciu startera odpala i jest ok ?? pomocy problemy z rozruchem pojawiają się w mało oczekiwanych momentach :-( Co robić ??


Prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach ( popychaczach) , robią to nieliczne warsztaty bez zdejmowania głowicy... :cry2:


Co za bzdura...???
Jakich popychaczach?
Jeżeli już to uszczelnienia trawersów wtryskiwaczy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 23 maja 2013 09:06:47

Dokladnie, trawersy.
Swoja droga ja juz mialem u Zoski w astrze DTI wymieniac trawersy ale przy sciaganiu wezykow przelewowych rozsypaly mi sie one w rece :D
Takze naprawa skonczyla sie na wymianie wezyka za cale 12 zl :P Warto sprawdzic w pierwszej kolejnosci ;)

A, dosc latwo to zdiagnozowac - jak trawersy przepuszczaja, to do ropy dostaje sie olej, wiec filtr paliwa bedzie zaolejony.
Mozna tez zaslepic powrot paliwa na kroccu pompy wtryskowej, a wezyk przelewowy dac tymczasowo do zbiorniczka/butelki (0,5L pojemnosci starczy na przejechanie 150-200km, potem trzeba oproznic) - bedzie widac rope z olejem w butelce.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 23 maja 2013 09:20:21

pisane na forum o tych trawersach i diagnostyce pierdyliard razy...
...i ciągle ktoś pyta :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 23 maja 2013 10:01:54

Ale ile pomagasów dzięki temu natrzaskałeś :mrgreen:

PS. A jakby dać do FAQ to i tak nikt tam nie zajrzy :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 23 maja 2013 10:09:35

jrzeuski napisał(a):Ale ile pomagasów dzięki temu natrzaskałeś :mrgreen:

PS. A jakby dać do FAQ to i tak nikt tam nie zajrzy :glaszcze:



Powiem Ci, że myślałem nad zrobieniem FAQ do froty B ale ilość pracy jaką trzeba włożyć... heh...
...a tak jak piszesz... i tak ktoś nie przeczyta tylko zapyta... "nie chce palić z rana co robić?"
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez doniudondiego » 27 sie 2013 16:42:33

A co jeśli pali z rana na dotyk a ciepły nie. Silnik do temp. ok. 75st pali normalnie Póżniej wcale Po godzinie temp spada i odpala
doniudondiego
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez lychasc » 27 sie 2013 21:03:54

acha te 2,2dti a mówią że 2,5tds to wynalazek :p
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 27 sie 2013 21:05:46

lychasc napisał(a):acha te 2,2dti a mówią że 2,5tds to wynalazek :p


Nie bluźnij :p
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 27 sie 2013 22:10:42

lychasc napisał(a):acha te 2,2dti a mówią że 2,5tds to wynalazek :p


2.2 dti to zwykły klasyczny i w sumie prosty turbo diesel tylko ma pompę elektronicznie sterowaną
2.5 VM to nie jest silnik to agregat który nigdy nie powinien trafić pod maskę żadnego auta
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 28 sie 2013 08:59:12

RudeBoy napisał(a):2.5 VM to nie jest silnik to agregat który nigdy nie powinien trafić pod maskę żadnego auta
Nie przesadzajmy, obroty nie są regulowane kluczem francuskim :mrgreen: Zresztą do przelotów autostradowych taki silnik to jak znalazł a w terenie zapinasz reduktor i wysiadasz zająć się łopatą :D No i hybrydę można sobie zbudować w oparciu o VMa :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 28 sie 2013 13:39:32

jrzeuski napisał(a):
RudeBoy napisał(a):2.5 VM to nie jest silnik to agregat który nigdy nie powinien trafić pod maskę żadnego auta
Nie przesadzajmy, obroty nie są regulowane kluczem francuskim :mrgreen: Zresztą do przelotów autostradowych taki silnik to jak znalazł a w terenie zapinasz reduktor i wysiadasz zająć się łopatą :D No i hybrydę można sobie zbudować w oparciu o VMa :roll:


Zapomniałeś Jacku że idealnie nadaje się do brodzenia w wodzie, bo na jachtach też był montowany :mrgreen:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez lychasc » 28 sie 2013 14:23:44

Tak więc vm lepszy od 2,2dti :d
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez doniudondiego » 28 sie 2013 20:58:42

nie ma jak benzyna Odpala także zimą
A wracając do tematu nie pokazał błędów oprócz przepływki ale chyba wina wiązki Poprzednik nie wiem czemu przeciął przewód brązowo-biały ? Inne objawy to po około 30km zapala się check i auto trochę zmula ale to może być wszystko
Wszelkie pomysły mile widziane
doniudondiego
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości