Witamy !



[2.2] Zapowietrza się

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez RudeBoy » 05 gru 2012 09:35:23

No więc tak.. co do "zaworka"

Ten zawór - śruba z kulką w króćcu powrotu z pompy to nie jest tak naprawdę zawór zwrotny, który odcina paliwo przy braku ciśnienia z pompy tym samym zapobiegając sie jego cofaniu. To jest zawór dławiący. Dlatego posiada tą małą dziurkę przez którą jest zawsze przepływ paliwa. Ten zawór ma za zadanie wspomagać utrzymanie ciśnienia w sekcji "niskiego ciśnienia na pompie". Jego wymiana na jakikolwiek inny jest niewskazana. Dlatego, że oryginał jest dobrany tak aby to właściwe ciśnienie zapewnić.

Skoro jeździsz z buteleczką na przelewach a auto dalej nie chce palić szukaj nieszczelności na linii bak - filtr - pompa. Tym bardziej, że piszesz o bąbelkach powietrza na tej linii. Może być jeszcze tak, że nieszczelność jest w samym baku gdzieś przy smoku lub złączkach u góry na baku... Nie wiem dokładnie jak to tam wygląda bo nie ściągałem nigdy baku...

powodzenia!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez przemia » 05 gru 2012 10:14:09

Mnie frotka nie chciała palić nawet na ciepłym po dłuższym postoju i trzeba było długo kręcić, lub ratować samostartem. Szybko okazało się że przerdzewiały rurki od zbiornika paliwa do filtra i paliwo cofało się do zbiornika zasysając powietrze. Wymieniłem w całości na zbrojone gumowe i pali bez problemu.

-- Dodano Śr 05 gru 2012 10:26:35 --

Miałem też awarię gdy podczas jazdy z góry auto zgasło i nie chciało zapalić. Okazało się że zawiesił się moduł odpowiedzialny za uzupełnianie paliwa w zbiorniku, ale to chyba :offtopic:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez Komand » 05 gru 2012 11:36:41

RudeBoy napisał(a):No więc tak.. co do "zaworka"

Ten zawór - śruba z kulką w króćcu powrotu z pompy to nie jest tak naprawdę zawór zwrotny, który odcina paliwo przy braku ciśnienia z pompy tym samym zapobiegając sie jego cofaniu. To jest zawór dławiący. Dlatego posiada tą małą dziurkę przez którą jest zawsze przepływ paliwa. Ten zawór ma za zadanie wspomagać utrzymanie ciśnienia w sekcji "niskiego ciśnienia na pompie". Jego wymiana na jakikolwiek inny jest niewskazana. Dlatego, że oryginał jest dobrany tak aby to właściwe ciśnienie zapewnić.

Skoro jeździsz z buteleczką na przelewach a auto dalej nie chce palić szukaj nieszczelności na linii bak - filtr - pompa. Tym bardziej, że piszesz o bąbelkach powietrza na tej linii. Może być jeszcze tak, że nieszczelność jest w samym baku gdzieś przy smoku lub złączkach u góry na baku... Nie wiem dokładnie jak to tam wygląda bo nie ściągałem nigdy baku...

powodzenia!

U mnie wprawdzie silnik inny (23DTR) ale pytanie mam co do tejże śruby w pompie: w mojej śrubie/zaworku kulka "nie trzyma" pozycji (pewnie sprężynka w środku zdechła) i przy rozruchu większość paliwa idzie w powrót co skutecznie utrudnia rozruch po dłuższym postoju (pewnie się zapowietrza).
Wiecie może czy tą śrubę da się jakoś reanimować? jest to rozbieralne? albo czy da się gdzieś kupić nową? (w sklepach w mojej okolicy robią wielkie oczy).
W temacie viewtopic.php?f=15&t=11881&p=140968&hilit=ursus&sid=afc4952b5c5c6f09726f08a0e3e75aba#p140968 kolega wpakował śrubę od trekra, dobrze zrobił?
Komand
 

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez RudeBoy » 05 gru 2012 11:46:52

Nie wiem czy dobrze zrobił. Udaj sie do serwisu gdzie regenerują pompy wtryskowe to sobie kupisz taki zawór jak Ci potrzebny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez maciar » 05 gru 2012 13:06:26

daerk1 napisał(a):jak zaworek w "tym miejscu" jest założony fabrycznie...

super rada... :-| :-|

zaworek od wózka widlowego chyba jescze pogorszyl bo jak go zalozylem to nie moglem na odpalic wogule mimo podlaczonego zasysacza od lodowki.wiec zmienilem na stary orginal i odpalilem po paru obrotach.

Tak jest ten otworek właśnie jest do odpowietrzania.Twoja "lodówka" nie jest wstanie zrobić takiego podciśnienia żeby otworzyć zawór nadmiaru .Kręciłeś tak długo po powietrze w pompie się sprężało i nie miało jak się wydostać bo zawór nie miał tego właśnie otworku.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez daerk1 » 05 gru 2012 20:38:10

a jakiegos zaworka w srodku samej pompy nie ma? albo oring tam gdzie pompa jest napedzana nie poszedl? bo tak mi jeden znajomy sugerowal ze cos takiego tez moze byc.
nie wiem czy wezyki paliwowe bo dmuchalem kompresorem w powrot w kierunku baku i nasluchiwalem czy cos syczy,i tylko syczalo z odpowietrznika korka.
a pecherzyki juz nie lecą,musialy sie zebrac jak rozebralem caly filtr i resztki wtedy uciekaly
skrzynia automat
Avatar użytkownika
daerk1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 1
Dołączył(a): 27 paź 2010 22:32:42
Lokalizacja: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez maciar » 05 gru 2012 21:39:49

Tu se poczytaj www.scribd.com/doc/46481811/5/Budowa-idzia∏anie-pompy-VP44 .Ja proponuje na początku pojeździć z butelką i zobaczyć czy jest poprawa.Ja długo jeździłem nie nalewa się tak szybko.Zaworek regulacji ciśnienia jest ale nie pomiętam czy się podejdzie do niego na aucie i trzeba mieć specjalny kluczyk.Ja bym go zostawił w spokoju.Co do oringu to nie jego wina pompa od strony napędu jest szczelna chyba że stwardniał uszczelniacz na wałku pompy(tak słyszałem że może się tamtędy zapowietrzać )
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez RudeBoy » 05 gru 2012 22:35:22

W pompie jest jeszcze zawór regulacji dawki ale on nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem.

W pompie oprócz dużego uszczelniacza na wałku pompy jest jeszcze mały oring o średnicy ok 12mm. Nie wiem gdzie on dokładnie jest ale gdzieś tak, że da się go wymienić bez wyjmowania pompy.
Przy okazji robienia trawersów mechanior mi ten oring wymienił ale zapomniałem dopytać w którym on jest miejscu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez daerk1 » 12 gru 2012 21:43:11

no i chyba to byl ten maly oring. mechanior zrobil ten co mi dales kontakt RudeBoy,i nie widac zeby pompa byla wyciagana.ale nie powiedzial konkretnie co,tylko ze uszczelnienie...
te zasrane tajemnice mechanikow :wsciekly:
temat zamykam i dziekuje wszystkim za pomoc !! :beer: :1:
Ostatnio edytowano 18 gru 2012 17:01:08 przez daerk1, łącznie edytowano 1 raz
skrzynia automat
Avatar użytkownika
daerk1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 1
Dołączył(a): 27 paź 2010 22:32:42
Lokalizacja: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez RudeBoy » 12 gru 2012 21:44:13

Czyli co?
Byłeś u niego i ogarnął auto? Pali bez problemu?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez daerk1 » 18 gru 2012 16:59:31

taa,bylem i pali bez problemu;)
teraz sie zastanawiam jak rozebrac lusterko bo mi slabo grzeje i mam zamiar wymienic maty grzejne
skrzynia automat
Avatar użytkownika
daerk1
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 1
Dołączył(a): 27 paź 2010 22:32:42
Lokalizacja: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2,2,DTI chyba sie zapowietrza...

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2012 17:53:29

No to ciesze się, że jest git :>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron