Witamy !



[All] Tylny most - wyciek

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez SKODA76 » 31 gru 2011 14:19:40

U mnie też sucho :D
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Pawel » 31 gru 2011 22:05:22

Trzeci napisał(a):u mnie od kilku miesięcy ani kropli wycieku z tego uszczelniacza z Agromy. :D

PotwierdzamObrazek; u mnie jeszcze dłużej, a mam przetaczaną flanszę, jeżeli dobrze pamiętam, to na 45mm.
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 10 kwi 2012 09:19:11

Wyjąłem wczoraj półosie, bo już lało się z mostu do kół niemożebnie i postanowiłem spróbować coś temu zaradzić.

Na lewej półosi mam "fabrykę": łożysko, uszczelniacz i pierścień zabezpieczający. Pytanie: czy ten uszczelniacz da się wymienić? Na logikę to musi być to możliwe, bo skoro pierścień jest osadzany na zimno/gorąco, to uszczelniacz by tej operacji nie przetrzymał. Ale jak go wyjąć i jakie ma wymiary? Na razie go oczyściłem (również pod kołnierzem) a styk z tym żelastwem, które się przykręca do mostu uszczelniłem silikonem. Może pomoże.

Na prawej półosi mam zmotę: łożysko 6308RSC3 i pierścień dystansowy. Żadnego uszczelniacza. Zresztą taki oryginalny nie miałby gdzie wejść chyba, że ten dystans byłby inaczej wyprofilowany. Zapodałem silikon na styk łożyska i żelastwa od mocowania do mostu. Uszczelnienie łożyska wyglądało na całe.

Pytanie: jak się zdejmuje tę osłonę tarczy hamulcowej? U mnie już zostały jej tylko resztki, bo ruda była bardzo głodna. Wygląda mi na to, że trzyma się na tych 4 śrubach, którymi się mocuje półoś do mostu, ale jak się im przyjrzałem to są chyba szpilki. Takie same jak do koła? :shock:

Nie bardzo też widzę jak wybić łożysko. Po zdjęciu pierścienia raczej samo nie wypadnie a od zewnątrz dostępu nie ma przez ten dekiel od hamulców. Czy u Was też półoś się lekko telepie na tym łożysku? Po włożeniu do mostu i skręceniu całości półoś już nie ma takiej możliwości, bo trzyma ją koło koronowe i łożysko.

Próbowałem też sobie wyobrazić jak to wszystko w środku wygląda po złożeniu i niewiele kapuję. W moście jest półkoliste wgłębienie i w nie trafia pierścień zabezpieczający, który oczywiście jest walcem, więc o jakiejś szczelności nie ma mowy. Dalej most się rozszerza i tu chyba trafia kołnierz uszczelniacza (a w mojej zmocie pierścień dystansowy). Tylko, że tam chyba jest jeszcze jakiś luz. Najlepiej dopasowany jest ten element ze śrubami, który ma ścięty rant. Wystarczy w tym miejscu na most nałożyć niewielką ilość silikonu, żeby po skręceniu go wycisnęło i uszczelniło.

PS. Jeśli komuś by to się przydało, to policzyłem frezy na półosiach: 32
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez brum » 10 kwi 2012 09:34:11

Ta osłona jest właśnie na szpilkach, ja u siebie nie mam ich bo je usunąłem. A co do wyjęcia łożyska to robił mi to kolasz, bo miał sposób. Najpier pierścień potraktował młotem na kowadle żeby się rozprężył i ładnie wtedy zszedł. Później wydłubał kulki z łożyska, wtedy dało się wyjąć zewnętrzną bierznie, a wewnetrzną zbił śrubokrętem.
Tylko ta operacja przy wymianie łożyska skutkuje. A półoś ui mnie też się rusza poza mostem, dopiero jak się włoży to jest ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez sylwian70 » 10 kwi 2012 11:32:11

blacha osłonowa tylnych tarcz hamulcowych to cienka blaszka zgrzana z grubszą blachą korpusu którego trzymają się szczęki hamulca ręcznego -u mnie też zgniła(ma to zły wpływ na zużycie klocków)błoto,piasek szlifuje je :killer: i lecą strasznie.Blachę osłonową można wymienić na nową niedawno była taka na allegro nowa 200zł ale do wymiany trzeba zbić łożysko co zazwyczaj powoduje jego uszkodzenie,ewentualnie bez wyciągania połosi i psucia łożyska coś dospawać jako odtworzenie osłony.Ja mam ABS i dodatkowo mam uszczelniacz aby olej nie zalewał koronki od ABS więc z wyciekami przez łożysko nie mam problemu.Po wyjęciu połosi na zewnątrz też mam luzy na łożysku ale po włożeniu do mostu są minimalne więc pomykam i martwił się bedę :cry2: gdy się rozsypie.
sylwian70
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 10 kwi 2012 11:43:03

No właśnie zauważyłem, że klocki znikły. Zaczynam się zastanawiać czy nie należałoby rozbierać i czyścić hamulców po każdym wypadzie w błoto :niewiem: Na razie chyba przynituje jakąś blachę. Poszukam czy nie został jakiś odpowiednio duży kawałek blachy dachowej. Ocynkowana i powlekana, więc powinna trochę pożyć tylko nie mam koncepcji jak wygiąć krawędź.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Pawel » 15 kwi 2012 15:32:27

Jacku, prześledziłeś moje posty o półosiach :?: Oprócz koronki abs'u zbyt wiele nas nie różni... Do zdjęcia łożyska potrzebny jest ściągacz - taki, który przykręcisz do czterech śrub piasty (tych które mocują ją z mostem) i zapiera się go o wgłębienie na końcu półosi, przy frezach...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez vix » 28 cze 2012 19:49:51

szybkie pytanie odnosnie tulei blokujacej lozysko na polosi, musze dorobic nowa i potrzebuje sie dowiedziec z jakiego materialu i jaka powinna miec srednice wew. ta tuleja? domyslam sie ze nie robi sie jej ze zwyklej ST tylko z czegos lepszego i ile wymiar powinien miec w - ????
Avatar użytkownika
vix
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 20 wrz 2010 02:28:02
Lokalizacja: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 28 cze 2012 21:19:46

Dorób ze zwykłej, ale tak, żeby luźno wchodziła i heftnij ją do półosi. Ja z takim patentem kupiłem Frotkę i przeżył most. Mogę odciąć i zmierzyć, bo most z półosiami leży przy domu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez vix » 28 cze 2012 23:56:12

to by bylo zbyt proste, ma byc porzadnie :P jutro cos dalej bede dzialal jak most bedzie mial juz luzy zrobione... ;/
Avatar użytkownika
vix
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 20 wrz 2010 02:28:02
Lokalizacja: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez kondi » 17 lip 2012 21:28:22

krótkie pytanko zaczeło mi cieknąć z uszczelniacza na wałku ataku jutro mam do zrobienia około 300km i sie zastanawiam cvzy da rade zrobić tyla bez zajechania mostu (z uszczelniacza cieknie nie leje sie strumieniem) czy odpuścić wyjazd
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Satan » 17 lip 2012 21:34:25

mi ciekło ze 3 miesiące zanim sięrozleciało
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 17 lip 2012 21:39:18

A mnie się dziś udało zdjąć łożysko z półosi :1: Wystarczyło ją dostatecznie długo spuszczać z impetem na chodnik aż pierścień spadł. Z chodnika niewiele zostało :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez kondi » 17 lip 2012 21:44:55

Satan napisał(a):mi ciekło ze 3 miesiące zanim sięrozleciało



uf czyli może sie nie rozleci :D najwyżej co jakiś czas będe kontrolował stan oleju w moście a jak coś to na jakiejś stacji doleje o ile po 10 km wszystko nie wychlubie z mostu
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Trzeci » 18 lip 2012 05:21:23

Jedź tylko zabierz bańkę z olejem i ustrojstwo do napełniania.
Ale z drugiej strony uszczelniacz za 4.30 i dwie godziny max roboty w kanale i spokój na dłuższy czas.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez kondi » 18 lip 2012 05:26:03

Trzeci napisał(a):Jedź tylko zabierz bańkę z olejem i ustrojstwo do napełniania.
Ale z drugiej strony uszczelniacz za 4.30 i dwie godziny max roboty w kanale i spokój na dłuższy czas.



jak zauważyłem że cieknie to już noc była ... teraz siedze w pracy a zaraz po niej musze jechać wiec .... nie mam tych 2 godzin by go wymienić
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 18 lip 2012 08:17:35

jrzeuski napisał(a):A mnie się dziś udało zdjąć łożysko z półosi :1: Wystarczyło ją dostatecznie długo spuszczać z impetem na chodnik aż pierścień spadł. Z chodnika niewiele zostało :D


Masz szlifierkę kątową i przecinak? 5 minut i po robocie :) zeszlifowuje się pierścień tak by zostało ok 0,5mm materiału i jednym udeżeniem przecinaka rozcina się pozostałą część. W trudnych przypadkach robi się to z 2 stron.

-- Dodano Śr 18 lip 2012 09:29:57 --

kondi napisał(a):krótkie pytanko zaczeło mi cieknąć z uszczelniacza na wałku ataku jutro mam do zrobienia około 300km i sie zastanawiam cvzy da rade zrobić tyla bez zajechania mostu (z uszczelniacza cieknie nie leje sie strumieniem) czy odpuścić wyjazd


Sądzę, że masz przytkany odpowietrznik mostu i to jest powodem wycieku. Udrożnienie to 10 minut ale po uzupełnieniu oleju te 300km przejedziesz. Co innego gdyby wyciek spowodowany był lużną nakrętką wałka atakującego. Wtedy bym się bał ;)
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez kondi » 19 lip 2012 06:02:07

Ikis napisał(a):
kondi napisał(a):krótkie pytanko zaczeło mi cieknąć z uszczelniacza na wałku ataku jutro mam do zrobienia około 300km i sie zastanawiam cvzy da rade zrobić tyla bez zajechania mostu (z uszczelniacza cieknie nie leje sie strumieniem) czy odpuścić wyjazd


Sądzę, że masz przytkany odpowietrznik mostu i to jest powodem wycieku. Udrożnienie to 10 minut ale po uzupełnieniu oleju te 300km przejedziesz. Co innego gdyby wyciek spowodowany był lużną nakrętką wałka atakującego. Wtedy bym się bał ;)



spoko trasa zrobiona frota nadal jeździ co prawda słychać jakieś niemiłosierne zgrzyty i dziwne dzwieki ale to napewno nie z mostu a skąd to narazie nie umiem zdjagnozowac.......
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 19 lip 2012 07:49:41

Ikis napisał(a):zeszlifowuje się pierścień tak by zostało ok 0,5mm materiału i jednym udeżeniem przecinaka rozcina się pozostałą część. W trudnych przypadkach robi się to z 2 stron.
Tylko, że ja go chciałem mieć w całości. I łożysko też. Celem akcji była wymiana denka bębna hamulcowego.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 19 lip 2012 08:24:30

jrzeuski napisał(a):
Ikis napisał(a):zeszlifowuje się pierścień tak by zostało ok 0,5mm materiału i jednym udeżeniem przecinaka rozcina się pozostałą część. W trudnych przypadkach robi się to z 2 stron.
Tylko, że ja go chciałem mieć w całości. I łożysko też. Celem akcji była wymiana denka bębna hamulcowego.


Technologia montażu łożyska półosi opisana jest w książce od "dużego fiata" i Poloneza. Warto się z tym zapooznać. Gdybyś miał możliwość zmierz różnicę wymiarów pomiędzy półosią a pierścieniem ustalającym łożysko.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości