Witamy !



[2.8] kopci na biało

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez PabloFrotaA » 22 maja 2012 20:12:47

no a co z tym plynem chł? ew jeszcze EGR przyciety na otwartym?
Był żółty GAZ 69
Była Frotka Sport
Frotka A 95r 2.8tdi
Grand Cherokee 5.2 V8
A teraz B 3.2
http://www.youtube.com/user/PawelRS50/v ... rid&view=0
Avatar użytkownika
PabloFrotaA
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 116
Obrazki: 11
Dołączył(a): 07 mar 2012 07:16:11
Lokalizacja: Grabowa/Zawiercie
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez Pawel » 22 maja 2012 20:15:28

Jak ubywa płynu to będzie dymił... Pozbądź się egr'ów, a wężyki zaślep...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez PabloFrotaA » 22 maja 2012 20:19:06

ciekawe czy nam sie uda tak online ustalic co tamtej frotce jest :)
Był żółty GAZ 69
Była Frotka Sport
Frotka A 95r 2.8tdi
Grand Cherokee 5.2 V8
A teraz B 3.2
http://www.youtube.com/user/PawelRS50/v ... rid&view=0
Avatar użytkownika
PabloFrotaA
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 116
Obrazki: 11
Dołączył(a): 07 mar 2012 07:16:11
Lokalizacja: Grabowa/Zawiercie
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez Pawel » 22 maja 2012 20:21:50

...wątpię... niestety... :niewiem:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez bloodsuckin » 22 maja 2012 20:36:23

Kuj-Pom to moje okolice, a dokładnie Bydgoszcz. Sam pewnie nic nie wydumam, ale znam dwóch mechaników którzy organoleptycznie mogliby zbadać temat.
Samo zaślepienie EGR'ów to 15min roboty, gdzieś w garażu mam jeszcze zaślepki-wsuwki, więc jak coś to PW.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez mateuszrutek » 09 cze 2012 15:17:19

Tak, wężyk mam przecięty od chłodnicy. Sądzicie, że to może być przyczyna kopcenia?
mateuszrutek
 

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2012 15:27:58

Tak się zastanawiam co to za mechanik, że stwierdził, że to nie uszczelka a nie ustalił co w takim razie. Ja bym go kopnął w :dupa:, bo z tą diagnozą uszczelki to też nie można mu ufać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez Trzeci » 09 cze 2012 23:07:15

Przecięty wężyk może być przyczyną ucieczki płynu lecz nie białego dymka
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez mateuszrutek » 19 cze 2012 16:18:54

Czy przyczyną kopcenia może być dogrzewacz na tłuminku?
mateuszrutek
 

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez Ikis » 19 cze 2012 17:01:19

O ile płyn chłodzący dostaje się do układu wydechowego to tak ale w 2,8 jest taki układ?
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: 2,8 tdi kopci na biało

Postprzez Trzeci » 19 cze 2012 22:28:18

Wiesz silniki 2,8 mimo ze nie miały komputera to ISUZU i były bardziej pogmatwane.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

OPEL FRONTERA 2.8 TDI kopci na biało/siwo

Postprzez nox66 » 01 lut 2015 21:27:52

Witam Pany

Mam problem z moją Fronterą A LONG 2.8 TDI 95r'. Silnik odpala za pierwszym albo drugim przekręceniem ale aby załapał to trzeba delikatnie przygazować.
Ale to jest mały problem na razie. Większym problemem jest dla mnie to, że po odpaleniu na zimnym auto kopci bardzo mocno na biało/szaro/siwo (nie czarno) po dodaniu gazu na zimnym puszcza ogromne chmury. Gdy silnik się rozgrzeje to kopcenie na wolnych obrotach jest znikome ale jak przygazuje delikatnie to puszcza duże chmury... Silnik nie ma wycieków i się nie poci. Oleju ubywa bardzo dużo i szybko (już nawet nie jeżdzę bo conajmniej 1l na 500 km dolewałem).
Do tego ubywa płynu chłodniczego w podobnych ilościach co oleju... Z rury wydechowej pluje olejem i spaliny śmierdzą olejem

Przeszperałem trochę forum i internet i z tego co wyczytałem to może być przyczyną:
-uszczelka pod głowicą/ walnięta głowica
-pierścienie luźne
-uszczelniacze zaworowe puszczaja
-turbo pada


Auto normalnie jeździ i pali jak gdyby nigdy nic tylko te kopcenie...

Panowie macie jakieś pomysły, rady, sugestie jak mogę sam sprawdzić co jest przyczyną mojego problemu?

Dodam, że mam garaż, narzędzia, zapędy inżynierskie i nie ufam za bardzo mechanikom :)

pozdrawiam
nox66
 

Re: OPEL FRONTERA 2.8 TDI kopci na biało/siwo

Postprzez adrianee36 » 01 lut 2015 21:56:51

No to Musisz zrobic remont kapitalny silnika + regeneracja turbo.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: OPEL FRONTERA 2.8 TDI kopci na biało/siwo

Postprzez SIDEM » 01 lut 2015 22:49:24

Już wiem dlaczego napisałeś że na razie nie jesteś szczęśliwym posiadaczem 2.8 tdi. Tak jak kolega Ci napisał-bez całkowitej reanimacji silnika się nie obejdzie. Daj to komuś niech Ci zrobi porządny remont bo garaż,narzędzia i zapędy inżynierskie to może być za mało żeby to zrobić bardzo dobrze samemu. To nie C20NE. Na forum jest trochę ludzi jeżdżących 2.8,popytaj to Ci doradzą dobrego mechanika.Mam koło siebie dwóch takich których można polecić z czystym sumieniem ale to niestety trochę daleko od Ciebie.
Frontera B Sport 2.2 DTI
Opel Monterey 2001 3.5 V6
Avatar użytkownika
SIDEM
Maniak
Maniak
 
Posty: 474
Obrazki: 6
Dołączył(a): 01 maja 2014 14:48:55
Lokalizacja: ŁOMIANKI
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.8] kopci na biało

Postprzez Huberek » 02 lut 2015 08:34:28

Uszczelka głowicy i pierścienie, albo uszczelka głowicy i uszczelniacze zaworów.
Zrzuć świece i zmierz kompresję (zrób próbę olejową), to jest szansa, że wykluczysz pierścienie i do roboty będzie jedynie głowica.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2.8] kopci na biało

Postprzez Odoll » 02 lut 2015 09:55:34

Sprzedaj i kup coś innego . Wpakujesz się w takie koszty że jak to policzysz , to lepiej sprzedać i dołożyć to co wydasz na remont i będziesz miał pożądny samochód .
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.8] kopci na biało

Postprzez cinek1983059 » 02 lut 2015 11:23:57

swapuj na v6 :D
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1204
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.8] kopci na biało

Postprzez nox66 » 04 lut 2015 09:25:53

Dzięki Panowie za rady

Zorientowałem się ile taka robota głowicy, pierścieni, uszczelniaczy kosztuje i trochę zwątpiłem... czy w ogóle warto

Zapomniałem dodać, że uszczelka pod głowicą była robiona jakieś pół roku temu. Możliwe, że tak szybko zaczęła znów puszczać?

Poprzedni właściciel wiem też, że wymieniał "cięgno" w turbinie. Jest opcja, że to turbo puszcza olej do komory spalania i dlatego kopci?

Może być tak, że ta głowica jest ok, a w czymś innym leży problem?

Czy to normalne, że na odpalonym silniku na biegu jałowym w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego robią się bąbelki?
nox66
 

Re: [2.8] kopci na biało

Postprzez Huberek » 04 lut 2015 09:55:45

Bąbelki to na 99,9% uszczelka głowicy. Pewnie zrobił na odwal się,.... znaczy na sprzedaż.
Pewne reżimy przy wymianie uszczelki trzeba zachować.
Planowanie głowicy, kolejność dokręcania śrub (śruby nowe), odpowiedni moment, wymiana uszczelniaczy.
Ale jak się robi tanio, to na czymś trzeba zaoszczędzić.
Może głowica była pęknięta i puszcza. Nie wiadomo, warto zrobić przy okazji sprawdzenie szczelności (kolejne 60,- zł).

Jeśli dymi ci przy odpaleniu, to płyn dostaje się do cylindrów podczas postoju (ciśnienie w układzie chłodzenia).
Natomiast podczas pracy to spaliny dmucha w układ, dlatego po zagrzaniu przestaje kopcić.
Jeśli spala olej, to prawdopodobnie turbina i/lub uszczelniacze zaworów.
Pierścienie raczej nie. Próba olejowa powinna je wykluczyć.
Jakby pierścienie poszły, to raczej miałbyś przedmuchy do miski olejowej a nie spalanie oleju.
Jest szansa, że do roboty jest jedynie góra.


Autor postu otrzymał pochwałę
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości