Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez RudeBoy » 13 sty 2012 01:37:51

Calmini robi
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 13 sty 2012 01:47:55

Calmini robi, ale jeśli chcesz iść w koszta to nie warto ograniczać się drążko/wahaczami. Pamiętaj że na wahaczach (nawet odsadzonych) ograniczeniem skoku jest wychył półosi/przegubu, poza tym przedni most w Frotce ma bardzo daleko do niezniszczalności, dużo dalej niż sztywny most. Jeśli chcesz zrobić coś, do naprawdę mocnego terenu to na obecnym moście wiele nie zmotasz.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 13 sty 2012 08:53:33

Lewy napisał(a):nie ma dostępnych wahaczy do liftu? ew. wahaczy z innego auta?
Jak dasz dłuższe wahacze, to półosie zrobią się za krótkie. Być może istnieją dłuższe przeguby, ale pozostanie problem kąta pracy. Opuszczenie przedniego mostu jest możliwe tylko w wąskim zakresie, bo podpora wahaczy przeszkadza. Czyli też musiałaby pójść do przeróbki (może wystarczą tylko podkładki i dłuższe śruby), ale najpierw blachy mocujące przedni most muszą być przeprofilowane, bo po dodaniu podkładek zahaczą o drążek kierowniczy. Ogólnie pracochłonność zaczyna się zbliżać do wstawienia sztywnego mostu a benefity nieporównywalnie mniejsze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 13 sty 2012 10:06:47

To o czym pisze Jacek czyli diff drop w skrócie

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więcej na http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=43198
Myślę, że temat do ogarnięcia przez wprawnego spawacza :)
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 13 sty 2012 11:34:51

bloodsuckin napisał(a):Myślę, że temat do ogarnięcia przez wprawnego spawacza :)
Ale pewnie wolałby spawać mocowania pod sztywny most :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez Lewy » 13 sty 2012 11:46:53

ok. czyli to znaczy że muszę przeczytac temat o sztywnym moście przednim 8;)
Lewy
 

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 13 sty 2012 11:48:13

jrzeuski napisał(a):Ale pewnie wolałby spawać mocowania pod sztywny most :D

Pewnie i tak, ale poziom trudności i kosztów rośnie dramatycznie zwłaszcza, że trzeba wymienić oba... :(
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez kawaMX » 13 sty 2012 19:54:19

No i zadaj sobie pytanie co chcesz osiągnąć i czy na pewno to wykorzystasz? Jeżeli masz zamiar konkretnie eksploatować frotę w terenie nie baw się w wahacze tylko od razu sztywniaka zarzucaj ,a będziesz zadowolony. Ja jak bym wcześniej zakapował,że błoto tak wciąga to bym nie utopił tyle kasy w longa tylko kupił sporta 2.8 i motał sztywniaka :killer:
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez maciar » 13 sty 2012 20:27:09

Lewy napisał(a):a co jeszcze mogę zrobić jak już drążki podkręciłem na maxa i sworznie wahaczy przeniesione? koła stoją idealnie, przód jest twardy jak cholera, prowadzi się jak plaskacz (na trasie trzymam przelotową 140-150km/h).

da się jeszcze do góry przód?

czy już tylko body lift, cięcie nadkoli i koła większe? nie przeszkadza mi że będzie mniej stabilny.

Panie rusz trochę głową ,przestaw dzwignię na drążku o frez albo dwa i wywinduj do góry ile chcesz
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez brum » 13 sty 2012 20:30:26

Maciar jesteś pewny? Bo ja wiem że nie wywinduje ile się da.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 13 sty 2012 20:31:20

maciar napisał(a):Panie rusz trochę głową ,przestaw dzwignię na drążku o frez albo dwa i wywinduj do góry ile chcesz

Problem jest taki, że górny wahacz położy się na odboju, a przeguby przekroczą "rozsądny" kąt pracy.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 13 sty 2012 20:38:51

I koła się spotkają :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez madcar » 15 sty 2012 00:11:59

mam szybkie pytanko odnośnie sprężyn Ironman`a do Frontery A Long 2,2 16V
auto już kupiłem z takimi...domyślam się że to właśnie Iron`y...npdst koloru.....są żółte....i paragon z firmy Escape4x4 (czy jakoś tak)...
rozchodzi mi się o to....czy są na nich jakieś numery zapisane? aby sprawdzić do jakich obciążeń są?
pytanie kieruje do osób które kupowały Ironmany jako nowe sprężyny...
:hilift:
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez RudeBoy » 15 sty 2012 02:16:46

tak na Ironach na jednym zwoju jest nadrukowany symbol sprężyn - szukaj
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez madcar » 15 sty 2012 14:25:48

a tak mniej więcej... Pi razy Oko...na którym zwoju?
środek...dół...góra ?
bo są zamontowane na aucie...nie chce mi się ich specjalnie ściągać :pomidor:
:gears:
Ford Ranger Raptor
Avatar użytkownika
madcar
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 260
Dołączył(a): 10 gru 2011 03:04:50
Lokalizacja: Toruń i okolice
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Michał » 17 sty 2012 23:34:51

madcar napisał(a):bo są zamontowane na aucie...nie chce mi się ich specjalnie ściągać


Jak nie znajdziesz oznaczeń to jeszcze możesz zmierzyć grubość drutu. Zakładając, że masz dobrane właściwe sprężyny według katalogu Ironmana to dla obciążenia 0-300kg (czyli spreżyna typ B) grubość wynosi 16,4mm, natomiast dla obciążenia stałego 300kg (sprezyna typ C) grubość 17mm.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez RudeBoy » 17 sty 2012 23:57:17

madcar napisał(a):a tak mniej więcej... Pi razy Oko...na którym zwoju?
środek...dół...góra ?
bo są zamontowane na aucie...nie chce mi się ich specjalnie ściągać :pomidor:
:gears:


Tu masz link do mojej aukcji ze sprężynami. Na fotkach widać jak to wygląda.

http://allegro.pl/show_item.php?item=1996630830
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 16 lut 2012 22:58:09

panowie czy do liftu 3" na tyle we frotce A 96r długiej trzeba wymienic przewody hamulcowe na dłuzsze zeby nie strzeliły przy wykrzyzu? i ewentualnie o czym trzeba jeszcze pomyslec przy takim lifcie? rozwazam podkladki od kolegi bloodsuckin z forum https://picasaweb.google.com/bloodsucki ... 5190396162 i do tego bym zaaplikował amorki od lublina czy poczciwego żuczka
generalnie w tym momencie frota napewno nie stoi tak jak wyjezdzala z fabryki, bo tylko po zalozeniu lpg siadła o te kilka cm prze butle, czy 2" to jest maks bez wiekszej ingerencji? czy da rade te podkładki?
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez RudeBoy » 16 lut 2012 23:20:54

Przy dużym lifcie panharda pasowało by przedłużyć bo most wyjedzie w bok.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 16 lut 2012 23:28:06

3" to juz jest duzy lift? biorac pod uwage ze dociazona jest teraz, i nie wiem jak z formą spręzyn czyli powiedzmy 2" to by był powrót do wysokosci fabrycznej
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości