Witamy !



[2.3] Uwaga na świece żarowe!

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez ger » 04 sty 2011 11:56:28

Koledzy jeszcze tak na przyszłość piszę do tych którzy sami usiłują zmieniać świece żarowe
-Zanim podejmiecie się wymiany świec żarowych to w pierwszej kolejności proponuję zaopatrzyć się w klucz nasadowy o przedłużonym kołnieżu lub klucz oczkowy dobrze dopasowany (bez luzów) !!! a nie żadne płaskie klucze t/z otwarte.
-Pozatym nic na siłę!!! tego nawet kobiety nie lubią ;)
-Jeżeli świeca żarowa nie ma ochoty odkręcić się to tak jak z kobietą trzeba jej czasu ;)
a mianowicie są różne środki wspomagające odkręcanie.
-Jeżeli w dalszym ciągu świeca będzie oporna
nie reagując na sodki typu np wd-40 czy elektrosol, to już czeka was lekka extrema...
-podgrzać silnik do tęperatury ok 50 stopni C. i ponownie sprubować odkręcić ;)

Miałem kiedyś kłopot z wymianą świec żarowych i były takie 2-wie france oporne, jedna poszła po elektrosolu a ta druga na lekkim patęcie o którym pisałem, dodamże tą ostatnią nic nie chciało ruszyć ruszyła dopiero po elektrosol+ciepły silnik ;) i co ciekawe w kierunku odkręcania nawet nie myślała się ruszyć więc kierunek przeciwny czyli dokręcanie (ale z uzuciem) w pewnym momęcie było pstryk i świeca pięknie zaczeła się odkręcać. tak z opornymi śruami zawsze robiłem a i jeszcze jedno nie radzę pukać czy stukać czym kolwiek w świece żarowe ;)
ger
 

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez Indian » 04 sty 2011 19:16:29

Sołtys napisał(a):Panowie jak myślicie ... czy ta fota z aukcji może mieć właśnie pękniętą świecę która sobie stuka w środku? FRONTERA 2.3 TD intercooler
Opis z aukcji:
silnik odpala ale coś tam trochę podpukuje przy mocnym przy gazowaniu na wolnych obrotach nie puka i przy spokojnym dodawaniu gazu też nie , cyka dopiero pod obciązeniem układ paliwowy trochę się zapowietrza jak postoi trzeba trochę pokręcić

A dlaczego pytam - otóż w mojej maszynie też zaczęło stukać. Problem pojawił się podczas większego mrozu, kiedy to po długiej próbie uruchomienia silnik zaskoczył i do póki chodził na wolnych to było OK. Ale akurat w tym dniu zamontowałem pług do śniegu i po około 100m silnik stracił moc i zgasł. Kolejne próby odpalenia były dość dziwne bo ciężko było go uruchomić a jak odpalił to tracił obroty i znów gasł. W końcu trochę juz zirytowany dałem po gazie i stukot był dość głośny ale po chwili coś gruchło i z komina strzeliło czymś czarnym (niestety nie znalazłem w tym śniegu - tylko brat mój zauważył). Teraz odczuwam jakby silnik mi osłabł i stuka przy obciążeniu.
Świece wymieniałem latem - firma Hart, a od samego początku jak mam Frotę to w okresie gdy jest zimno grzeję je dwa razy bo jak dam raz to mruga kontrolka (wymiana tu nic nie dała).
Pozdrawiam

To może być świeca i możesz to sprawdzić omomierzem bez wykręcania świec. Ale jeśli silnik jest słabszy to może łańcuch przeskoczył.


Autor postu otrzymał pochwałę
Indian
 

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez ger » 04 sty 2011 19:44:29

możesz to sprawdzić oporność miernikiem ale pamiętaj byś odkręciłlistwy, pozatym świeca może okłamać , mieć nominalne parametry a będzie np. uszczypana czy coś tam... świece sprawdzisz wykręcając je ;) co do pukania to na forum już kilka razy było ;) i może być wiele przyczyn ;)
ger
 

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez Sołtys » 05 sty 2011 22:53:53

Dzięki chłopaki za podpowiedzi :)
Pomimo stukania jakoś z racji panującej zimy nie bardzo chciało mi się grzebać i tak jeździłem (ostrożnie) aż dziś wjechałem w zaspę i trochę katowania było - o dziwo po tym jakoś nie słychać stukania, więc jeśli to była świeca (w co teraz wątpię) to chyba już ją zmieliło. A Frota nadal jakaś zamulona ... teraz szukam w innych tematach i przyczyny tego stanu.
pozdr
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez konik » 05 sty 2011 23:09:09

Może gwint nowych świec warto przed wkręceniem lekko posmarować smarem miedzianym?
Może pomóc przy problemach z zapiekającym się gwintem. Niestety czasem końcówka świecy jest nadtopiona lub spęczniała i wtedy po wykręceniu świecy trzeba wykręcać wtryskiwacz, lub zdejmować głowicę aby wydostać resztkę świecy :(
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez Ikis » 06 sty 2011 08:45:53

konik napisał(a):Może gwint nowych świec warto przed wkręceniem lekko posmarować smarem miedzianym?
Może pomóc przy problemach z zapiekającym się gwintem. Niestety czasem końcówka świecy jest nadtopiona lub spęczniała i wtedy po wykręceniu świecy trzeba wykręcać wtryskiwacz, lub zdejmować głowicę aby wydostać resztkę świecy :(


pod warunkiem że nie jest to aluminiowa głowica... bo miedź i aluminium to się kochają... inaczej...

:)
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez maciar » 06 sty 2011 08:54:38

To fakt łącząc dwa przewody elektryczne alu i miedź po pewnym czasie robi się nieciekawie :D
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez MISIEK1985 » 06 sty 2011 12:51:19

Sołtys napisał(a):Panowie jak myślicie ... czy ta fota z aukcji może mieć właśnie pękniętą świecę która sobie stuka w środku? FRONTERA 2.3 TD intercooler
Opis z aukcji:
silnik odpala ale coś tam trochę podpukuje przy mocnym przy gazowaniu na wolnych obrotach nie puka i przy spokojnym dodawaniu gazu też nie , cyka dopiero pod obciązeniem układ paliwowy trochę się zapowietrza jak postoi trzeba trochę pokręcić

A dlaczego pytam - otóż w mojej maszynie też zaczęło stukać. Problem pojawił się podczas większego mrozu, kiedy to po długiej próbie uruchomienia silnik zaskoczył i do póki chodził na wolnych to było OK. Ale akurat w tym dniu zamontowałem pług do śniegu i po około 100m silnik stracił moc i zgasł. Kolejne próby odpalenia były dość dziwne bo ciężko było go uruchomić a jak odpalił to tracił obroty i znów gasł. W końcu trochę juz zirytowany dałem po gazie i stukot był dość głośny ale po chwili coś gruchło i z komina strzeliło czymś czarnym (niestety nie znalazłem w tym śniegu - tylko brat mój zauważył). Teraz odczuwam jakby silnik mi osłabł i stuka przy obciążeniu.
Świece wymieniałem latem - firma Hart, a od samego początku jak mam Frotę to w okresie gdy jest zimno grzeję je dwa razy bo jak dam raz to mruga kontrolka (wymiana tu nic nie dała).
Pozdrawiam
tez miałem taki problem umniepękł ślizg od napinania łańcucha
MISIEK1985
 

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez ger » 06 sty 2011 13:06:14

sprawdź łączenie wtyczki (okrągłe) często tam jest problem ze świecami ;) co do spadku mocy i to co opisujesz, może to być przyczyna zamarzającej ropy ;)
ger
 

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez opel » 02 lut 2011 12:20:16

koldzy czy ktoś zna jakiś warsztat w okolicy Płocka lub w Płocku gdzie wykręcają świece żarowe bez zdejmowania głowicy. We wszystkich warsztatach w jakich byłem rozkładają ręce i mówią że się nieda.
opel
 

świece żarowe

Postprzez niedżwiedż » 28 kwi 2013 22:12:51

witam.pojawiło mi się takie coś-po zapaleniu silnika gaśnie kontrolka świecy żarowej,silnik pracuje a za chwile zapala się z powrotem i pulsuje przez 3 min i gaśnie.co może być tego przyczyną :?
Avatar użytkownika
niedżwiedż
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 paź 2011 14:15:24
Lokalizacja: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Uwaga na świece żarowe!

Postprzez Trzeci » 29 kwi 2013 07:59:13

To sygnał że nie dogrzało świec, sprawdź czy wszystkie grzeja. Jak tak to szukaj usterki w przekaźnikach na prawym nadkolu.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości