Szarbia napisał(a):Z moich obserwcji wynika, ze 3.0 czasem wybucha - urywa sie korbowod czy cos.
2.5 zas to solidny motor chociaz dedykowany do typowo osobowego auta.
Hej.
Osobiście miałem w omedze X30XE. Z lekkim kołem zamachowym i rezonatorem hamownia wypluła 230KM. Omega miała też szperę i LPG. Przez 2 lata ostro użytkowałem ją w różnych ścigach, KJSach, driftach i nic nie wybuchło. Mam wielu znajomych z klubu omegi użytkujących takowe silniki i również o tym nie słyszałem.
Mam też pewne doświadczenie z X25XE. Z powodu mniejszej średnicy czopów korbowych czasem zacierają się na korbach (przeważnie na 6 garze).
Oto przykład


Szarbia napisał(a):W porownaniu do 3.2 ISUZU to V6 Omegi:
jest tani, ma tanie czesci, dosyc malo pali,
ale
trudny w serwisie, nieelastyczny - zbiera sie powyzej 3500obr
Czytałem Twój wątek serwisowy. Bardzo fajnie zrobiony, chylę czoła

Jednak jak spojrzałem na wymianę rozrządu i pompy wody to troszkę więcej z tym roboty jak w V6 opla.
Co do elastyczności X30XE:

220Nm już przy 1500obr to chyba nieźle?? Mi osobiście wystarcza

Vki opla są zwarte i kompaktowe, dzięki czemu łatwo je upchnąć pod maską. Do wymiany rozrządu czy pompy wody wystarczy zdjąć plastikową osłonę. Wydaje mi się, że niema z nim wielkich problemów serwisowych...
Spalanie ostatnio zaskoczyło nawet mnie. Mam raczej ciężką nogę, ale zimowa wycieczka do Gdańska z prędkościami +/- 90 zaowocowało wynikiem 10,5l LPG (sintra waży ok 1,8T). Normalnie wychodzi ok 13-14l trasa, w mieście 16-17.
krynek napisał(a):A powiedzcie jak to będzie z motorem od automata do manuala; konwerter oczywiście wywalamy ale koło zamachowe stare czy trza szukać nowego dedykowanego do szczepionego silnika? Czy dla poprawnej pracy ECU nie bierze jakichś sygnałów ze skrzyni biegów? Silnik z automata powinien być przynajmniej teoretycznie w lepszym stanie (choć wiem że to już loteria); i ostatnie pytanie co jest wart dual ram 2.6? Sześć cylidrów rzędzie powinno się zmieścić tylko motur deko starszy chyba więc pewnie znaleźć taki w rokującym stanie będzie trudniej.
Angoli z automatem jest zdecydowanie więcej niż manuali.
pozdr
Niema żadnego problemu. Zakładasz koło zamachowe od manuala i to wszystko. ECU nie potrzebuje sygnału z manualnej skrzyni biegów. Jeżeli masz wiązkę od automata to trzeba połączyć kilka przewodów w wiązce (od rozrusznika, świateł cofania i tempomatu).
2,6 dual ram to silnik z rodziny CIH. Blok tego silnika jest bliźniaczy do 2,4 i 3,0 (2,4 to w zasadzie skrócone o 2 gary 3,0).
Ogólnie to dosyć wiekowy silnik. Żeliwna głowica i 2 zawory na cylinder. Moc 150KM też nie powala. Jeśli chcesz R6 to lepiej wkładaj C30NE (3,0 12V 177KM) lub C30SE (3,0 24V 205KM).