Witamy !



Swap silnika, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 23 gru 2010 18:19:06

Po co wymieniac miske. Jak nie pasuje to korzystając z okazji sztywny most wsadzić, wtedy sie robi duużo miejsca :D

Co do spasowania skrzyni do silnika, czysto teoretycznie - możnaby wyciąc kołnierz z grubej blachy (15-20) pomiędzy silnik a skrzynie i do niej wkręcać śruby które by nie spasowały. Ale z kolei zrobi sie dystans pomiędzy wałem silnika i resztą skrzyni ktory też trzebaby zniwelowac.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kwinto1971 » 24 gru 2010 00:47:00

Przydałoby się jeszcze zdjęcie tego silnika z calibry i była by pełna jasność . Napisze do fanklubu calibry może ktoś ma
kwinto1971
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 24 gru 2010 13:30:13

c20xe :
www.polskajazda.pl/gielda/foto-zoom/f16 ... 383e16.jpg
www.polskajazda.pl/gielda/foto-zoom/a4a ... ce4a45.jpg

Jednak przydałyby się dokłądniejsze zdjęcia z tyły od strony sprzęgła.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kwinto1971 » 26 gru 2010 21:32:28

Rozmawiałem z ludźmi z forum calibry i mam fotki silnika co prawa 8v ale mówią ze sa wymienne do skrzyń z 16v ,wiec to samo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ae ... fca88.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 4a134.html
kwinto1971
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 26 gru 2010 21:51:14

Skoro tak, to w przyszłym roku motam silnik :gears: :mrgreen:
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 26 gru 2010 22:41:42

2,0 16V C20XE, X20XEV
2,0 8V C20NE, C20SE, 20SEH, X20SE
2,2 16V X22XE, X22SE
2,5V6 C25XE, X25XE
2,6V6 Y26SE
3,0V6 X30XE
3,2V6 Y32SE
Wszystkie te silniki mają wymienne skrzynie, oznacza to że tył silnika jest dostosowany do takiej samej skrzyni. Pasują wszystkie otwory montażowe.
Jeśli chcecie wrzucić V6 opla to trzeba tylko kupić jednoczęściową miskę od vectry lub sintry.
Jeśli wrzucacie rzędową 4 to przekładacie wszystko od 2,0 lub 2,2 (nawet łapy silnika - otwory w tych samych miejscach).
Co do C20XE to jest to silnik przystosowany raczej do lekkich aut i do wysokiego kręcenia.
Do frontery polecam Y32SE.
Jest jeszcze jeden niuans - koła zamachowe. Wszystkie silniki powyżej 2,2 (i C20XE) mają na 8 śrub. Można wrzucić dwumas z V6 lub jednomas występujący czasami w C25XE.
W razie dalszych pytań chętnie pomogę.
Pozdrawiam
ILKU


Autor postu otrzymał pochwałę
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 26 gru 2010 22:51:25

To jest informacja na którą chyba wszyscy tu czekali :beer: :>:
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez kolasz » 27 gru 2010 11:36:17

a jaki śilnik by pasowal do skrzyni z froty 2,5TDS
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 27 gru 2010 13:20:11

ILKU A jak z elektryką? Wystarczy tylko przerzucić ECU? Czy coś więcej? noi czy inne ECU podejdzie pod złącze?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 27 gru 2010 13:50:39

kolasz napisał(a):a jaki śilnik by pasowal do skrzyni z froty 2,5TDS

Chodzi o 2,5TDS (X25DT) od BMW rodem z firmy STEYR?
Jeśli tak to jedyną opcją bez wymiany skrzyni (blok jest taki sam) to włożenie silnika Y25DT z omegi B FL. To już jest silnik 24V z commonrailem (150KM).
Jeśli masz silnik isuzu to niestety nie pomogę.
Generalnie zajmuje się raczej tylko benzynowymi ;)
Tu masz dane obu:
X25DT
Bauform: R6
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 12
Bohrung (mm): 80,0
Hub (mm): 82,8
Volumen (cmł): 2498
Leistung (kW bei min-1): 96 / 4500
Drehmoment (Nm bei min-1): 250 / 2200
Verdichtung: 22,0 : 1
Motormanagement: Bosch DDE 2.1
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: E-Gas, Tempomat, Turbolader
Verwendung: Omega B (R25, AR25)

Y25DT
Bauform: R6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 80,0
Hub (mm): 82,8
Volumen (cmł): 2498
Leistung (kW bei min-1): 110 / 4500
Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 1750 - 3000
Verdichtung: 17,5 : 1
Motormanagement: Bosch EDC 15 C4
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT20
Verwendung: Omega B (R30, 5L40-E)

brum napisał(a):ILKU A jak z elektryką? Wystarczy tylko przerzucić ECU? Czy coś więcej? noi czy inne ECU podejdzie pod złącze?

Wszystko zależy co na co chcesz wymienić. Generalnie polecam włożenie wiązki i ECU od nowego silnika i podłączenie jej pod wiązkę nadwozia frontery (ok. 8-10 przewodów). W razie czego mam większość schematów elektrycznych do benzyniaków.
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez konik » 27 gru 2010 16:16:22

ILKU napisał(a):
kolasz napisał(a):a jaki śilnik by pasowal do skrzyni z froty 2,5TDS

Chodzi o 2,5TDS (X25DT) od BMW rodem z firmy STEYR?

No niestety nie 2.5 TDS to silnik z włoskiej wytwórni VM Motori. Oprócz Opla Frontery silnikami tymi uszczęśliwiano inne auta m.in: FORD ALFA JEEP, ROVER, CHRYSLER, LANCIA
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 27 gru 2010 18:08:41

Pierwsze to 2.5TDS
Drugie 2.2i 16V

Jest kilka różnic
Załączniki
2.5tds.jpeg
2.5tds.jpeg (146.8 KiB) Przeglądane 1979 razy
2.2 16V.jpeg
2.2 16V.jpeg (53.17 KiB) Przeglądane 1985 razy
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 27 gru 2010 18:40:33

Różnice są na tyle niewielkie (ledwie kilka otworów nie pasuje) że dopóki ktoś nie przyłoży danego silnika do skrzyni to trudno coś wiecej powiedzieć.
Łapa sprzęgła jest po innej stronie ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ na spasowanie.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 27 gru 2010 21:01:27

Bardzo ważne jest centrowanie skrzyni, to znaczy że oś skrzyni biegów (wałek sprzęgłowy) musi być idealnie w osi wału korbowego silnika. Dlatego właśnie w kołnierzach skrzyni lub silnika są zawsze takie tulejki centrujące.
Jeżeli skrzynia od innego silnika nie zostanie wycentrowana a jedynie przykręcona na kilka śrub to szlag ją trafi (wibracje bicie a w konsekwencji zniszczenie) :)
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez krynek » 27 gru 2010 21:24:13

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem kolegę
ILKU
to wszystkie te starsze wymienione benzyniaki opla są praktycznie współwymienne jeśli chodzi o skrzynię biegów, zostaje tylko ECU z wiązką i kilka kabelków na zegary :shock: :shock: :shock: :shock:
...ło matko już szukam omy angola 2.5 v6 w manualu.
pozdr
krynek
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Pawel » 27 gru 2010 21:29:27

krynek napisał(a):(...)
...ło matko już szukam omy angola 2.5 v6 w manualu.
Krynek, a nie wspominałeś jakiś czas temu o automacie... :?: :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 28 gru 2010 08:25:24

krynek napisał(a):Czyli jeśli dobrze zrozumiałem kolegę
ILKU

...ło matko już szukam omy angola 2.5 v6 w manualu.
pozdr

2,5V6 jako jedyne z V6ek ma mniejszy wznios zaworów, tłoki łączone skurczowo z korbami i mniejszą średnicę czopów korbowych. Czyni to go bardziej podatnym na awarie.
Szukaj lepiej 3,0V6, cena silnika podobna, spalanie też a 200KM jest ;)
Najlepszą opcją jest 2,6 lub 3,2. Zostały w nich wyeliminowane wszystkie wady poprzedników (2,5 i 3,0). Niestety są przeważnie droższe.
BTW: Wszystkie V6 mają wymiary zewnętrzne i otwory w tych samych miejscach. Są miedzy sobą wymienne i można każdy z nich używać z osprzętem, wiązką i ECU od np. 2,5V6. Osobiście mam w sintrze 3,2 z całą wiązką i ECU od oryginalnego 3,0.
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Szarbia » 28 gru 2010 16:36:00

Z moich obserwcji wynika, ze 3.0 czasem wybucha - urywa sie korbowod czy cos.
2.5 zas to solidny motor chociaz dedykowany do typowo osobowego auta.

W porownaniu do 3.2 ISUZU to V6 Omegi:
jest tani, ma tanie czesci, dosyc malo pali,
ale
trudny w serwisie, nieelastyczny - zbiera sie powyzej 3500obr
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez krynek » 28 gru 2010 20:30:33

A powiedzcie jak to będzie z motorem od automata do manuala; konwerter oczywiście wywalamy ale koło zamachowe stare czy trza szukać nowego dedykowanego do szczepionego silnika? Czy dla poprawnej pracy ECU nie bierze jakichś sygnałów ze skrzyni biegów? Silnik z automata powinien być przynajmniej teoretycznie w lepszym stanie (choć wiem że to już loteria); i ostatnie pytanie co jest wart dual ram 2.6? Sześć cylidrów rzędzie powinno się zmieścić tylko motur deko starszy chyba więc pewnie znaleźć taki w rokującym stanie będzie trudniej.
Angoli z automatem jest zdecydowanie więcej niż manuali.
pozdr
krynek
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 29 gru 2010 12:32:49

Szarbia napisał(a):Z moich obserwcji wynika, ze 3.0 czasem wybucha - urywa sie korbowod czy cos.
2.5 zas to solidny motor chociaz dedykowany do typowo osobowego auta.

Hej.
Osobiście miałem w omedze X30XE. Z lekkim kołem zamachowym i rezonatorem hamownia wypluła 230KM. Omega miała też szperę i LPG. Przez 2 lata ostro użytkowałem ją w różnych ścigach, KJSach, driftach i nic nie wybuchło. Mam wielu znajomych z klubu omegi użytkujących takowe silniki i również o tym nie słyszałem.
Mam też pewne doświadczenie z X25XE. Z powodu mniejszej średnicy czopów korbowych czasem zacierają się na korbach (przeważnie na 6 garze).
Oto przykład :)
Obrazek

Szarbia napisał(a):W porownaniu do 3.2 ISUZU to V6 Omegi:
jest tani, ma tanie czesci, dosyc malo pali,
ale
trudny w serwisie, nieelastyczny - zbiera sie powyzej 3500obr

Czytałem Twój wątek serwisowy. Bardzo fajnie zrobiony, chylę czoła :)
Jednak jak spojrzałem na wymianę rozrządu i pompy wody to troszkę więcej z tym roboty jak w V6 opla.
Co do elastyczności X30XE:
Obrazek
220Nm już przy 1500obr to chyba nieźle?? Mi osobiście wystarcza :)
Vki opla są zwarte i kompaktowe, dzięki czemu łatwo je upchnąć pod maską. Do wymiany rozrządu czy pompy wody wystarczy zdjąć plastikową osłonę. Wydaje mi się, że niema z nim wielkich problemów serwisowych...
Spalanie ostatnio zaskoczyło nawet mnie. Mam raczej ciężką nogę, ale zimowa wycieczka do Gdańska z prędkościami +/- 90 zaowocowało wynikiem 10,5l LPG (sintra waży ok 1,8T). Normalnie wychodzi ok 13-14l trasa, w mieście 16-17.
krynek napisał(a):A powiedzcie jak to będzie z motorem od automata do manuala; konwerter oczywiście wywalamy ale koło zamachowe stare czy trza szukać nowego dedykowanego do szczepionego silnika? Czy dla poprawnej pracy ECU nie bierze jakichś sygnałów ze skrzyni biegów? Silnik z automata powinien być przynajmniej teoretycznie w lepszym stanie (choć wiem że to już loteria); i ostatnie pytanie co jest wart dual ram 2.6? Sześć cylidrów rzędzie powinno się zmieścić tylko motur deko starszy chyba więc pewnie znaleźć taki w rokującym stanie będzie trudniej.
Angoli z automatem jest zdecydowanie więcej niż manuali.
pozdr

Niema żadnego problemu. Zakładasz koło zamachowe od manuala i to wszystko. ECU nie potrzebuje sygnału z manualnej skrzyni biegów. Jeżeli masz wiązkę od automata to trzeba połączyć kilka przewodów w wiązce (od rozrusznika, świateł cofania i tempomatu).
2,6 dual ram to silnik z rodziny CIH. Blok tego silnika jest bliźniaczy do 2,4 i 3,0 (2,4 to w zasadzie skrócone o 2 gary 3,0).
Ogólnie to dosyć wiekowy silnik. Żeliwna głowica i 2 zawory na cylinder. Moc 150KM też nie powala. Jeśli chcesz R6 to lepiej wkładaj C30NE (3,0 12V 177KM) lub C30SE (3,0 24V 205KM).
ILKU
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron