Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez lexus7791 » 25 lis 2010 22:21:07

Dzięki bardzo,chyba jednak zrobię to na miejscu bo dochodzą koszty transporu i czas,jeszcze raz dziękuję. Fajnie, że jest takie miejsce, gdzie można zasięgnąć języka jeszcze raz wszystkich pozdrawiam
lexus7791
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 25 lis 2010 22:35:57

Zaznacz sobie korpus pompy jakiś znak ci znany"gdzieś"i sterownik.Poproś o stary jak będą wymieniać.Przyda ci się a wiem że kombinują :D
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RAFFEK210 » 01 gru 2010 19:36:00

witam moze mi ktos cos poradzi zaczne od tego ze moja frotka zbyt dlugo kreci od kilku dni jak zaczely sie mrozy przy tem.-10 do -15 odpala jak pokrece go ok.minuty to odpali lub za drugim razem. dzieje sie tak rano po nocy lub w dzien przy staniu po 8godzinach.przed mrozami nie mialem problemu z odpaleniem.pytanie mam takie czy to jest normalne ze auto tak dlugo kreci czy jest cos nie tak.akumulator mam roczny i zreszta jak by byl stary to pewnie by tak dlugo nie krecil.druga sprawa frota jest z roku 2001 i ma przebieg 170000tys czy mam sie obawiac ze to pompa wtryskowa,jakie moga byc jeszcze przyczyny ze auto nie odpala gdy jest na minusie moze to swiece zarowe niewiem juz sam od czego zaczac?
RAFFEK210
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez kasalka » 01 gru 2010 21:46:14

mogą być świece, kiepskie paliwo ...
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 03 gru 2010 08:39:25

Koledzy i mnie dopadł problem z odpalaniem. temperatura w garażu po nocy -8 C , podchodzę do odpalenia i pierwszy strzał silnik łapie i gaśnie i tak za każdym razem łapie ale nie do końca, jakby na wszystkie wtryski nie chodził. Jak już odpali wszystko jest o.k.
Czy to mogą być świece żarowe? Mechanik u którego byłem stwierdzł że świece są dobre. Wężyki przelewowe wizualnie są dobre ale może trzeba je wymienić.
Co sądzicie??????????
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 03 gru 2010 09:01:25

A paliwo się nie cofa?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 03 gru 2010 09:31:57

no ale jak to sprawdzić, wężyki niby są dobre
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 03 gru 2010 10:31:03

Wstawić przezroczysty wężyk i zobaczyć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ADAM SP3WXO » 03 gru 2010 13:48:57

opel napisał(a):Koledzy i mnie dopadł problem z odpalaniem. temperatura w garażu po nocy -8 C , podchodzę do odpalenia i pierwszy strzał silnik łapie i gaśnie i tak za każdym razem łapie ale nie do końca, jakby na wszystkie wtryski nie chodził. Jak już odpali wszystko jest o.k.
Czy to mogą być świece żarowe? Mechanik u którego byłem stwierdzł że świece są dobre. Wężyki przelewowe wizualnie są dobre ale może trzeba je wymienić.
Co sądzicie??????????


Świeca może być uszkodzona na dwa sposoby: może być przerwane włókno i nie grzeje, albo miernik pokazuje przejście, ale tak krótkie jest włókno, że nie grzeje. Tak miałem w angielskiej Frotce i tydzień się męczyłem zanim skumałem o co chodzi.
ADAM SP3WXO
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jrzeuski » 03 gru 2010 14:01:44

A nie prościej świece wykręcić i podłączyć pod aku, by zobaczyć czy robią się czerwonopomarańczowe i ile czasu im to zabiera?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 04 gru 2010 14:20:25

koledzy dziś zmieniałem wężyki przelewowe i wstawiłem w jedno miejsce przezroczysty aby sprawdzić czy paliwo nie zchodzi. Gdy zdjołem węzyk to zrobiło się podciśnienie i wciągneło całe paliwo z węzyka i już był problem z odpaleniem bo się zapowietrzył. Czy tak powinno być podciśnienie w wężyku przelewowym????????????
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 04 gru 2010 17:49:31

jeszcze jedno w tym wężyku przezroczystym który założyłem niema ciągle ropy.
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 20 gru 2010 09:05:23

koledzymam kolejny problem z odpalaniem auta, mam już dość tych problemów. Rano odpalam auto o ono nie reaguje na gaz , nie wchodzi na obroty z rury czarny dym, czy prayczyną może być:
- problemy z turbiną bo ostatnio już strasznie mi gwiżdze, czy jest możliwość aby się zacinała?
- czy może zacina mi się zawór EGR ?
- a może pompa?
Jak pochodził z 5 minut to wszystko wróciło do normy. Silnik 2.2 DTI z 2003r.
Błędu nie wywala.
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez opel » 20 gru 2010 13:08:26

Problem się rozwiązał. zacioł się zawór EGR.
opel
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez KrzysiekCz1 » 20 gru 2010 13:16:53

Poprostu zima....... coś przymarzło pewnie w wężykach podciśnienia. :D
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez pavca » 27 gru 2010 11:17:30

Mnie też dopadł problem z odpalaniem z tym że przy - 20. Tak do -10 zakręci kilka razy i odpala. Przy niższych temperaturach potrafię kręcić i kręcić i ni hu hu :( Dopiero za którymś razem kiedy to już prawie pada akumulator odpali i to kaszląc i się ksztusząc :(
Zauważyłem że świece żarowe bardzo długo grzeją, aż zapala się kontrolka silnika ? Czy komputer mierzy jakoś temperaturę świec ? Czasami też po odpaleniu na mrozie zapala mi się kontrolka silnika tuż po odpaleniu która po "przegazowaniu" lub po przejechaniu kilkuset metrów gaśnie ? Nie ma to żadnego wpływu na prace silnika. Miał ktoś takie objawy ?
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez kasalka » 27 gru 2010 11:54:24

Masz niesprawną jedną lub więcej świec żarowych. Dla pewności możesz sprawdzić na kompie, błąd zostaje zapisywany.


Autor postu otrzymał pochwałę
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez pavca » 29 gru 2010 09:56:54

kasalka napisał(a):Masz niesprawną jedną lub więcej świec żarowych. Dla pewności możesz sprawdzić na kompie, błąd zostaje zapisywany.


Jedna spalona, dwie prawie :( Wczoraj wymieniłem wszystkie cztery i dzisiaj przy - 10 odpaliła jak w piękny słoneczny dzień pośrodku lata :)
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez jurellas » 06 sty 2011 16:46:42

Tak,nasze Frociunie są kapryśne na mrozie. Obecnie jestem w Białce Tatrzańskiej i mam tu nocą -17 Rano ciężko jej odpalić,generuje jakieś błędy ale po chwili gasnie tryb awaryjny i jest ok.
Dwa lata temu w tym samym czasie i miejscu przy -20 st.C. - jak się później okazało z jedną sprawną świecą żarową - paliła bez problemu po paru s kręcenia.
Najgorzej miała bidula w zeszłym roku /też 1 tydź. stycznia/ wlałem pełny bak na jakiejś pipidówce letniego paliwa,postała całą noc na zewnątrz przy -18 st. i po bardzo długim kręceniu odpaliła ale już w trybie awaryjnym. Okazało się że z letniej ropki przy takich mrozach wytrącona parafina unieruchomiła sterownik w pompie wtryskowej. Oczywiście zanim do tego doszedłem wymieniłem wężyki przelewowe,wyczyściłem egr'a łącznie z całym kolektorem ssącym,wymieniłem podejrzanie zgremniałe gumowe wężyki łączące plastikowe przy pompkach wakum, wyeliminowałem podejrzenie obklejenia smoka w baku parafiną doprowadzając prosto do pompy paliwo z bańki pomijając bak.
Po tych wszystkich czynnościach i słusznych radach zaczerpiętych z naszego forum nic nie pozostało wtedy jak pojechać i podłączyć się pod komputra,wyszło że pompa nie steruje zapłonem itp. Mechanik oznajmił - letnie paliwko,podciągnął pompie ciśnienie wewnętrzne coś jeszcze poczarował 500zł skasował i chodzi do dziś. Od tej pory zawsze przy mrozach według jego zaleceń 5L benzyny pół L mixolu i to dodać na 50-60L ropy. Benzyna ma podobno powstrzymać wytrącanie parafiny z oleju napędowego przy większych mrozach a mixol ma za zadanie działać na suchą benzynkę i dodatkowo smarować pompę wtryskową. Pozatym to warunki narciarskie w Białce wspaniałe! :D
jurellas
 

nie pali jak jest ciepły

Postprzez Andrzej50 » 06 cze 2011 18:10:34

Witam
może ktoś miał taki przypadek LONG 2.2 TDI 2004 r po zgaszeniu auta około 80 st C nie odpali, po wystygnięciu pali od kopa
Pozdro
Andrzej50
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron