Witamy ! |
---|
|
galaxy napisał(a):jechałeś po terenie ? czy po czarnym ? i czy masz takie same opony na osiach ?
rochas napisał(a):galaxy napisał(a):jechałeś po terenie ? czy po czarnym ? i czy masz takie same opony na osiach ?
jechałem po śniegu a opony mam nieco rózne przód 16/70/215 a tył 16/225/65 ale w katalogach wyszła mi dopuszczalna tolerancja około 1-1,5 cm na obwodzie na korzyść przodu :/
galaxy napisał(a):rochas napisał(a):galaxy napisał(a):jechałeś po terenie ? czy po czarnym ? i czy masz takie same opony na osiach ?
jechałem po śniegu a opony mam nieco rózne przód 16/70/215 a tył 16/225/65 ale w katalogach wyszła mi dopuszczalna tolerancja około 1-1,5 cm na obwodzie na korzyść przodu :/
może właśnie być to przyczyną rozłączania przedniego napędu , oś przednia toczy się z inną prędkością niż tylna a nie masz mechanizmu różnicowego pomiędzy osiami i są naprężenia i Ci wypina , ja bym nie jeździł na Twoim miejscu z zapiętym przodem dopóki nie zmienisz opon.
brum napisał(a):Jeżdziłeś już kiedyś na 4x4? Np latem? Jeśli tak to było ok?
Jak Ci rozłącza napęd to masz na 4H czy 4L?
brum napisał(a):o właśnie, może segera na półosi niema?
Wtedy na wybojach półoś się może cofnąć, tylko że napęd będzie na tył.
rochas napisał(a):brum napisał(a):o właśnie, może segera na półosi niema?
Wtedy na wybojach półoś się może cofnąć, tylko że napęd będzie na tył.
jak byś mi szanowny Kolego jeszcze "łopatologicznie" wyjaśnił co to jest ten (ta) seger'a będę wdzięczny PZDR!!!
rochas napisał(a):jak w temacie
ale od początku : pierwszy dzień zimy "pogodowej" postanowiłem poświętować przejażdżką w trudnych warunkach i poćwiczyć poślizgi najpierw z tylnym napędem później załączyłem przednią oś. Tu miłe zaskoczenie - pięknie poczułem na kółku kierownicy jak mój przód zaczyna pomagać tyłowi w pokonywaniu zakrętów i i nie zawijamiu tyłu i po paru kilometrach pierwsza niespodzianka: po kilku miłych wyjściach z prób bocznego odjeżdżania tyłu, gdzieś w okolicy 40 km/h na 3-cim biegu, na prostej i lekko wyboistej drodze zupełnie bez powodu zaczął się wysprzęglać cały napęd znaczy tyle że "biegi wbite napęd dołączony" a auto staje jakby było na luzie po wyłączeniu przodu i rozłączeniu napędów jechałem dalej wyło coś ale przy około 40-50km/h 3 bieg przestało po zatrzymaniu i ponownym dołączeniu przedniego napędu i kilku podobnych sytuacjach rozłączenie się powtarzało
wydaje mi się że to nie jest normalna sytuacja ... jeśli ktoś wie coś więcej na temat takiego zachowania auta proszę o radę i z góry dzięki
FROTERKA napisał(a):A zmień opony na wszystkie takie same i sprawdź, czy się dalej tak będzie działo.
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość