Witamy !



[A] przedni most

[A] przedni most

Postprzez sznurka » 13 mar 2011 18:20:56

Dzwoni i tyka przedni most. początkowo dzwonił tylko jak sprzęgiełka były zapięte (manualne) a jeździło się z 2h. Po wymianie oleju w moście i zimie dzwoni również na zapiętych sprzęgiełkach i przy 4 h- najsilniej przy skrętach.
Generalnie wiem że najlepsza opcja to wymiana mostu pewnie. Ale pytanie czy tymczasowo wygłuszacz coś by dał? Jeśli tak to jaki kupić? Czy generalnie gra nie warta zachodu?
Czy może to walnięte sprzęgiełka?
sznurka
 

Re: przedni most dzwoni - pytanie o wygłuszacz

Postprzez hirek_gda » 13 mar 2011 18:58:18

dzwoni również na zapiętych sprzęgiełkach i przy 4 h- najsilniej przy skrętach


mam nadzieję że te skręty to na śniegu lub piasku a nie na asfalcie ??
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: przedni most dzwoni - pytanie o wygłuszacz

Postprzez konik » 13 mar 2011 21:18:46

A krzyżaki na wale sprawdziłeś? Druga opcja to łożyska przedniej piasty, ewentualnie igiełkowe, sprawdź też czy to nie dzwonią klocki.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: przedni most dzwoni - pytanie o wygłuszacz

Postprzez sznurka » 14 mar 2011 06:48:21

hirek_gda nie jestem idiotką, wiem jak się obsługuje samochód bez centralnego mechanizmu różnicowego z manualnymi sprzegiełkami

konik dzięki, generalnie przy wymianie oleju w moście były wyczuwalne opiłki metalu więc stąd od razu podejrzenie na most padło
sznurka
 

Re: przedni most dzwoni - pytanie o wygłuszacz

Postprzez jrzeuski » 14 mar 2011 09:02:08

sznurka napisał(a):przy wymianie oleju w moście były wyczuwalne opiłki metalu więc stąd od razu podejrzenie na most padło
Jeśli gdzieś zęby są wyszczerbione, to już nic nie poradzisz poza wymianą mostu. Tak czy siak musisz go wyjąć, żeby zajrzeć do środka. Możliwe, że te opiłki to zjechana bieżnia któregoś z łożysk i stąd jest luz i dźwięk. Tylko, że nowe łożysko może kosztować tyle, co cały używany most. Zatem wracamy do punktu wyjścia, czyli rozglądania się za innym mostem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: przedni most dzwoni - pytanie o wygłuszacz

Postprzez Arni » 14 mar 2011 12:53:22

MOże kosztowac drogo, ale wcale nie musi. Warto zacząc od najtańszej opcji czyli najpierw zobaczyć co tam za łozyska siedzą i zapytać o ich cenę, potem dopiero zastanawiac sie czy lepiej kupić most czy łożyska.
Arni
 

Przedni most awaria

Postprzez pitersson3 » 08 cze 2015 21:32:15

Witam :hi: jestem nowym forumowiczem i frotke sport 2.0 95r tez posiadam od niedawna
Mój problem polega na tym, że po jeździe w terenie (nie jakimś extreme) zauważyłem wyciek z przedniego mostu czy dyfra jak kto woli :(
Na tym kielichu co półoś z niego wychodzie jest luz.Moje pytanie brzmi czy ktoś miał podobny przypadek lub wie jakie mogą być przyczyny tego wycieku.Ja stawiam na łożysko i ew. chciałbym spytać o jego wymiary.
Dodam że jest to prawa strona
Z góry dzięki za odpowiedzi pozdr :beer:
pitersson3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 mar 2015 22:04:55
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Przedni most awaria

Postprzez jrzeuski » 08 cze 2015 22:22:16

Tak, rozpadło się łożysko. I może uszczelniacz już też. Numer łożyska podawalem kiedyś na forum, poszukaj. Wymiary uszczelniacza zdaje się też.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] przedni most

Postprzez pitersson3 » 15 cze 2015 21:51:35

Mam jeszcze jedno pytanie ,jak zdemontować ten nieszczęsny most? Czy obejdzie się bez zciągania wachacza? Czytałem na forum że kilka osób juz to robilo ale nie mogę znaleźć w jaki sposób
Z gory dzięki za odpowiedzi
pitersson3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 mar 2015 22:04:55
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] przedni most

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2015 22:03:00

Most trzyma się ramy na 4 śrubach, żeby go wydostać, to trzeba wyjąć półosie z kielichów (rozpiąć dowolne dwa z trzech sworzni, zdjąć manszety z kielichów i wydłubać drut z rowka) oraz zdjąć belkę łączącą dolne wahacze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] przedni most

Postprzez Odoll » 15 cze 2015 22:12:57

trzyma się na 4 śrubach z tym że do 2 dostęp jest ok a do 2 trzeba pokręcić kierownicą żeby klucz wszedł . wachaczy zdejmować nie musisz ale prowadnice odkręcić z 2 z 3 sworzni będziesz musiał zeby wyjąć półosie
https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... directlink :D
poprawka :ze swożnia górnego lub dolnego i z drążka skrętnego będziesz musiał odkręcić .
Ostatnio edytowano 15 cze 2015 22:20:35 przez Odoll, łącznie edytowano 1 raz
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] przedni most

Postprzez klejnus » 15 cze 2015 22:16:46

Dokładnie. Dodam jeszcze że przednie śruby maja wolne nakrętki u góry a te z tylu maja zaklepane blaszkami. Wiec proponuje dozo WD bo jak zaczną się obracać to dupa. Ja jak odkręcałem to rozerwałem 2 gumy bo tuleje złączyły się z śrubami wiec daj znać jak CI poszło :D I proponuje ogólnie do froty długa rurę :guns:
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] przedni most

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2015 22:26:06

Rura zmasakruje blaszki blokujące tylne nakrętki i :dupa: Najlepiej atakować udarem a palnik tylko spali gumy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] przedni most

Postprzez klejnus » 15 cze 2015 23:36:46

Jacek masz rację ale sam wiesz ze we frocie 3/4 śrub się ukreca i bez metrowej rury ani rusz. I dojście do tych śrub jest tylko ze silnik trzeba wyciągnąć :1: tak więc powodzenia kolego. Być może u ciebie pójdzie prosto.
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] przedni most

Postprzez jrzeuski » 16 cze 2015 07:56:34

klejnus napisał(a):Jacek masz rację ale sam wiesz ze we frocie 3/4 śrub się ukreca i bez metrowej rury ani rusz.
Dlatego kupiłem sobie klucz udarowy. Teraz ukręca się tylko połowa :P
I dojście do tych śrub jest tylko ze silnik trzeba wyciągnąć :1:
Ja po 3 dniach walki doszedłem do tego, że klucz fajkowy oczkowy numer 28 jest w stanie chwycić nakrętkę, ale najpierw trzeba długim przecinakiem albo czymś podobnym usunąć resztki pogiętej blaszki, żeby nie przeszkadzała w nałożeniu klucza. Potem jak już most jest wyjęty jest dostęp na tyle, żeby wstawić nową blaszkę, ale najpierw ją trzeba sobie zrobić oczywiście z blachy przynajmniej 2mm a nie grubości papieru jak ta fabryczna, która po tylu latach jest przeżarta na wylot i nic nie trzyma. Wtedy nakrętka zaczyna się obracać wraz ze śrubą. Jak ktoś ma dostęp do lasera, to najlepiej wyciąć sobie kwadratową blachę z otworem pasującym do nakrętki i ją do niej przyspawać. Po wstawieniu tak zmotanej nakrętki w kieszeń w ramie problemy z odkręcaniem mostu skończą się raz na zawsze.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] przedni most

Postprzez pitersson3 » 16 cze 2015 21:49:56

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :beer:
Dzisiaj sobie poradzilem z tym mostem, ze śruby są 4 to wiedzialem ta poprzeczna belkę tez zdjalem lecz te blachy mocujące dyfer i poloski zawadzaly mi o drążek kierowniczy a w druga stronę nie szlo bo chaczyly te 'uszy, na sruby.
Znalazlem temat kolegi jrzeuski i wyczytalem ze wyciąg al przegub wewnętrzny i sprobowalem ale ten nie chcial mi wyjść 'nie wiedzialem jak jest zabezpieczony' i w nerwach szarpnalem za poloske i wysunela się z mostu:-) z lewej strony mialem od kręcony dolny sworzeń i polos wyjęta z piasty a gdy ta wyszla to most się opuścili i go wysunalem na lewo bo prawej poloski nie ruszalem i zostala na samochodzie.
Rozebralem to wszystko w celu wymiany lozyska jak juz kiedyś pisalem i sprawdzenia stanu wew. mostu bo mialem w nim wode.
Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
pitersson3
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 mar 2015 22:04:55
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości