przez JaGrab3 » 30 wrz 2010 20:51:22
A ja powiem tyle, nie znam się konkretnie na silniku frotki, ale co nie co znam się ogólnie, więc, takie objawy jak ma Wookash, to może być nieszczelność w układzie dolotowym, poprostu ładpie lewe powietrze. Za tym może przemawiać też istotny fakt, ze słyszysz zasysanie powietrza przy przegazówce, takie syki słyszy się, gdy powietrze idzie przez szczelinę. Najtaniej, przejrzeć cały dolot, czy przypadkiem coś się nie przetarło, poluzowało/pękło.
druga rzecz, takie objawy moze takze powodować przestawiony czujnik połóżenia przepustnicy, (TPS), ale tutaj , zwykle on się przestawia, jak ktos przy nim manipulował, sam raczej nie.
Trzecia rzecz, usyfiony silniczek krokowy wolnych, poprostu może nie pracowac w pełnym zakresie obrotów, przez co nie nadrabia z regulacją na wolnych.
Czwarta: uszkodzona przepływka - jak MOCNO rozwalona, to silnik będzie się dusił, nie wchodził na obroty, jak lekko (nie wiem jaka tam jest przepływka, czy wortex, czy gorący drut), będzie to odczuwalne na niskich obrotach. Sprawdzenie najlepsze jest takie, ze poprostu odłączamy przewód od przepływki, zala nam sie CE, ale silnik będzie pracowal w trybie ustawien domyslnych i nie powinien wtedy się dusić - jezeli tak jest powodem jset przepływka. Oczywiscie dobrze wtedy jescze potwierdzic to poprzez zamiane z innego auta, czy aby na 100%.
Inne czujniki, takie jak czujmik temp. także moze miec wplyw, jednak bardziej bylo by to widoczne, że np. na ciepło ciężko jest odpalić, lub np. silnik jest mulasty itp.
Lambda - w zasadzie nie ma wpływu na kulture pracy - jedynie mamy odczucia w spalaniu.
Otatnia rzecz - zapchany KAT - to może powodować nierównomierną pracę i duszenie....
Pozdro
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5


