Witamy !



[A2.3] Sprężyny zamiast resorów

[A2.3] Sprężyny zamiast resorów

Postprzez ci4y » 02 cze 2010 21:31:17

witam, mam dylemat nurtuje mnie sprawa z zawieszeniem we frotce A czy ktos probowal sie pozbyc resorow i przerobic to na amortyzatorach ?? ewentualnie jakies odnosniki co do tego jesli ktos to robil to moze jakis tutorial, cosik zdjecia linki ??
ci4y
 

Re: [2.3] long A pytanie

Postprzez Arni » 02 cze 2010 21:56:12

Kiedyś czytałem cały opis jak gosciu przerabiał Patrola na amorki i spręzyny. Ciezki temat ogólnie, ale efekt był warty wysiłku i wsadzonej kasy.
Arni
 

Re: [2.3] long A pytanie

Postprzez brum » 02 cze 2010 23:24:50

Przyspawać do mostu gniazda i do ramy, przespawać mocowania amortyzatorów i tyle.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] long A pytanie

Postprzez krynek » 03 cze 2010 09:11:29

AMortzatory to nie wszystko , występuja też w wersji z resorami, trzeba by dorobić wachacze, kolega do jeepa XJ takie rzeczy mota i jak twierdzi same korzyści ; lepsze prowadzenie na asfalcie, lepsze wykrzyże i fajniejsza jazda po czarnym.Problem w dobraniu odpowiedniej długości wachaczy - niby mozna zrobić regulowane i jak by zawiodły nasze obliczenia potem przeregulować .Dodatkowo wachacze z tyłu dają możliwośc liftu do kilkunastu cali i opon do nawet 38-40" tego na resorach nigdy nie osiągniemy .W przypadku froty trochę chory pomysł ponieważ problemem jest brak mostu sztywnego z przodu żeby zmotać go podobnie na dłuższych wachaczach.Niezależna zawiecha ma swoje plusy i minusy - to jest jej minus abstrachując od tego czy cały układ napędowy wytrzymałby wogóle takie koła i przeciążenia.Większy lift to dodatkowo panchard pzredłużane drążki kierownicze , przewody hamulcowe itp kupa motania nie warta świeczki .Frotę bez problemów można budżetowo podnieść 2-3" i to żeby zrobić prawidłowo to nie jest tanio, gdyby komus było mało to może jeszcze 1-2" na body lifcie i 33" koła wejdą .W.g. mnie więcej nie ma sensu.
To jest strona Darka który się tym zajmuje i zawsze mozna podpytać:
http://www.xj-jeep.com/index.htm
pozdr
krynek
 

Re: [2.3] long A pytanie

Postprzez brum » 03 cze 2010 14:05:54

krynek napisał(a):trzeba by dorobić wachacze

zapomniałem o nich :shock:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.3] Sprężyny zamiast resorów

Postprzez Pawel » 03 cze 2010 21:50:31

...ewentualnie kupić gotowe/dedykowane używki...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A2.3] Sprężyny zamiast resorów

Postprzez ci4y » 17 cze 2010 22:06:05

jednym slowem niewarto, hm... za duzo kombinacji ale jakby ktos wpadl na ten pomysl to niech opisze :D napewno sie przyda :)
ci4y
 

Re: [A2.3] Sprężyny zamiast resorów

Postprzez wikked » 17 cze 2010 22:32:29

no to ja powiem jak jest u mnie:
mam mosty Troperowskie i tylny był na resorze. Z mostu orginalnego przespawałem gniazda, mocowanie dolnego wahacza, uchwyt amora i to wszystko w jedno popołudnie. Faktem jest że np. górny wahacz jest niesymetrycznie ustawiony wzgl. mostu ale to się da wszystko zrobić. Górny kielich jest tak śmiesznie obsadzony we frotkach że szkoda to wogóle tłumaczyć. Reszta to pryszcz. Korektor zostaje, przewody zostają, zaciski itd. zostają. Wszystko spawasz na swoim moście odcinając z kupionego części potrzebne. Odpada Ci wymiana przedniego mostu. Wahacze dolne są mocowane do ramy więc tylko kwestia dobrego zmotania uchwytu przykręcasz do ramy (po nawierceniu masz z boku otwory rewizyjne w ramie więc jest jak wożyć nakrętkę. Dolny wahacz jest ze zwykłej rurki tak jak panhard. Wydłużenie panharda to przecięcie go w dowolnym miejscu, wstawienie rurki chyba 16-tki i zaspawanie (do liftu 2" - 1,5cm). Co jeszcze chcesz wiedzieć. :guns:
wikked
 

Re: [A2.3] Sprężyny zamiast resorów

Postprzez Cobreti25 » 17 cze 2010 22:56:55

wikked napisał(a):no to ja powiem jak jest u mnie:
mam mosty Troperowskie i tylny był na resorze. Z mostu orginalnego przespawałem gniazda, mocowanie dolnego wahacza, uchwyt amora i to wszystko w jedno popołudnie. Faktem jest że np. górny wahacz jest niesymetrycznie ustawiony wzgl. mostu ale to się da wszystko zrobić. Górny kielich jest tak śmiesznie obsadzony we frotkach że szkoda to wogóle tłumaczyć. Reszta to pryszcz. Korektor zostaje, przewody zostają, zaciski itd. zostają. Wszystko spawasz na swoim moście odcinając z kupionego części potrzebne. Odpada Ci wymiana przedniego mostu. Wahacze dolne są mocowane do ramy więc tylko kwestia dobrego zmotania uchwytu przykręcasz do ramy (po nawierceniu masz z boku otwory rewizyjne w ramie więc jest jak wożyć nakrętkę. Dolny wahacz jest ze zwykłej rurki tak jak panhard. Wydłużenie panharda to przecięcie go w dowolnym miejscu, wstawienie rurki chyba 16-tki i zaspawanie (do liftu 2" - 1,5cm). Co jeszcze chcesz wiedzieć. :guns:



Kiedy masz wolne, ile potrzebujesz piwa i ile nam to zajmie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron