przemia napisał(a):....  mocowaniem bezpośrednio do dachu w miejscu przykręcania relingów.
Też taką opcję mocowania propagowałem wcześniej 

 . co prawda sam tego jeszcze nie zrobiłem - ale moim zdaniem zdemontował oryginalne relingi w całości i nowy bagażnik wyposażony w  cztery stopy posadowione na gumowych przekładkach.   Stopy można by wykonać z kawałków kątownika 60x60 mm o długości ~~100 mm
Jak dobrze pamiętam w sporcie B każda stopa przykręcona jest do dachu na dwie śruby M6.
przemia   
  bądź pionierem realizacyjnym 

  w kwestii stóp - dzięki temu będziesz mógł wykonać nisko posadowiony bagażnik na pełną szerokość dachu. A moim zdaniem profile stal 20x20 będzie OK
To jest znalezione foto w necie - stalowy bagażnik do patrola. Patrząc na tą realizację moim zdaniem można by pomyśleć o 2-4 nogach podporach które tylko wspierały by się o dach pomiędzy stopami.
Może sobie zmotam coś takiego - bo za płotem osiedla  znalazłem warsztat magików ze spawarką i innymi narzędziami do ślusarki 


Dodatkowa zaleta bagażnika - będzie gdzie przyczepić tablice rejestracyjne 

  zwłaszcza z tyłu (lewa górna strona) - to rozwiązuje problem "przyczepki" z rowerami która zasłania tablicę