przez mazurkas007 » 15 maja 2010 11:01:45
Wysłałem do gościa mail z kilkoma pytaniami i swoimi watpliwościami, pozwolę sobie zamieścić tu, otrzymaną odpowiedź :
To co poleciłem to bardzo dobry i sprawdzony zestaw. Wtryskiwacze i sterownik z najwyższej półki. Reduktor ma podzielone opinie wśród forumowiczów i znawców. My znamy go bardzo dobrze. Wiemy jak doprowadzić go do porządku, aby wszelkie "przeciw" nie miało racji bytu. Mam na myśli zintegrowany elektrozawór w reduktorze, który jest tak skonstruowany, że złej jakości gaz jest w stanie spowodować niewielkie wahania ciśnienia. Poprawiamy trzpień elektrozaworu według własnego patentu i temat nie występuje. Dla świętego spokoju możemy wywalić z reduktora elektrozawór i zastosować oddzielny elektrozawór z przelotem na fi8mm (dodatkowy koszt 100pln). Sam reduktor nie jest drogi, jego koszt to ok 320pln, więc nawet jeśli przyjdzie go wymienić po kilku latach, to tragedii nie ma. Trochę inaczej ma się sprawa "markowych" reduktorów Landi Renzo czy BRC, których koszt jest ok 2,5 raza droższy, a nie oferują one niczego więcej niż Scorpion GT.
Sam reduktor ma bardzo duży potencjał termiczny i ciśnieniowy. Według producenta jest w stanie obsłużyć silniki do 340KM, dlatego z premedytacją dajemy go do auta o mocy ok 200KM, można powiedzieć, że to przesada ale im mniejsze spadki ciśnienia i temperatury gazu, tym sterownik gazowy ma mniej do roboty jeśli chodzi o korekcję dawki i układ pracuje stabilnniej nawet na wysokich obrotach.
Auto jest z 2000r, a jest to rok przejściowy jeśli chodzi o wprowadzenie standardu OBD2 w autach europejskich GM. Jeśli Pański Opel jest już wyposażony w OBD2, można się pokusić o zamontowanie najnowszego sterownika STAG PREMIUM. Jego najnowszy soft 6.7 bardzo dobrze współpracuje z każdym ECU komputera benzynowego, na bieżąco analizując korekty krótko i długoterminowe oraz przedkłada to (w razie potrzeby) na korekty sterownika gazowego. Daje to pewność optymalnej dawki gazu w każdych warunkach (dopięta przyczepa, zabrudzone filtry, zmieniony skład gazu np.tankowanie w Niemczech). Sterownik PREMIUM kosztuje dodatkowe 500pln.
Robiliśmy całą masę silników Frontery (również inne V6 - Vectra B, Vectra C, Omega B) i powiem szczerze, że z punktu widzenia instalacji gazowej składającej się z szybkich i wydajnych wtryskiwaczy MATRIX oraz sterownika STAG wspartej reduktorem o duuuużym zapasie obsługiwanej mocy i najlepszym filtrem fazy lotnej z odolejaczem - nie ma znaczenia czy silnik jest produkcji Opla, Isuzu, VW, czy Hondy. Instalacja będzie chodziła bezproblemowo nie tylko przez cały okres naszej 2 letniej gwarancji bez limitu kilometrów, ale sporo dłużej bez konieczności ingerencji we wtryskiwacze czy reduktor.
Mieliśmy ostatnio na przeglądzie pogwarancyjnym Matrixy z przebiegiem od montażu 160 000km i działały super.
Tu koniec cytatu, jeśli są komentarze, to proszę o wasze opinie.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2

Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.