Witamy !



[All] Elektryka zamiast wiskozy

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Tormod » 01 maja 2010 16:20:48

Ja na porady jestem pozytywnie otwarty :D
w kwestia elektryki i elektroniki w samochodzie jest rozwiązana, dadi jest elektrykiem i on mi zaproponował takie rozwiązanie nie ma to jak posłuchać starszych, zaplecze też jest do przeróbek i też myśleliśmy o zamontowaniu dwóch termostatów na wejściu i wyjściu sterujące osobno każdym wentylatorem :>: tylko czy obudowa z wentylatorem od 2,2dti wejdzie na chłodnice 2,5tds jak będzie za dużą to nic alby nie mała

tak że czy ktoś ma wymiary owych wentylatorów w obudowie
Tormod
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Jarek sp3swj » 01 maja 2010 21:16:32

nie do końca zrozumiałem ... czy to już wszystko zamontowane... i śmiga czy w trakcje powstawania

Jeżeli jeszcze nie nie prułeś auta... upewnij się że nie będziesz miał problemu z tymi "termometrami" scalakowymi

/
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Tormod » 01 maja 2010 21:19:38

mam dopiero to robić :)
Tormod
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Jarek sp3swj » 01 maja 2010 21:54:31

Pamiętaj że to co działa na stole... nie musi dobrze działać po zamontowaniu w komorze silnika.
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez wikked » 02 maja 2010 02:54:33

Dołożę kilka zdań na temat termostatów. Fajnym rozwiązaniem jest termostat z motoru 2,2i eco bo ma dwie wartości temperatur, jedną do załączenia pierwszego wentylatora a drugą do drugiego (wersja tylko z klimą) ale ma inną dużo większą wadę- jest umieszczony w dolocie chłodnicy (górnym wężu) i przy wbrew pozorom niewielkim ubytku wody z układu chłodzenia zapomnijcie o załączeniu któregokolwiek wentylatora. Ja u siebie planuję przenieść czujnik na dół chłodnicy i założyć zbiorniczek z czujnikiem cieczy. I jeszcze jedno: większość samochodów które jeżdżą po krzakach i nie tylko mają zabudowany dodatkowy wyłącznik (my to nazywamy safari) wentylatora. Czasem to się przydaje kiedy trzeba szybko wystudzić wodę a nie ma jak się zatrzymać.
wikked
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Jarek sp3swj » 02 maja 2010 10:26:28

wikked - dzięki za cenna uwagę o ilości płynu chłodniczego... zawsze staram się to pilnować -ja mam własnie2,2 ecotec z klima...

Przy okazji do ciebie pytanie - może wiesz - czy szybko - wolno kręcenie wentylatorów zrobili "elektronicznie" czy na rezystorze ??? to mnie ciekawi.

Oprócz tego że B 2,2 ecotec ma wentylatory dwa "niezależne" to ma szybko-wolno.

;-) awaryjne wychładzanie :-) zawsze możesz włączyć na max ogrzewanie kabiny HIHIH :shock: extra zwłaszcza latem :mrgreen:
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez wikked » 02 maja 2010 19:14:44

ja mam frotę A i u mnie kręci się albo jeden wentylator albo dwa, rozwiązane to jest na czujniku w przewodzie wodnym, jest poprostu 3- pinowy. Nie wiem jak to u Ciebie Jarku wygląda w B.
wikked
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Tormod » 03 maja 2010 00:03:47

Widzę panowie że z mojego tematu wynikła twarda dyskusja i cieszę się z tego, dzięki temu wybiorę optymalne rozwiązanie mojego problemu :D
Tormod
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Jarek sp3swj » 03 maja 2010 16:41:42

:-) nie chodzi o dyskusje... tylko moim zdaniem pchanie się w "termostat domowy" by go na siłę pchac do autka to ryzykowne.

Lepiej zastosuj termostat z 2,2i eco jak podpowiada wikked a termomentr elektroniczny tylko jako druga linia .. informacja dla operatora...

niezawodność i prostota przede wszystkim
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez wikked » 03 maja 2010 20:15:19

Ja tylko sugeruję bo wybór należy do każdego z Nas osobno. Nie znoszę elektroniki bo jest zawodna. Druciki można skręcić i zaizolować a opornika nie zrobię na poczekaniu. Bez hamulców da się jechać (zrobiłem całe Orawskie zmagania praktycznie bez hamulców i ostatnio rajd silesii) bez chłodzenia to jeśli się połapiesz odpowiednio wcześniej to laweta albo lina (jak Kolasz wczoraj z Kokotowa), albo jeśli się nie połapiesz to następny silnik oczywiście transport j.w. Tyle.
wikked
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez przemekcrx » 08 cze 2010 21:17:23

I jak tam spraw się miewa??????
Bo moje wisko teraz prawie chodzi na stałe,i stawia straszne opory dla silnika,a wyje głośniej jak silnik...
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Pawel » 09 cze 2010 05:07:44

Zrobiłem, ale jeszcze muszę zamontować czujnik na wężu za termostatem, na pewno w tym tygodniu i wkleję jakieś fotki z małym opisem...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez sylwian70 » 09 cze 2010 11:59:21

:hi: Problem z temperaturą w moim bolidzie też występuje mam jeden wentylator główny chłodnicy cieczy i jeden wentylator chłodnicy klimy i miejsce na jeszcze jeden wentylator klimy którego u mnie nie ma,pytanie czy powinien być?może był i ktoś go wymotał.Gdy pojazd się zagrzeje załącza mi się tylko wentylator główny.Wentylator od klimy obsługuje tylko klime.Po waszych rozważaniach dochodzę do wniosku że muszę założyć dodatkowy wentylator który być może kiedyś u mnie był ten od klimy bo jest na niego miejsce załączanie zrobić osobnym włącznikiem z kabiny bolidu.W terenie pojazd szybko łapie mi temperaturę a i klima się nie wyrabia więc dodatkowy wentylatorek dopomoże i klimie i silnikowi będzie załączany w trakcie upalania rury,letnich upałów na postoju itp.
sylwian70
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez wikked » 09 cze 2010 12:15:24

Sylwek masz czujnik załączenia podwójny. Jeden wentylator załącza się przy chyba 90 st. a drugi dołącza się przy 97 stopniach. Kiedyś o tym pisałem. Trzeci wentylator nigdy nie istniał we fronterze (w każdym razie na pewno elektryczny). Wszystko jest ok.
wikked
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez sylwian70 » 09 cze 2010 12:39:51

Wiktor czyli tym drugim wentylatorem będzie wentylator od klimy?przy wyłączonej klimie i mocnym zagrzaniu nigdy nie zauważyłem aby ten skurnol się załączył może ten główny się wyrabia i temperatura mi nie dochodzi do 97 stopni albo po prostu nie usłyszałem i nie wyczułem kiedy mi wszedł.Muszę odpiąć wentylator ten główny zagrzać motor i sprawdzić czy się załączy ten od klimy.
sylwian70
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez wikked » 09 cze 2010 15:04:12

zrób inaczej: kawałek spinacza biurowego i wyjmij wtyczkę z czujnika na górnej rurze między termostatem a chłodnicą. Jeden z zacisków to "plus" a dwa pozostałe to uruchomienia wentylatorów. Zwieraj i znajdź wspólny i do niego później rz jeden raz drugi wentylator podłącz. Będziesz wszystko wiedział.
p.s. drugi wentylator chodzi bardzo cicho i jest dużo słabszy, więc mogłeś go nie słyszeć i nie czuć specjalnie na woltomierzu.
wikked
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2010 15:16:42

wikked napisał(a):p.s. drugi wentylator chodzi bardzo cicho i jest dużo słabszy, więc mogłeś go nie słyszeć i nie czuć specjalnie na woltomierzu.

U mnie są dwa wentylatory na chłodnicy klimy (na chłodnicy wody jest wiskoza) i włączają się oba razem. Powodują straszny hałas a na woltomierzu spadek o prawie całą kreskę. Hałas mogę uznać za normalny, ale taki pobór prądu już wydaje mi się dziwny. Skoro tak wyją, to raczej prąd nigdzie bokiem nie ucieka. Nie chce mi się ich wydłubywać, żeby poszukać tabliczki znamionowej, więc może ktoś wie jakiej są mocy?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez przemekcrx » 09 cze 2010 16:25:16

jrzeuski napisał(a):
wikked napisał(a):p.s. drugi wentylator chodzi bardzo cicho i jest dużo słabszy, więc mogłeś go nie słyszeć i nie czuć specjalnie na woltomierzu.

U mnie są dwa wentylatory na chłodnicy klimy (na chłodnicy wody jest wiskoza) i włączają się oba razem. Powodują straszny hałas a na woltomierzu spadek o prawie całą kreskę. Hałas mogę uznać za normalny, ale taki pobór prądu już wydaje mi się dziwny. Skoro tak wyją, to raczej prąd nigdzie bokiem nie ucieka. Nie chce mi się ich wydłubywać, żeby poszukać tabliczki znamionowej, więc może ktoś wie jakiej są mocy?


Oj chyba sporej, ja na klimie mam 1 wentylator wielki z jednej strony,jak sie włączy np. stojąc autem w mieście ,szum straszny a na woltomierzu spada na(-) minus- poniżej połowy, jak się wyłączy to idzie na (+) plus ,mowa jak auto stoi!!!!
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2010 19:12:18

No właśnie widziałem u Amora, że w 2.8 jest jeden. To sobie wyobraź co potrafią dwa takie. U mnie się włączają regularnie niezależnie czy stoję w korku czy śmigam szosą. Zupełnie jakby sterował nimi układ czasowy a nie termostat.
PS. Zrobiłem :offtopic: więc proszę moda o przeniesienie do tematu o klimie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez Pawel » 10 cze 2010 05:07:07

Niczego nie przenoście...

Ja u siebie mam tylko jeden wiatrak od klimy - nie wiem czy były dwa, ale miejsce jest. Można go zmotać jako dodatkowy wentylator, pomoc wiskozie - niech sobie klima działa sama, a ten drugi, po dołażeniu/dokręceniu, można podłączyć pod oddzielny manualny włącznik, tak jak ja mam obecnie główny wentylator - nie zamontowałem jeszcze czujnika na wężu bo nie mogłem dopasować gięcia, a teraz brak czasu.
Nie ważne co i jak podłączycie - podstawa to przepłukane lamele i drożna chłodnica... :!:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron