Witamy !



[All] Przełożenia mostu

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez lukasz--m--83 » 03 kwi 2010 13:36:11

Panowie i Panie jestem bardzo zmartwiony ponieważ do niedawna myślałem że mam problem z sprzęgiełkami ale teraz myślę że jakiś (baran) zamontował do mojego 2,3 tylni most od benzyny...myślę tak dlatego że, dzisiaj podłączyłem nawi i się okazało ze mnie oszukuje prędkościomierz do 50kmh o 10 kmh a jak jadę 120 to nawi pokazuje 100 ..... wie ktoś jak to sprawdzić jaki mam most a może te przekłamanie jest normalne albo spowodowane czymś innym???? sam nie wiem co z tym zrobić .A może ma ktoś zbędny most do 2,3 i chce się zamienić z moją dopłatom ...??? albo założę przedni most od benzyny będzie kłamał co do prędkości ale za to silniejszy na wartepach będzie ???
lukasz--m--83
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Arni » 03 kwi 2010 14:08:19

A patrzałeś, jakie ma przełożenia Twoj most? u mnie jest 5.33 nabite na takiej blaszce przy pokrywie mostu.

Tak szukam tu po tym temacie ale nie wiem czy dobrze znalazłem. Mianowicie chodzi o łozyska wałka atakujacego. Czy do mojej Frontery A mają one oznaczenia HM88649/10 i HM803149/10 ? I jak by mozna prosiłbym o podanie ich rozmiarów.
I jeszcze jedno - 40x90x23 to rozmiar łozyska tylnego koła? (FAG 6308.2RSR.C3)

Do przodu znalazłem coś takiegohttp://www.rufus.pl/373-opel-fro ... mapco.html Podejrzanie tanio
Arni
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez lukasz--m--83 » 03 kwi 2010 15:18:58

Sprawdzę jeszcze dzisiaj . i zaraz poszukam jakie jest w 2,3 chyba że ktoś wie....
lukasz--m--83
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Indian » 03 kwi 2010 18:48:17

lukasz, o przełożeniach już było.. Mogę Ci tylko napisać że mnie w serwisie kiedyś powiedzieli że do 2,3TD montowali cztery różne przełożenia. Ja mam 4,56 i na oponach 31' licznik zawyża o jakieś 3% tzn. ja (myślę że) jadę 100km, a GPS pokazuje 97km. Jeśli masz np. 4,88 to przekłamanie będzie jeszcze większe. Nie wiem jakie masz opony, a ma to spore znaczenie. I jeszcze jedno: 2,3 to nie jest demon mocy :mrgreen: więc dobrze się zastanów zanim zmniejszysz przełożenie bo wydasz trochę kasy (dwa mosty) a potem może się okazać że klocek w ogóle nie przyspiesza. Ile Ci pali?
Indian
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez lukasz--m--83 » 03 kwi 2010 18:56:34

pali mi 10 wiem ze to w trasie muli ale nie o to mi chodzi mi sie wydaje ze mam przedni most od 2,3 a tylni od benzyny i jak załączam 4x4 to się cuda dzieją jak sie tył z inną prędkością kręci i to jest problem sprzęgiełka mi przeciąża i segery wyskakują i tylko słyszę stuki za jakiś czas znowu ......dla mnie ma tylko działać tak jak powinno więcej nie wymagam...
lukasz--m--83
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez brum » 04 kwi 2010 09:23:34

lukasz--m--83 u mnie na przełożeniach 4.88 i kołach 32" dopiero zgadza się z GPS co do kilometra. Jak miałem opony 30" to różnica była ok 7km\h. Każdy licznik zawyża prędkość i jest to normalne.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Indian » 04 kwi 2010 18:26:58

lukasz--m--83 napisał(a):pali mi 10 wiem ze to w trasie muli ale nie o to mi chodzi mi sie wydaje ze mam przedni most od 2,3 a tylni od benzyny i jak załączam 4x4 to się cuda dzieją jak sie tył z inną prędkością kręci i to jest problem sprzęgiełka mi przeciąża i segery wyskakują i tylko słyszę stuki za jakiś czas znowu ......dla mnie ma tylko działać tak jak powinno więcej nie wymagam...


W takim razie faktycznie jeden most może być inny... Przyjrzyj się śrubom które trzymają dekiel dyfra -pod jedną powinna być mała blaszka z wytłoczoną wartością przełożenia. Jeśli nie to koła w górę i pozostaje liczenie obrotów... Jeśli z tyłu masz 4,88 lub 5,13 (w dobrym stanie!) to ja na Twoim miejscu bym to zostawił a wymieniłbym przód na taki sam.
Indian
 

Re: Frontera A Tylny most - przełożenia

Postprzez lukasz--m--83 » 04 kwi 2010 19:11:37

dzięki chłopaki po świętach się z to biorę tylko te mosty tanie nie są ale co zrobić przód powinien być troszeczkę tańszy ...A tego handlarza i mechanika z Bożej łaski to za (....) powieszę i taką reklamę zrobię że już tam nikt nie przyjedzie. a muszę cały most wymienić czy można tylko cały kosz wymienić
??? bo to by mi roboty i kosztów przesyłki zaoszczędziło...
lukasz--m--83
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Tomkoski » 02 maja 2010 22:08:32

Czyli spróbować najpierw wymienić reduktor a jak nie będę zadowolony to dopiero silnik ?
Tomkoski
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 02 maja 2010 22:09:07

Tylko że reduktory na L maja przełożenie 2.28 tylko przy silniku 2.0 jest szybszy (czyli gorszy) i ma 1.87
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Tomkoski » 02 maja 2010 22:13:32

No to już nic nie rozumiem - ma być "szybszy" czyli gorszy czy nie ?
Tomkoski
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez wikked » 02 maja 2010 22:18:19

już mi się nie chce klepać:
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 225/75 – 4.88:1
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 255/75 – 5.13:1
Silnik 2.4 , ogumienie 225/75 - 4.56:1
Silnik 2.4 , ogumienie 255/75 - 4.88:1
Silnik 2.0 od połowy roku 1995 / ogumienie 255/65 – 5.13:1
Silnik 2.2 , ogumienie 255/65 - 4.88:1
Silnik 2.8 diesel , - 4.56:1
Silnik 2.5 diesel - 4.3:1
Frontera 3 drzwiowa , most przedni – 9 HU 0.9 litra oleju
Frontera 5 drzwiowa, most przedni 1.7 litra oleju
Most tylny - standard 2.3 litra oleju
Most tylny - z LSD 1.9 litra oleju
wikked
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 02 maja 2010 22:21:44

Ma być jak najwolniejszy - 1.87 jest gorszy bo jest szybszy od 2.28 a w terenie liczy się to co jest wolniejsze czyli mocniejsze tak samo mosty jeśli masz 4:30 to gdybyś wrzucił takie jak ja mam czyli 4.88 to by były wolniejsze(na czarnym byś jechał wolniej przy tych samych obr) ale byś miał za to więcej mocy(nie wynikającej z silnika)
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez wikked » 02 maja 2010 22:28:39

albo jeszcze inaczej:
jeśli byś miał przełożenie 1:1 (obrót wału : obrót półosi) i miał idealnie 1 metr w obwodzie koła to przy prędkości obrotowej silnika 2000obr/min zapierniczałbyś (teoretycznie) 2km/min = 120km/h. Jeśli przełożenie wynosi 4,88:1 to wał musi się obrócić 4,88 razy żeby o 1 raz obrócić półoś, czyli wtedy przy 2000obr/min jechałbyś (na takich samych kołach) 24,59km/h.
Im większe przełożenie tym wolniej ale mocniej.
wikked
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Tomkoski » 02 maja 2010 22:34:33

Czyli szukać tego 4.88

Czy dobrze rozumiem ?
Tomkoski
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez wikked » 02 maja 2010 22:35:33

tak
wikked
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez brum » 02 maja 2010 22:38:39

Tomkoski napisał(a):Czyli szukać tego 4.88

Od razu Ci podpowiem że masz resory a most 4.88 z Froty A 2.2 jest na sprężynach i z tarczo bębnami. Więc łatwo go nie wsadzisz. Możesz przełożyć tylko koło talerzowe i atak. Niby powinno pasować bo mosty wyglądem są identyczne z tym że 2.2 ma LSD i jest to Dana a Ty masz Silesbury.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Tomkoski » 02 maja 2010 22:53:00

Z LSD czyli z blokadą ?

A co z reduktorem wymienić na benzynowy ?
Tomkoski
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez wikked » 02 maja 2010 22:57:08

powiem Wam że dużo łatwiej zrobić ze sprężynowego na resor niż odwrotnie ale i jedno i drugie się da.
wikked
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Tomkoski » 02 maja 2010 23:00:18

tutaj jest na resorach z 2.0 benzyny
http://www.allegro.pl/item998783455_ope ... tylni.html

czy ten się może byc?
Tomkoski
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości