Witamy !



[All] Jaki gaz do frotki

Wszystko o LPG

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez hirek_gda » 22 lut 2010 23:38:43

no w longu to wejdzie jaka tylko chcesz :lol:
zależy ile miejsca chcesz mieć jeszcze w bagażniku
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez szymon.ha » 23 lut 2010 10:03:30

Czyli taka z 90l tez? Bo chodzi mi na szerokość.

No to dziś byłem się zapytać jak stoją ceny, czyli za instalację z butlą 1650zł. Jest to instalacja 3 generacji.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez Wookash » 23 lut 2010 12:03:12

Dzisiaj wstepna rozmowa z gaziarzem i padlo na instalke Staga 300+ magicjet(1 albo 2) butla pod poklad. Powiedzialem ze instalka ma byc tak zrobiona aby nie duzilo przy duzym bucie. Gaziarz ma doswiadczenie z duzymi silnikami wiec jestem troche uspokojony. W czwratek wizyta w warsztacie na co jeszcze zwrocic uwage co mu podpowiedziec czego rzadac a czego nie?

Pozdr.
Wookash
 

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez hirek_gda » 23 lut 2010 18:40:42

szymon.ha: 90l spokojnie wejdzie ja mam w sporcie 80l tylko że u mnie oprócz butli mieści się już tylko lina w bagażniku :P na pewno trzecia generacja a nie druga ?

wookash: zwróć uwagę jaki reduktor będzie ci zakładał,przy tej mocy to w źle dobranym przy pełnym bucie będzie spadać ciśnienie i przełączać się na benzynę lub przynajmniej wspomagać się nią (zresztą uważam że przy ponad 200KM w instalacji sekwencyjnej powinno się montować 2 reduktory,co z tego że producent w specyfikacji podaje że reduktor do 250KM jak już przy 170KM ciśnienie mu siada)

przewód miedziany fi8 zamiast fi6 również jak najbardziej wskazany
o takich rzeczach jak wężyki jednakowej długości przy wszystkich wtryskiwaczach i założona kompensacja pomiędzy listwami pisać chyba nie muszę bo gazownik pewnie będzie wiedział co robi
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez Wookash » 23 lut 2010 18:43:42

THX w czwartek wszystko mu przekaze i powiem zeby najwyzej 2 zamontowal. Czy koszt 3 tysiaki to duzo bo mi sie wydaje ze malo ale moge sie mylic?
Wookash
 

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez szymon.ha » 23 lut 2010 19:03:04

No mówił że 3, pytałem jaka to jest i powiedział że 1 to na gaźnikach jest, druga jest bez elektroniki a 3 właśnie już z elektroniką i to jest niby 3.

Więc czy warto za tą cenę?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez Wookash » 23 lut 2010 19:05:58

Aaa nie wiem czy sie zrozumielismy ja pytalem czy 3 tysiaki za instalke do mnie duzo czy malo?
Wookash
 

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez szymon.ha » 23 lut 2010 19:14:11

Ja odpowiadałem do Hirek_gda, bo w tym smaym poście zadął pyt mnie i Tobie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez hirek_gda » 23 lut 2010 19:21:25

1gen śruba do ręcznej regulacji składu mieszanki (brak elektroniki, do samochodów bez sondy lambda)
2gen zamiast śruby silniczek krokowy (elektronika jest ,sygnał do sterowania krokowym pobierany z sondy lambda)
3gen gaz podawany bezpośrednio do kolektora ale bez pomocy wtryskiwaczy, mieszanka regulowana za pomocą silnika krokowego jak w 2gen. (elektronika jest tzw wtrysk ciągły)
4gen gaz podawany sekwencyjnie za pomocą wtryskiwaczy gazowy bezpośrednio do kolektora (elektronika jest)

jest jeszcze 5gen czyli wtrysk gazu w fazie ciekłej ale z tym to nie miałem żadnej styczności

czyli gazownik chce ci założyć 2 generacja a jak to sobie nazywa to już jego sprawa
cena 1650zł w zależności od użytych komponentów oczywiście, ale myślę że całkiem rozsądna
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez Wookash » 23 lut 2010 19:35:01

szymon.ha napisał(a):Ja odpowiadałem do Hirek_gda, bo w tym smaym poście zadął pyt mnie i Tobie.


A no widzisz tak jak pisalem nie zrozumialem.

Nie szkoda Ci bagaznika na taka butle?
Wookash
 

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez szymon.ha » 23 lut 2010 19:41:31

Niewiem jaka dokładnie będzie, bo z drugiej strony daleko nie jeżdzę więc nawet 60l było by ok, a tak to bagażnika dość mało używam, z tyłu mam głośnik w 1/3 później skrzynka jeszcze jakaś. Gdybym musiał dalej jechać, to najwyżej pozbył bym się innych nie potrzebnych rzeczy.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez Wookash » 23 lut 2010 19:59:22

W Polsce jest duzo stacji LPG wiec nie ma problemu z tankowaniem. Ja do siebie zakladam 60L jak wejdzie albo inaczej musi wejsc bo mniejszej nie chce bo niezamierzam raz w tygodniu albo czesciej pojawiac sie na tankowaniu. Jak mi gaziarz powie ze sie nie da to nie zakladam wogole gazu bo mimo ze z bagaznika korzystam w czasie urlopu i sporadycznie poza urlopem to wole go miec bo jak znam zycie wcisne tam butle i sie okaze ze musze go miec i wtedy lipa. Jak nie wejdzie 60 to bede myslal nad zbiornikiem na zamowienie idealnie wpasowanym pod auto.


PS Jeszcze w sprawie pompy paliwa. To ze musi dzialac to oczywiste ale jak macie u siebie to rozwiazane?

Pozdr.
Wookash
 

frontera 3.2v6

Postprzez jeju2 » 28 kwi 2010 08:11:33

witam wszystkich i mam pytanie czy w tym silniku występuje sekwencjia, półsekwencja?ponieważ sam chce go ustawić a dokładnie nie wiem jak w parametrach wpisać :)
jeju2
 

Re: frontera 3.2v6

Postprzez hirek_gda » 28 kwi 2010 16:27:08

ustaw sekwencje
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez krystiant » 29 cze 2010 08:46:05

A czy ktos mial jakies problemy z instalacja BRC?
krystiant
 

Re: Jaki gaz do frotki?

Postprzez kamslaw » 12 paź 2010 20:14:10

Witam, długo tu nie zaglądałem i żałuję bo należało niektóre teorie trochę naprostować...

1. co się tyczy sekwencji full grupy czy półsekwencji, istotnie, zasilanie wtryskiem wielopunktowym różni się sposobem sterowania. Im starsza generacja wtrysku benzyny, tym większe prawdopodobieństwo napotkania wersji fullgroup lub półsekwencji. Ale ten fakt z punktu widzenia wtrysku gazu nie jest problemem. Każda dostępna na rynku instalacji wtryskowa zaprojektowana jest do wtrysku sekwencyjnego. I to nie dyktuje jakaś tam generacja tylko konstrukcja. Sterownik w takiej instalacji posiada odpowiednią ilość (4, 6, 8) NIEZALEŻNYCH kanałów które monitorują czas wtrysku benzyny i po uwzględnieniu kilku parametrów (zmiana ciśnienia, rozszerzalność cieplną gazu, zadany mnożnik) przeliczają go na czas wtrysku gazu. Robią to w czasie rzeczywistym, bądź z opóźnieniem w stosunku do impulsu benzynowego. Gdy silnik ma wtrysk benzyny sekwencyjny, nie ma nawet znaczenia kolejność podłączenia kanału gazowego, byle tylko danym kanałem obsłużyć poszczególny cylinder, czyli np.: trzecim kanałem wtrysku gazu obsługujemy pierwszy cylinder.

Są na rynku instalacje (Stag też do nich należy) które potrafią ZASYMULOWAĆ pracę sekwencyjną na gazie w chwili gdy wtrysk benzyny jest fullgrupą lub półsekwencją. Sam mam dwa auta na różnych systemach które benzynę mają fullgrupę a gaz jest podawany sekwencyjnie w kolejności 1-3-4-2. Jedynym odstępstwem do przypadku gdy sterowanie benzyny jest sekwencyjne jest przesunięcie w fazie w stosunku do faktycznego otwarcia zaworu i napełniania cylindra. Ale nie ma to najmniejszego znaczenia gdy długość rur dolotowych kolektora ssącego jast wystarczająco duża i odległść nawiertów pod LPG jest należycie duża od miejsca łączenia się rur kolektora. Faktem jest, że STAG na początku nie miał takiej funkcji ale ją wprowadzono po bardzo natężonym ataku z mojej strony na programistów w AC.

Korzyść z symulacji sekwencji na gazie jest duża. Główną zaletą jest cztery razy dłuższa żywotność wtryskiwaczy (przy fullgrupie), możliwość zastosowania większych dysz przez co poprawia się charakterystyka pracy wtryskiwaczy, możliwość zastosowania słabszych czasowo wtryskiwaczy, niknie niebezpieczeństwo otwarcia wtryskiwacza na stałe przy dłuższych czasach wtrysku i tym samym brak kontroli nad składem mieszanki.
Sumując, jeśli gazownik wie o co w tym wszystkim chodzi to sam tak skonfiguruje instalację by z pacjentem mieć jak najmniej kłopotu i powinien dla własnego komfortu, przy sterowaniu niesekwencyjnym wymusić pracę sekwencyjną na gazie. jeśli nie ma o tym pojęcia szukać dalej gazownika.

2. Frotka 3,2 ma wtrysk benzyny sekwencyjny, 200 parę koników przypadających na 6 cylindrów i zapewniam że nie jest autem szczególnie wymagającym co do instalacji gazowej

3. Frotka 2,0 ma wtrysk L-jetronic boscha i sterowanie fullgrupę. Założenie do niej instalacji sekwencyjnej na warunkach wspomnianych wyżej jest jak najbardziej słuszna, gazowanie takiego auta zwykłą mieszalnikową instalacją jest niedorzeczne zwłaszcza przy obecnych różnicach w cenie.

4. O różnicach stag 200; 300; 4 nie mam siły pisać. Polecam lekturę na stronach AC. Podkreślę tylko że wszystkie sterują pracą silników z wtryskiem sekwencyjnym lub symulowanym. Chętnie odpiszę na konkretne wątpliwości.

5. Co do instalacji KME(sirocco, diego akme). nie można pisać o nich że badziew czy jakoś tam się sypią... KME to jeden z pierwszych jeśli nie pierwszy polski producent układów wtrysku gazu z ogromnym zapleczem technicznym i takim samym doświadczeniem. Mają one swoją specyfikę, jednemu się podoba innemu nie. Mają też swoje za uszami, ale która instalacja czegoś tam nie ma. Jedynym słabym ogniwem KME jest ich reduktor silver, gold i pochodne. Konstrukcja bazuje na zaworze iglicowym i nie tylko KME ma z nią kłopot. Konstrukcja zaworu dźwigniowego jest lepsza stabilniejsza i bardziej niezawodna ale niesie za sobą na ogół wzrost gabarytu.

6. Wtryskiwacz Valtek nie jest taki beznadziejny jak się tu powszechnie zwykło pisać. Konstrukcja jest prosta, rozbieralna, cechuje ją stosunkowo duża odporność na zanieczyszczenia, jest regulowana, tania w zakupie i wręcz śmiesznie tania w serwisowaniu. Owszem, nie nadaje się do niektórych silników, w szczególności do nowszych konstrukcji (nie tyle silnik co elektronika) ale w żadnej fronterze nie znajdziemy takiego przypadku. Moja Frotka 3,2 śmiga na Valteku bo on jest do niej odpowiedni. Skok skorygowany w stosunku do fabrycznego ustawienia i nie ma problemu. Można by oczywiście wariować i prześcigać się w typach wtryskiwaczy ale nie ma to uzasadnienia. Większość wtryskiwaczy dostępnych na rynku ćwiczyłem, z niektórych (bardzo nieraz drogich) się wyleczyłem a jak któregoś nie ćwiczyłem to dzwonię do człowieka który na pewno ćwiczył.
Mam też auto które nie śmiga na Valteku, bo on jest do niej nieodpowiedni :)

7. uważam, że ważniejsze od takiego czy innego wtryskiwacza, elektroniki reduktora (może poza skrajnymi przypadkami) jest odpowiedni fachowiec który to założy i to ze świadomością tego co robi. Wiem co piszę, widziałem już takie cuda nawymyślane z bardzo uważanymi instalacjami że ręce opadają... nie miały prawa funkcjonować mimo iż powszechnie nie ma z nimi problemu...

8. Coś jeszcze miałem napisać ale może następnym razem...
Pozdrawiam, może dam radę częściej zaglądać ;)

P.S. instalacji BRC zupełnie nie trawię (dowodów na niestrawność BRC cała micha) choć są tacy którzy tylko BRC... i dobrze, to jest wolny kraj...póki co...
kamslaw
 

Poprzednia strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron