Witamy !



Bagażnik dachowy, realizacje, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Vielebny » 09 kwi 2009 19:53:07

Shaker napisał(a):Tak więc jak pozyskam nazwę handlową to podrzucę


Jest to sklejka wodoodporna obustronnie laminowana, antypoślizgowa. Jeszcze można zastosować sklejkę szalunkową.
Vielebny
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez kroksoon » 20 cze 2009 22:45:14

Wracając do tematu bagażnika postanowiłem skonstruować swój i jakoś się udało. Skłoniło mnie zasrrr... koło zapasowe które tak strasznie wkurza we frocie A LONG. Wywaliłem całe to potężne mocowanie z tyłu ( waży chyba z 600 ton :wsciekly: ).
Koszty bagażnika niewielkie, nie licząc oczywiście wkładu pracy i halogenów ( jeszcze nie mam ) Materiał - rurka z castoramy po 8 zeta za metr. Spawarka, kątówka i do roboty..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Narożniki są z kolanek hydraulicznych w które są wkręcone rurki stalowe, te z kolei są wsunięte w rurki właściwe które są nacięte i całość zespawanana. Kolanka i gwintowane rurki znalazłem w piwnicy :D także były za friko.
"Podłoga" - siatka ogrodzeniowa z casto za 42 zetony.
Trochę farbki na korniki:

Obrazek

I na dach:

Obrazek

Najgorsze były mocowania do relingów.. :wsciekly: rozwiązałem to tak:

Obrazek

Śrubki są z mocowań półosi VW T4i jest ich 6. Są troszkę wyżej jak dolna krawędź relingu więc po przyłożeniu bagażnika na dach trzeba było przelecieć otwory wiertarką.
Co do wagi bagażnika - niecałe 10 kilo ( bez koła )
Co do wytrzymałości... wierzcie mi przed założeniem został gruntownie przetestowany... :boss:
Spaprałem strasznie malowanie :oops: i już nie chciało mi się poprawiać....
kroksoon
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Pawel » 20 cze 2009 22:51:20

Super, może i ja coś takiego sobie zmotam...
Mocowania z tylnej klapy i koła pozbyłem się już dawno i jestem z tego zadowolony, jedyna wada to, że na razie na dłuższe wyjazdy koło ląduje w bagażniku...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Kogut » 15 wrz 2009 15:21:56

Trochę odświeżę temat i przy okazji zapytam :D
Jakich używaliście halogenów na wyprawówkę ??? jakiś fotki Bardzo mile widziane lub linki :wink:
oraz jaki prowadziliście zasilanie do świeczek i gdzie macie włącznik.
:roll:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez BASIK » 11 paź 2009 16:44:56

Na 2 str tego wątku Balkan opisywał jak poprowadził kable, a lampki mamy z wesemu :)
Dojadę dalej - zobaczę więcej
Avatar użytkownika
BASIK
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Dołączył(a): 04 maja 2015 11:00:05
Lokalizacja: Smokogród
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 09 lut 2010 00:38:37

Letni temat - Namiot

Znalazłem w necie fajny opis konstrukcji - jest kilka zdjęć - i widac że koleś fajnie to zrobił

http://www.kilometr.com/naprawiam-t.html#namiot
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Balkandriver » 09 lut 2010 01:16:09

No to znalazłeś stronkę Mariusza Rewedy.
To jest guru wypraw 4x4. Człowiek niesamowitej wiedzy, umiejętności i podróżniczego ducha.
Choć trochę kontrowersyjny w środowisku, ale dlatego, że ma charyzmę i wiedzę, a nie wszystkim to pasi.
W innym wątku pisałem o ludziach, którzy są mi bliscy z racji tego, co robią - on jest jednym z nich.
Polecam zapoznanie się ze stroną "kilometra" Mariusza i Iwony.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez ijido » 09 lut 2010 12:49:50

hmm też pomyśle nad takim patentem ale mam też dodatkowy pomysł tylko potrzebuje rzeczowych informacji:
- jaki ciężar wytrzymają relingi we Frocie B long
- jaki ciężar wytrzymują miejsca podparcia relingów
- jaka średnica rurki Alu i grubość ścianki preferowana?

pozdr
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Kogut » 10 lut 2010 20:54:31

Z tego co pamiętam to zalecane 80-100kg możesz na nie założyć, jeżeli w terenie to 60kg, ze względu an słupki, ale poprawcie mnie jak się mylę :D
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez wild » 11 lut 2010 22:28:30

"Dopuszczalne obciążenie dachu przy jeździe
po normalnych nawierzchniach wynosi
100 kg. W przypadku jazdy terenowej,
dopuszczalne obciążenie dachu wynosi
60 kg (model 5-drzwiowy) lub 30 kg (model
3-drzwiowy).
Obciążenie to składa się z masy samego
bagażnika dachowego i masy ładunku."

Kogut, Ty się nie mylisz :)
wild
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez mazurkas007 » 13 lut 2010 21:42:37

Jak jechaliśmy dookoła Rumunii, to oprócz masy samego bagażnika dodać należy skrzynkę z narzędziami ( lekko ze 35 kg ), trzy skrzynie z prowiantem i wyposażeniem biwakowym ( z 15kg każda ), jeden worek nieprzemakalny z róznymi śpiworami, namiotami itp ( pewnie z 20-25kg ) skrzynka ze szpejem ( kinetyk, szekle, pasy, haki, liny, trochę różnych śrubek, cztery dętki, trochę oleju silnikowego, płyn hamulcowy, płyn do układu chłodzenia, i inne pierdoły ), jak jechaliśmy w większe odludzia to jeszcze dodatkowo 4 kanistry po 10l. benzyny każdy.
Bagażnik wyprawowy THULE, aluminiowy, tyle, że przerobiłem go na mocowanie z dwóch, na cztery belki poprzeczne. Jeszcze w czaise dwóch dni na to wszystko miałem wrzucony zapas od toyki land cruiser.
Nic się nie działo, nic się nie urwało, nie wygieło, nie skrzypiało.
W czasie nocnych postojów w deszczu, do bagażnika wspólnie z innym autem zaparkowanym bok-w-bok, mocowaliśmy plandeke o wymiarach 3x4m, która w czasie wiatru zamieniała się w mały żagiel.
Te relingi we Frotce wcale nie są takie kruche.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 14 lut 2010 13:45:18

W Sporcie B stopy bagażnika sa z jakiegos odlewu ALU-podobnego i sa mocowane do dachu na 2 śruby (każda) - jak pamiętam M6 z łbem na TORX czyli gwiazdka .

Stopa bagażnika wchodzi w rurke profilowaną stalową która stanowi nasz reling

W przypadku budowy bagażnika rozważałem:
- demontaż oryginalnego "bagażnika" włącznie z gumami ( czyli relingów)
- Montaz nowego bagaznika wraz z nowymi stopami wprost do dachu
- wymiane śrub na takie mocniejsze M6 8.8
- śruby z zabezpieczeniem przed odkręceniem
- Zastosowanie podkładów gumowych pomiędzy stopa a dachem ( nawet stara dętka złozona na 4x)

Na tym zdjęciu zamocowałme antene do stopy relingu - przewiercone sa w nim cztery otwory i nagwintowane M5 a dodatkow po skręceniu zamocowane dodatkowe nakrętki. Przykręciłem łącznik ciesielski z blachy stalowej 1,5 mm

Można w ten sposób wykorzystać oryginalne stopy jako baze mocujacą do platformy bagażnika

>> bierzemy wiekszy łączniki grubszy
>> Taki co wystaje ponad obrys relingów
>> robimy trzy otwory wzdłóż do mocowania łącznika
... i mamy ładne i stabilne mocowanie do platformy - bez przeciażania rurek i dewastowania

Po odkręceniu łączników pozostajła ładne otworki które można zaślepić śrubami z łebkami ibusowymi.

Obrazek
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez axit » 16 lut 2010 11:23:10

RenOpel napisał(a):
mazurkas007 napisał(a):Proponuję zdjąć tapicerkę i od spodu dać nakrętki samohamowne na normalnych śrubach ocynkowanych, twardość np 8.8

Kraczory krzaczorami, nakładziesz na bagażnik ze 100kg towaru i przy hamowaniu awaryjnym zjedzie ci na maskę, albo poleci hen hen przy jakiejś ( odpukać ) stłuczce.


będę myślał nad takim sposobem,dzięki !!!
myślę że nie będzie chciał mnie wyprzedzić bagażnik bo tył trzyma solidnie ,ale twój pomysł z mocowaniem przodu jest bardzo dobry!!!



Nie wiem czy temat przeróbek mocowań jeszcze aktualny, ale dobrym pomysłem będą nitonakretki wtedy nic nie trzeba rozbebeszać.
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez axit » 16 lut 2010 11:38:55

[quote="wild"]"Dopuszczalne obciążenie dachu przy jeździe
po normalnych nawierzchniach wynosi
100 kg. W przypadku jazdy terenowej,
dopuszczalne obciążenie dachu wynosi
60 kg (model 5-drzwiowy) lub 30 kg (model
3-drzwiowy).
Obciążenie to składa się z masy samego
bagażnika dachowego i masy ładunku."

Czy podane przez ciebie obciążenie 100 kg na drogach zwykłych tyczy się też Sporta 3D
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez mazurkas007 » 16 lut 2010 12:29:17

axit napisał(a):Nie wiem czy temat przeróbek mocowań jeszcze aktualny, ale dobrym pomysłem będą nitonakretki wtedy nic nie trzeba rozbebeszać.



Nitonakrętki do mocowania czegoś, co podlega ciągłym zmianom obciążenia, wibracjom, szarpnięciom są zdecydowanie złym pomysłem.

Luzują się i wypadają ew. pozostaje po nich wyszarpany otwór.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 16 lut 2010 13:21:15

Taki pomysł na szybko.....

Zastanawiam się czy jako wzmocnienie mocowania bagażnika nadały by się ssawki do szyb :-)

Oczywiście pod warunkiem:
- mamy porządne mocowania do oryginalnych otworów
- mamy płaska karoserię pod ssawkę
- ssawka słuzy wyłącznie jako wzmocnienie mocowania
- przed przyssaniem czyścimy i smarujemy powierzchnie..

problemem jest porysowany lakier... i mozliwość porysowania na brzegach ssawki ( brud penetrujacy ssawkę)

Obrazek

Obrazek
http://www.goliat.com.pl/p1062-przyssaw ... idish.html
http://www.goliat.com.pl/p1150-przyssawka-dachowa.html

Taka funkcja dodatkowego stabilizatora dla bagażnika lub podpory
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Balkandriver » 16 lut 2010 16:27:56

A czemu kombinujecie, jak przysłowiowe konie pod górę, zamiast użyć po prostu belek poprzecznych na relingi, z gotowymi mocowaniami i do nich domocować bagażnik?
Bez prucia dachu i podsufitki.
Żadne ssawki, wkręty i nitonakrętki się nie sprawdzą.
Jak pisał @mazurkas - to polegnie, po kilku / kilkunastu godzinach jazdy ( a nawet, jak po kilku dniach, to co za różnica, jak Was to dopadnie w połowie wyprawy, w dziczy), przy wibracjach auta, pyle wdzierającym się pod jakąkolwiek ssawkę, nadwoziu pracującym na wybojach, zwrotach sił działających we wszystkich kierunkach.
Chyba, że bigos do cioci na imieniny wieziemy na drugi koniec Polski.
Sorry, że w ten sposób, ale nie zróbcie sobie krzywdy! (vide - "pozostaje po nich wyszarpany otwór."). I tak się stanie. Sam robię bagażniki i mam je przetestowane. A dach Froty przyjmie dużo (choć jeszcze jakiś czas temu miałem wątpliwości).

BALKANDRIVER
Ostatnio edytowano 16 lut 2010 17:05:12 przez Balkandriver, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Jarek sp3swj » 16 lut 2010 16:31:40

"ssawkowym skrytożercom mówimy stanowczo nie" :D
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Grzegorz17118 » 19 mar 2010 17:54:59

BALKANDRIVER ile kosztuje zrobienie takiego bagaznika jak ty masz? ale dodam, nie chce halogenów.
Grzegorz17118
 

Re: Bagażniki OFF-ROADOWE

Postprzez Balkandriver » 21 mar 2010 17:42:39

Sorry, że dopiero dziś, ale byłem nieobecny ciałem przez 2 dni, więc odpowiem dziś, później na PW.
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron