Witamy !



[All] Szlif wysprzęglika - wieksza średnica, czy ma sens?

[All] Szlif wysprzęglika - wieksza średnica, czy ma sens?

Postprzez ferdizoom » 06 lut 2010 12:15:28

Jak w temacie, leje płyn z wysprzęglika. Muszę dolewać co drugi dzień. Dodatkowo zapowietrza się. Nowy w serwisie 1600 zł, czy są jakieś podróby, jak na razie nie znalazłem nic tańszego. Wysprzęglik rozebrałem i na cylindrze jest jeden głęboki wżer o średnicy ok. 2 mm. Wymieniłem uszczelniacz, ale nic nie pomogło. W związku z tym mam pytanie, czy można przeszliwować średnicę o 1 mm i założyć większy tłok oraz uszczelniacze. Czy sprzęgło będzie pracować prawidłowo. Może macie jakiś inny sposób na naprawę, oprócz wymiany na nowy.
ferdizoom
 

Re: Wysprzęglik - siłownik sprzęgła.

Postprzez Pawel » 06 lut 2010 12:50:52

Tu masz właściwy temat, z podobnymi problemami, nie zakładaj nowego "o tym samym"...
viewtopic.php?f=100&t=995

Jest to możliwe, jeżeli znajdziesz dobrego, DOBREGO, "specjalistę", przetoczy, wyfrezuje i można ten wysprzęglik zregenerować...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Wysprzęglik - siłownik sprzęgła.

Postprzez ferdizoom » 06 lut 2010 13:34:14

Szukałem na temat; przeszlifowania na większą średnicę, ale nic nie znalazłem. Mam możliwość przeróby na większą średnicę, ale myślę, czy nie będzie problemu z wrzucaniem biegów. Zwiększając średnicę na siłowniku, zmieni się pojemność cylindra a tym samym skok tłoka będzie krótszy. No i jest taki problem, czy biegi nie będą zgrzytać. Jeżeli ktoś robił to wie, więc chciałbym taką informację uzyskać, żeby uniknąć niepotrzebnej wtopy.
ferdizoom
 

Re: Wysprzęglik - siłownik sprzęgła.

Postprzez Pawel » 06 lut 2010 14:00:58

...a nie "nadrobisz" tego pojemnością cylindra :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Wysprzęglik - siłownik sprzęgła.

Postprzez Indian » 06 lut 2010 14:36:42

Kolega dobrze kombinuje. Zmieni się "przełożenie" i tym samym zmniejszy skok siłownika. Chyba lepiej kupić sprawną używkę. Nowy siłownik 960zł...
Indian
 

Re: Szlif wysprzęglika - wieksza średnica, czy ma sens?

Postprzez wikked » 07 lut 2010 00:13:29

"czester metal" i po sprawie. Ja tak zrobiłem z moim zaciskiem. Płynu dolewam/uzupełniam co 2-3 miesiące.
wikked
 

Re: Szlif wysprzęglika - wieksza średnica, czy ma sens?

Postprzez przemekcrx » 07 lut 2010 10:04:36

tam jest regulacja można zmienić skok tłoczka.....
Jak masz kogoś znaomego co to by Ci zrobił tanim kosztem,to bym robił....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Szlif wysprzęglika - wieksza średnica, czy ma sens?

Postprzez ferdizoom » 07 lut 2010 17:47:16

Jasne pełne rozjaśniło umysł. Spotkałem się z kumplem w knajpce i doszliśmy do wniosku, że należy przeszlifować wysprzęglik oraz pompę, o ten sam wymiar, wówczas skok się nie zmieni. Pompa pewnie też podjechana więc zestaw będzie "nówka". Jutro wyciągam i oddam do regeneracji. Koszt ustaliliśmy na dwie stówy z rogalami na twarzy, z obu stron. Jednak jego rogal był większy jak mu powiedziałem, że materiał do obróbki to żeliwo a tłoczki alu. Szczegóły podam we wtorek.
Sobota 13.02.2010
Zestaw po naprawie włożony, jeżdżę już 4 dzień. Działa jak nowy, nie ma żadnych problemów. Przeszlifowana i honowana była pompa i siłownik, nadwymiar 0,6 mm. Tłoczki dorobione aluminiowe, na wzór oryginalnych też z nadwymiarem 0,6 mm. W rowku gdzie siedzi pierscień uszczelniający też wymiar większy o 0.6 mm, żeby pasowały oryginalne reperaturki. Pompa przed naprawą miała lekkie zatarcia wzdłuż cylindra, widoczne ryski, a w siłowniku po wyczyszczeniu papierem ściernym, widać było szlaczek małych wżerów, tam gdzie tłoczek stoi w spoczynku. Sprzęgło obecnie chodzi bardziej sprężyście, nie ma efektu zapowietrzenia, jak wcześniej, no i wsteczny przestał zgrzytać :lol: .
ferdizoom
 


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron