Witamy !



[A 2.0] nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez sarman » 23 sty 2010 11:52:41

nerwa mam, bo garazu narazie nie mam, a mroz jak ... , wiec i podlubac przy tym nie moge,
ktos wie czy sa jakies przekaźniki od nawiewów? jak tak to gdzie? bo moze to one poleciały..
turn on 4x4 i byle do celu..
http://www.czaro.cafe/ - zapraszam po pyszną kawę
https://sarmangroup.org/ - Drukarnia, produkcja reklam
Avatar użytkownika
sarman
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 lip 2009 14:48:46
Lokalizacja: Gałkówek k/Łodzi
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez przemekcrx » 23 sty 2010 12:45:37

W dmuchawie pod schowkiem masz przykręcony niby tak termostacik na 2 wkręty czarny prostokąt i wchodzi w to kostka,wypnij ją i wykręć to i zobacz czy ta spiralka się nie przepaliła, ja obstawiam na to w 100%
tam są chyba 2 spiralki
jeśli się spaliła zakładaj sprężynkę np.od długo-pisa i będzie ok.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez sarman » 23 sty 2010 15:18:56

czy chodzi o to ustrojstwo??
tyle ze tu nie ma sprężynek i to jest nierozbieralne
a ma ktos schemat elektryczny całego tego nawiewu??
Frota A 2.2 benzynka z klima
Obrazek
Obrazek
turn on 4x4 i byle do celu..
http://www.czaro.cafe/ - zapraszam po pyszną kawę
https://sarmangroup.org/ - Drukarnia, produkcja reklam
Avatar użytkownika
sarman
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 lip 2009 14:48:46
Lokalizacja: Gałkówek k/Łodzi
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez przemekcrx » 23 sty 2010 16:40:19

No doładnie o to chodzi ,tylko u mnie to wygląda inaczej..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez sarman » 23 sty 2010 16:45:00

no to postaram sie to rozbrac i oblookac co sie moglo zepsuc, a jak nie to wiem czego mam w sklepach/szrotach szukac
turn on 4x4 i byle do celu..
http://www.czaro.cafe/ - zapraszam po pyszną kawę
https://sarmangroup.org/ - Drukarnia, produkcja reklam
Avatar użytkownika
sarman
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 lip 2009 14:48:46
Lokalizacja: Gałkówek k/Łodzi
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez LPZ » 25 sty 2010 13:23:01

To jest rezystor/opornik dmuchawy, na znanym portalu aukcyjnym do dostania za ok 100 pln.
Pozdrawiam.
LPZ
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez sarman » 26 sty 2010 11:19:40

pierw to musze jakos stwierdzic czy aby napewno to sie zepsulo, zebym przypadkiem nie wymienial sprawnej czesci
turn on 4x4 i byle do celu..
http://www.czaro.cafe/ - zapraszam po pyszną kawę
https://sarmangroup.org/ - Drukarnia, produkcja reklam
Avatar użytkownika
sarman
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 lip 2009 14:48:46
Lokalizacja: Gałkówek k/Łodzi
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez jrzeuski » 26 sty 2010 11:28:13

A to jest akurat bardzo proste. Podłączasz zasilanie a potem po kolei do każdego z wyjść żarówkę 12V i patrzysz jak świeci.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez sarman » 26 sty 2010 17:01:58

moze zadam głupie pytanie ale na której koncówce podpiać zasilanie "+", bo z tych literek niewiele wnioskuje
turn on 4x4 i byle do celu..
http://www.czaro.cafe/ - zapraszam po pyszną kawę
https://sarmangroup.org/ - Drukarnia, produkcja reklam
Avatar użytkownika
sarman
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 lip 2009 14:48:46
Lokalizacja: Gałkówek k/Łodzi
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez Balkandriver » 26 sty 2010 18:19:33

To, co jest na zdjęciu, to wtyczka. Sprawdź w aucie, w gnieździe taką samą metodą, gdzie jest zasilanie (jeden koniec próbnika do masy, drugi do konektorków w gnieździe).

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez szlufas » 06 sie 2010 13:09:45

Możesz zrobić tak: wyciągnij rezystor (po zdjęciu widzę że masz taki jak ja) zerwij plastikowa osłonkę i zobacz czy 3 blaszki sa spójne czy każda jest cała. U mnie było tak że jedna sie przerwała i nie działało. Jeżeli bys sprawdził i to jest to , kolejnym krokiem bedzie sprawdzenie działania mianowicie włożenie rezystorka z powrotem koło dmuchamy nigdy nie sprawdzaj na sucho bo ci sie spali.

koszt naprawy : browar lub 10 zł :)
szlufas
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez zielaq » 04 paź 2010 08:43:39

no ja po weekendowej walce z nagrzewnica juz jestem. efekt pozytywny, ale nie wiem w czym był problem.

nie chciało mi sie bardzo rozkręcac deski i wyciągać nagrzewnicy. odkrecajac parę elementów też nie ma szansy dojść do tej klapki.
Ktoś wyżej pisał ze można dojść odkręcając wloty na podszybiu - u mnie czyli we FRotce A sport - nie ma najmiejszej szansy na to zeby cokolwiek tamtędy zdziałać.
Ostatecznie podpiąłem wąż ogrodowy do nagrzewnicy w jedna i w drugą strone
poleciało troszkę (ale bardzo mało) syfu podlaczyłem odpaliłem - żadnych zmian. no to powtórzyłem operacje, odpaliłem i ... ciepło ;)

takwięc albo nagrzewnica była mocno zapowietrzona i niewielka ilośc syfu który w niej był powodowalo brak przepływu. teraz jest ok, ale zrodziło się nowe pytanie

jak wiadomo przez nagrzewnicę obieg jest zawsze. a ja reduktor od gazu mam podłączony do układu chłodzenia równolegle do nagrzewnicy.
Wg mnie powinno być szeregowo wpięte. czy mam rację ?
zielaq
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez jrzeuski » 04 paź 2010 09:00:54

Włączając równolegle zmniejszasz przepływ a szeregowo zmniejszasz temperaturę na tym urządzeniu, które jest dalej. Nie mam doświadczeń z gazem, ale na logikę szeregowo byłoby lepiej. Co najpierw to już musisz sam ustalić na czym bardziej ci zależy: grzaniu kabiny czy reduktora. Pewnie montował to jakiś spec, który nie miał pojęcia, że we Frotce obieg przez nagrzewnicę nigdy nie jest odcinany.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez zielaq » 04 paź 2010 09:12:16

no właśnie.
napewno mam wpięte równolegle i nie wiem czy to zmieniać. tak myślałem właśnie że ktoś sie zamotał przy zakładaniu nie wiedząc o tym,

teraz jest w sumie ok, grzeje dobrze, czasami tylko na wolnych obrotach troche temp spada w nawiewach, ale jak przegazuje lekko to już jest spoko. może teraz to też być winą ze po tej operacji przepłukania nagrzewnicy troche płynu zleciało a jeszcze nie uzupełniłem go, dopiero dziś to zrobię. (ale myślę ze ok pół litra trzeba max dolać bo w zbiorniczku wyrównwaczym jest przy rozgrzanym przy kresce max.

wg mnie jak jest ułożenie równoległe to układ nie ma szansy się samoczynnie odpowietrzyć.
Nie wiem jakie konsekwencje idą za mniejszeniem temperatury na parowniku (i o ile procent się ona zmniejszy jak najpierw wepnę nagrzewnicę). ale wolałbym jeśli ma być surowa zima mieć ciepło w aucie ;d
no i nie wiem też w odwrotnej sytuacji jakie straty ciepła generuje reduktor od gazu. tj o ile % zmniejszy się temperatura płynu wchodzącego do nagrzewnicy.
zielaq
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez Wookash » 04 paź 2010 09:56:13

Ktoś już pisał że na reduktor wejdzie około 0.5 litra wiecej płynu więc nie powinno mieć to wpływy na obniżenie grzania. Ja też mam wpięty reduktor równolegle i myślę o wpięciu szeregowo. Ogrzewanie działa dobrze czuć ciepło z nawiewów już od momentu delikatnego wychylenia wskazówki jedynie co mnie niepokoi że przy wpięciu równoległym woda płynie tam gdzie jej lżej i zakłócony jest prawidłowy obieg.
Wookash
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez zielaq » 04 paź 2010 10:10:44

wookash dokładnie o to mi chodzi. wystarczy lekka poduszka powietrzna na nagrzewnicy, i tyci tyci syfu i juz nagrzewnica jest omijana bo nic tego nie przepchnie skoro płyn ma łatwiejsze ujście przez reduktor.
zielaq
 

Re: nawiewy, wywiewy , objegi zamkniete ...

Postprzez Wookash » 04 paź 2010 10:17:45

Ja u siebie powalczę z tym w niedługim czasie. Jedynie co mnie powstrzymuje to kompletny brak miejsca pod maską. Jest tam ciasno że ja pierdziu a do tego wszystkie węże na styk porobione. Jak dojde co i jak gdzie jaki wąż idzie to może je wymienię bo teraz do będzie sztukowania a sztukowania bo pocięte jest wszystko a powinien być tylko jeden na wlocie do nagrewnicy bądź wylocie. Nie wiem gdzie jest dokładnie czujnik temp. sterujący przełączaniem na gaz czy w reduktorze czy może komp. od gazu bierze temp z czujnika temp. silnika. Jak jest w reduktorze i będę chciał aby się szybciej przełączał na gaz to wezmę reduktor przed nagrzewnicą podepnę a jak zależy przełączanie od temp. z silnika to już chyba nie ma znaczenia gdzie się wepnę.
Wookash
 

Poprzednia strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron