Witamy !



[2.3] Ciśnienie oleju

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Indian » 16 wrz 2009 22:40:45

To po środku to owszem jest pompa oleju z deklem w którym jest zawór i sprężyna. To po prawej to czujnik oleju. Jeśli przewody są odłączone to lampka się nie zapala a wskazówka pokazuje max.
Indian
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez uris » 19 wrz 2009 16:57:28

Indian napisał(a):Wymieniłeś panewki? Jak możesz to zapodaj koszt.


Same panewki jako część to 200zl , a robocizna to ci nie powiem bo znajomy mi robił jako przysługe .
uris
 

witam, znowu miga kontrolka oleju 2.3td

Postprzez look1984 » 28 wrz 2009 13:21:43

co ja sie mam z tym autkiem, byly wymienione zima panewki walu korbowego. koszta straszne z paroma innymi rzeczami ponad 4000 zl, bylo git i znowu swieci sie kontrolka. teraz planuje wymienic sprezynke w pompie oleju i zebatki ( stare podobno byly dobre ). najgorszy jest czujnik cisnienia oleju w ASo 600zl, nie moge znalesc tanszego :shock: . co o tym sadzicie ? prosze o porady pozdrawiam :)
look1984
 

Re: witam, znowu miga kontrolka oleju 2.3td

Postprzez brum » 28 wrz 2009 13:52:14

Wydać prawie 4tyś na silnik 2.3TD to lekka przesada.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez look1984 » 02 paź 2009 09:43:40

teraz juz o tym wiem, ale czy to moze byc wina tego czujnika. kreska nie kladzie sie na czerwonym a kontrolka sie swieci :( jak ktos by mi doradzil bo czujnik jest strasznie drogi. POMOCY :cry2:
look1984
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Indian » 05 paź 2009 06:24:29

Było parę postów wyżej... Zamiennik kupisz (zamówisz) w każdym sklepie auto.
Indian
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez fronterak1 » 29 paź 2009 18:18:24

Instrukcji obsługi podane są na ciepło silnika na biegu jałowym może świecić światłem smarowania oraz nieznacznie zwiększył prędkość do gaszenia. Nie tylko brakuje jednej dziesiątej ciśnienia atm. Oryginalny termostat Frontera ropy naftowej pustyni do chłodnicy w temperaturze 120 ° C i jest około 500, - CZK. Jeśli termostatem Skoda 120 (Wahler) vydoluje bazmek ponieważ otwierają i namáčkne na niego přirubička z fronteráckýho wynika 89, - CZK termostat, który otwiera ropy już w temperaturze 80 ° C. Jest kilka dziesiąta wymagane wskaźnik pokoju. Tak, również muszą posiadać kołnierz i trzymać kontrolę (od straty w wysokości około 5 mm krótsza). Będę tutaj zdjęcia, ale nie wiem jak
Ostatnio edytowano 29 paź 2009 18:25:50 przez fronterak1, łącznie edytowano 1 raz
fronterak1
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez wikked » 29 paź 2009 18:25:05

fronterak1 napisał(a):Instrukcji obsługi podane są na ciepło silnika na biegu jałowym może świecić światłem smarowania oraz nieznacznie zwiększył prędkość do gaszenia. Nie tylko brakuje jednej dziesiątej ciśnienia atm. Oryginalny termostat Frontera ropy naftowej pustyni do chłodnicy w temperaturze 120 ° C i jest około 500, - CZK. Jeśli termostatem Skoda 120 (Wahler) vydoluje bazmek ponieważ otwierają i namáčkne na niego přirubička z fronteráckýho wynika 89, - CZK termostat, który otwiera ropy już w temperaturze 80 ° C. Jest kilka dziesiąta wymagane wskaźnik pokoju. Tak, również muszą posiadać kołnierz i trzymać kontrolę (škodovacká jest o połowę krótszy cenťáku).

ja pier...e czy ktoś może mi to wytłumaczyć?
wikked
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez fronterak1 » 29 paź 2009 18:29:47

Będę tutaj zdjęcia tych łatwe do zrozumienia, ale nie wiem jak wstawić tutaj
fronterak1
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Sołtys » 29 paź 2009 20:12:46

Hihi kolega z Czech nam pomóc chciał a tu trochę zabawne teksty wyszły :D

Ale żeby na temat było: w moim przypadku jakoś z olejem już się problem nie powtarza. Ciśnienie trochę wzrosło samo a do tego dolałem oleju trochę gęstszego.
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez fronterak1 » 30 paź 2009 17:36:32

Sołtys napisał(a):Hihi kolega z Czech nam pomóc chciał a tu trochę zabawne teksty wyszły :D

Napisać i odczytać google tłumacz, więc może on nie wie coś dobrze, czy źle przetłumaczone, ale układ, może tylko :D
fronterak1
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Tomkoski » 05 lis 2009 13:17:05

Witam.

Po zakupie ok.miesiąc wskazówka była na max i nie świeciła kontrolka od oleju.
Po przejrzeniu forum diagnoza - nie podłączony czujnik.
Połozyłem sie pod auto i ... faktycznie to to.

Pytanie:
Są 2 kabelki 1 żółty 1 zielony.
Czy jest jakaś różnica gdzie wpiąć żółty a gdzie zielony - czy nie spalę czujnika?
Co powinien pokazywć wskaźnik na desce?
Jak się zachowywać - stać w jednym miejscu, czy w zalezności od poziomu obrotów silnika wahać się?

Dodam, że udało mi sie "na szybko" podłączyć jeden z przewodów (nie pamietam który) i wskaźnik zachowuję się jak obrotomierz (im więcej gazu tym wskaźnik wyżej).
Tomkoski
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Sołtys » 05 lis 2009 15:36:28

I tak ma chodzić - czym większe obroty to ciśnienie wzrasta.
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Tomkoski » 05 lis 2009 15:58:28

A co z kablami ?

Nie działa mi kontrolka od oleju - czyżby to była wina niepodłączonego drugiego kabelka?
Tomkoski
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Indian » 05 lis 2009 20:22:25

Prawdopodobnie kabel od wskaźnika jest niebiesko-żółty, a drugi chyba niebiesko-zielony ale tego już nie jestem pewien. Możesz to bardzo łatwo sprawdzić podłączając kolejno kabelki do masy- po przekręceniu kluczyka lampka powinna się zapalić a wskazówka opaść na "0". Przy czujniku końcówka z gwintem służy do podłączenia zegara, a ta na wsuwkę do kontrolki. Bez obaw, nic się nie spali.
Indian
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez Tomkoski » 05 lis 2009 20:26:28

Indian napisał(a):Prawdopodobnie kabel od wskaźnika jest niebiesko-żółty, a drugi chyba niebiesko-zielony ale tego już nie jestem pewien. Możesz to bardzo łatwo sprawdzić podłączając kolejno kabelki do masy- po przekręceniu kluczyka lampka powinna się zapalić a wskazówka opaść na "0". Przy czujniku końcówka z gwintem służy do podłączenia zegara, a ta na wsuwkę do kontrolki. Bez obaw, nic się nie spali.


Dzięki za info.
Jutro próba.
Tomkoski
 

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

Postprzez dolas » 04 sty 2010 23:57:43

witam
taki mam dziwny objaw
do tej pory wskaźnik pokazywał jak trzeba tzn- zimny silnik wskazanie maksymalne, ciepły ok 1/4+
(troszke więcej niż 1/4) i płynnie wzrastało wskazanie wraz ze wzrostem pręd. obr. a teraz....
pokazuje jeszcze więcej - zimny silnik - wskazówka do końca, a ciepły- ponad połowę ale za to niestabilnie w postaci nieregularnych, szybkozmiennych wyhyleń w górę i w dół ale ciągle całkiem wysoko (generalnie ponad połowę)
wszystko oczywiście na obrotach jałowych ok 1000 obr/min

czy to zapowiedź czegoś strasznego?
dolas
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez Indian » 05 sty 2010 07:02:55

Raczej nic strasznego - może masz luźne kabelki od czujnika... Wyczyszczenie czujnika w środku (przedmuchanie-wypłukanie) też czasem pomaga.
Indian
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez dolas » 05 sty 2010 23:17:00

dzięki:)
jakoś mi lepiej
dolas
 

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

Postprzez dolas » 09 sty 2010 15:18:11

to chyba faktycznie jakieś problemy z kabelkami - wczoraj gdy przekręciłem kluczyk na grzanie świec i czekalem posłusznie aż zgaśnie lampka grzania wskazówka ciśnienia skoczyła sobie na maksa do góry potem opadła, a potem jeszcze raz podskoczyła trochę i opadła:)
mam nadzieje, że to nie czujnik bo podobno drogi jest:)
dolas
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron