Witamy !



[All] Wibracje wału napędowego

[All] Wibracje wału napędowego

Postprzez cinek1979 » 02 lis 2009 23:02:37

Witam podepne się pod ten temat ,bo tak mi zalecil moderator.Awięc po wymianie mostu na lsd zaczeło telepać autem,wczesniej bylo ok.Przy normalnym moście .Prosze o podpowiedzi,Jeżeli ten post jest znów nie w tym miejscu co trzeba prosze mnie skierować na odpowiedni tytul dzieki
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez Pawel » 03 lis 2009 06:10:33

...może zły olej, a może lsd się skończyło, nie pracuje tak jak trzeba i szarpie półosiami... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 08:33:14

olej wlalem polecany przez was czyli castrola saf x.Akola po podniesieniu auta bardzo cięzko się krecą ,ale w 1 strone!!!.Dodam ze probowalem na asfalcie zrobić zrywa ,to zostaly rowniutkie 2 slady .jak przy dobrym hamowaniu. :roll: Mi ręce już opadają,i serce boli ze frocie cos jest,także czekam na podpowiedzi,DZIĘKI.A DODAM,ZE NIE CZUĆ TEGO JAK TYPOWE SZARPANIE BARDZIEJ JAKBY HAMULCE TRZYMALY,ALE TE SĄ OK !
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 09:27:16

Może tarczki LSD się zapiekły? Spuść olej, odkręć dekiel dyfra i może coś wypatrzysz kręcąc kołami.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 12:26:01

Spróbuje ale dopiero za tydzien ,bo jestem w robocie ,tylko nie wiem jezeli zrobilem do pracy 1000km,i nic nawet nie śmierdziało to,czy przy zapieczonych tarczkach nie ruszyły by sie po takim dystansie? jakie są obiawy tych zapieczonych tarczek,i jakiej sily trzeba użyć zeby ruszyć kolem w aucie z mostem w gorze bo u mnie prawie że trzeba się zaprzeć.
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez wikked » 03 lis 2009 12:33:55

Nie trzeba żadnej siły do tego. Podnosisz dupsko (oba koła) i kręcisz. Albo trzymają Ci tarcze od ręcznego albo klocki hamulcowe na tarczach. Jeśli to most to ja się opiję. Osobiście upierałbym się przy ręcznym.
wikked
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 13:47:03

KURCZE JUZ ZGŁUPIALEM BO PRZY ZMIANIE MOSTU HAMULCE MIALEM ROBIONE =-RĘCZNY NA 5 ZĄBKÓW I DUPA PISZCZY,AUTO TOCZY SIE Z GÓRKI NA SWIATŁACH NA GÓRCE DO TYLU,TAKZE NIE WIEM,NAPEWNO PRZY LSD KOLA LEKKO SIE KRĘCĄ W JEDNĄ STRONE?.JEŻELI ZROBIŁEM 1000KM NA AUTOSTRADZIE POWINIENEM,CHYBA ZJARAĆ SZCZĘKI RĘCZNEGO
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 13:55:20

Przy moście z LSD koła kręcą się z takim samym oporem jak w moście bez LSD. Tyle, że w inną stronę. Różnica zaczyna się, gdy kręcąc jednym kołem próbujesz zatrzymać drugie. W moście bez LSD uda się to bez problemu a przy działającym LSD poczujesz silny opór.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 15:21:38

no,czyli u mnie z tego co piszesz,to coś trzyma tylny most,czy te zapieczone tarczki mozna ewentualnie jakos samemu rozruszać??????/a i podniesienie tylu o wysokość 2.5cm ma moze wplyw na krzywienie tego drążka lączącego most z ramą?
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 15:41:48

Hmm, a może sprawdź czy przez ten lift nie przestawił się regulator siły hamowania, który jest przymocowany do mostu. Może to on Ci koła hamuje?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 17:34:14

Kurcze ,może to i racja,bo przed wymianą mostu bylo ok ,a od kąd wymieniłem most to telepie,czyli jak do tego się zabrać,da sie do sprawdzenia jakoś szybko odlączyć w we wtorek wracam do POLSKI i bedzie telepanko,
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 03 lis 2009 19:07:32

Jeżeli szarpie tylko w zakrętach, to przyczyna jest raczej w moście. Jeżeli przy jeździe prosto, to musi być coś z hamulcami. Hamulce można unieszkodliwić zaciskając wężyki. Bez tylnych idzie jechać bez problemów. Z mostem nic nie zrobisz bez rozebrania go.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 03 lis 2009 19:18:25

Dzięki kolego spróbuje z pozaciskać węzyki od hamulców,w zakrętach nic się nie dzieje do 80 na godz,jest ok ale powyżej lipa.nic nie puka nie stuka
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez konik » 03 lis 2009 22:48:47

Cinek brawo odnalazłeś właściwy temat! A tak na serio nie napisałeś jednoznacznie czy na drgania mostu wpływ ma czy jedziesz prosto czy tylko na zakrętach? Może powodem tych drgań są niewyważone lub mające "bicie osiowe" opony?
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 06:00:19

Dzięki :lol: ale mysle ze opony,lub wywazenie kól,chyba odpada bo,przed zamianą mostu bylo wszystko,ok tyle,ze mechanior rozszczelnił mi most,ciekło z uszczelniaczy :evil: WIĘC kupiłem drugi nawet nie wiedząc że z lsd :D .wpadlem na pomysl wyciecia gniazd ze starego mostu i naspawania na ten kupiony,i tak mechanik mi to zlozyl.na próbie w miescie bylo git.Ale pracuje w Niemczech więc ...NA pierwszym rozpędzaniu autka powyżej 80 zaczyna się wibrowanie ,czuć to tak jakby byl w fotelu zalożony bajer do masażu.Jasne ,masaz we frocie fajna rzecz-ale po 1000km kazdy mial by dość!!!!!!!!.żmieniane byly tarcze od mojego,bo ten z lsd mial pordzewiale,ale moje są ok!!!!hamulce dzialają jak na frocie to wiadomo,reczny jak wcześniej pisalem 5 żąbków i dupa piszczy.MAM zamiar pozaciskać wężyki,jak doradzil jeden z klubowiczów,ale gwarancji nie ma ze to to.JAK macie jeszcze inne stwierdzenia,chętnie poczytam i dzięki za pomoc :hilift:
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 06:11:11

A jeszcze jedno,czytalem wczoraj o tym korektorze hamowania i tam piszą,ze przy zaladowanym,korektor powinien zwiększac sile hamowania tylu,także jeżeli ja unioslem dupe ok 2 cm,to powinien korektor myślec ze auto jest bardziej puste,i obniżac sile hamowania na tyl..Ale to tylko moje możliwe blędne myslenie,choć i tak za radą kolegów pozaciskam na początek wężyki,a co z tego wyjdzie ,zobaczymy :?:I jeszcze raz dodam że czuć te wibracje na prościutkiej drodze w miare zwiększania prędkości coraz intensywniej,drgań,nie odczuwam na kierownicy,ale na foteku baaaarrrrdddzzzzzoooo! :cry2:
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez Pawel » 04 lis 2009 06:18:22

...a krzyżaki na wale sprawdziłeś... :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 06:35:40

NIE narazie nic nie sprawdzałem,bo wyszlo w drodze do pracy,a plywam tankowcem,we wtorek schodze ze statku i jak dojade do POLSKI będe grzebal,tylko zastanawia mnie to,że jezeli na starym moście wszystko bylo git dlaczego po wymianie ,mam te drgania?MOST byl ok tylko zostal rozszczelniony,i wymienilem ,jak pisalem wyżej,na ten z lsd.i są jaja
cinek1979
 

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez jrzeuski » 04 lis 2009 08:35:23

cinek1979 napisał(a):wpadlem na pomysl wyciecia gniazd ze starego mostu i naspawania na ten kupiony,i tak mechanik mi to zlozyl.na próbie w miescie bylo git.

Że co??? Z dwóch mostów zespawałeś jeden? I dziwisz się, że masz wibracje?

Wibracje przy dużych prędkościach to objaw bicia wału. Z powodu jego niewyważenia albo padniętych krzyżaków. Jeżeli jedno i drugie masz te same a wcześniej działały to albo wał jest krzywo przykręcony do mostu albo most ma niecentrycznie umieszczone mocowanie wału. Jeżeli dobrze wnioskuję z tego, co napisałeś, że spawałeś przyłącze, to na pewno nie jest przyspawane idealnie w środku. Nie sądzę, żeby dało radę coś z tym teraz zrobić poza wymianą mostu. Wątpię czy jakakolwiek firma od wyważania wałów podjęłaby się w ogóle powalczyć z tym. Zresztą koszt i tak pewnie by przekroczył cenę kolejnego używanego mostu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Szarpanie tylnych kół

Postprzez cinek1979 » 04 lis 2009 10:29:17

Irzeuski ja dospawałem gniazda sprężyn,ze starego na nowy,i nic po za tym! Także w normalnym moscie jak masz gniazdo SPRĘŻYN ,potem osadzona jest sprężyna to u mnie na orginalnym gnieżdzie jest naspawane drugie gniazdo,a potem idzie sprężyna.
cinek1979
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron