Wymiar gwintu to nie wszystko, istotny jest jeszcze kształt śruby, ja w stalowych miałem przedłużane śruby ( za sześciokątem na klucz było jeszcze 1 cm przedłużenie i dopiero stożek) teraz założyłem alumki i okazało sie, że nakrętki nie pasują
Dopasowałem inne tzn. zaraz za sześciokątem jest ok 2 mm i stożek.
Jest ważna jeszcze przylga, może być stożek może być i kula to zależy od gniazda w felgach i średnicy otworu na szpilki.
Jeśli masz gniazda w alumkach stalowe (wtłaczane) to zwykłe śruby, tylko istotna jest przylga, a jeśli normalne aluminium to o ile wiem stosuje sie nakrętki dwuczęściowe tzn. jedna część może obracać sie niezależnie od drugiej (swego rodzaju podkładka zmontowana razem ze śrubą.
Najlepiej weź sobie szpilkę M12x1.5, oraz felgę i jedz na złomowiec tam dopasuj najpierw gwint a potem przylgę już na feldze, tylko żebyś miał jak najbardziej solidną nakrętkę ( klucz nie 17 ani 19 a już 21)
Powodzenia
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie
Dwa koła : Honda Transalp XL600V
Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu

UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety

Frota 2,2i Sport Edycja 2000