
OK juz wszystko wiem troche inny silnik ale o to samo chodzi jak by co to podaje linka
http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dz ... /egr2.html
Witamy ! |
---|
|
Adamzz napisał(a):Zaślepianie EGR? Ktoś chyba nie słyszał o wysoko toksycznych NOx.. Był nawet śmiertelny przypadek pewnego "mechanika"
Adamzz napisał(a):Ano zszedł był podobno. Postanowił porobić trochę przy włączonym silniku i już nie wyszedł z kanału. Podobno właśnie miał coś poprzerabiane z EGR i zatruł się NOx`ami. Tak napisałem bo to też Frontera była.
Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda
wikked napisał(a):Adamzz napisał(a):Ano zszedł był podobno. Postanowił porobić trochę przy włączonym silniku i już nie wyszedł z kanału. Podobno właśnie miał coś poprzerabiane z EGR i zatruł się NOx`ami. Tak napisałem bo to też Frontera była.
Poza tym zabawy z zaworami EGR skutkują najczęściej awarią sondy lambda
i pewnie jeszcze jest większa awaryjność turbin bo się szybciej kręcą??
Dla wyjaśnienia EGR to zawór recyrkulacyjny spalin który jest otwierany podciśnieniowo w momencie szybkiego naciśnięcia na gaz więc jeśli chodzi o zatrucie NOx prze zaślepienie EGR można między bajki włożyć. Odnośnie lambdy to ciekawe jak można ją uszkodzić w ten sposób. Ludzie!! Sonda lambda to nic innego jak czujnik temperatury!!. To najzwyklejsza termopara, która mierząc temperaturę wie czy silnik jest ciepły czy zimny i dozuje ilość paliwa do powietrza. Dlatego właśnie uszkodzenie jej (przerwanie) powoduje że autko zaczyna Nam palić 100% więcej. Sama operacja istnienia EGRa z punktu widzenia ekologii ma za zadanie zawrócenie części spalin do kolektora ssącego w celu ich dopalenia, a z Naszego (zakładając że masz TDI albo TD) zwiększenie ciśnienia na turbinie, co daje większą moc i tylko tyle. Większość EGRów w Naszych boskich furkach i tak nie działa bo już dawno się zapiekły tylko ból polega na tym że przeważnie zapiekają się nie domknięte.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości