przez Balkandriver » 04 lip 2009 22:10:59
Zęby kół biegu wstecznego są proste, a nie o zarysie skośnym (hiploidalnym), a więc wbijanie na toczącym się aucie "wstecza" jest bezcelowe, a wręcz niezalecane (by nie rzec - grożące inwazją).
Poza tym, z reguły wsteczny nie jest synchronizowany, bo i po co, skoro nie zakłada się włączania go podczas jazdy.
Jeśli zaś masz problemy z włączeniem tego biegu podczas stojącego auta, to jest to przyczyna w mechaniźmie wybierania. Czyli należy sprawdzić dźwignię i jej elementy na górze skrzyni, po zdemontowaniu osłon plastikowych w kabinie i wygłuszeń oraz płytki na skrzyni.
Czasem wsteczny nie wchodzi, właśnie z uwagi na sytuację ,w której ząb trafia na ząb.
Wtedy trzeba dać luz, puścić na chwilę sprzęgło, niech się tryby pokręcą i spróbować ponownie.
Inną przyczyną może być konieczność regulacji pedału sprzęgła, śrubą przy pedale.
Pedał sprzęgła powinien być na równi z pedałem hamulca. Tak zgrubnie, bo jest podana konkretna odległość prawidłowa pedału od przegrody.
Eeech, dawniej takich rzeczy uczono na kursie prawa jazdy.
BALKANDRIVER