przez ADAM SP3WXO » 20 sie 2009 09:16:27
W peirwszej frotce wymieniłem na raty i dlatego wiem, że po jakimś czasie napinacz puścił. W drugiej wymieniłem wszystko od razu tzn koło, napinacz i pasek, więc mam spokój.
Problem z kołem jest taki, że ono samo też ma tłumić drgania (po to jest ta guma w kole). Po pary latach pracy napinacz pracuje na wąskim odcinku swojego zakresu, a pozostała część może nie rdzewieje, ale nie jest smarowana olejem, któty jest w środku. Ponieważ guma w kole się starzeje i zaczyna pękać, to przychodzi czas wymiany. Aby wymienić trzeba zdjąć pasek wielorowkowy. Aby to zrobić trzeba mocniej naciąnąc napinacz i przesunąć tłoczek w napinaczu na to nieużywane od lat miejsce. Całość staje się nieszczelna, zaczyna ciec i nie ma już tłumienia, pracuje tylko sprężyna i zaczynają się dziać różne bliżej nie określone rzeczy typu piski, stuki, itp