


Witamy ! |
---|
|
wikked napisał(a):Sonda jest niczym innym jak pomiarem temperatury spalin za pomocą termopary. Ponieważ jest bardzo szybki (pomiar) dlatego tyle nowa kosztuje. Sonda nie ma wpływu na pracę kata ale kat ma wpływ na pracę sondy. Jest on bezpośrednio związany z szybkością pomiaru i zmianą dawki paliwa na wtrysku. Wypieprzając kata zyskujemy szybszy przepływ spalin co w przypadku TD jest zawsze znaczące. W benzynie tracimy efekt "myślenia" silnika po dodaniu gazu. EGR to nic innego jak zawracanie spalin (części) do kolektora ssącego i "dopalaniu w cylindrach. Zabierając część spalin tracimy ciśnienie na kolektorze wydechowym co w TD znów jest wyczuwalne bo turbinka bez pełnego ciśnienia kręci się wolniej co liniowo wpływa na moc. Tak czy inaczej kat i EGR to wymysł mądrych z europy aby zmniejszyć emisję spalin do atmosfery. Nasze silniki mogą pracować bez kata i bez EGRa. Nic im nie będzie a jeśli będzie to tylko lepiej.
dljm napisał(a):ja zlikwidowałem całkiem tylny tłumik i wstawiłem rurę, która jest tak poprowadzona że nawet po cofaniu i zaryciu tyłem nic się jej nie dzieje
Kogut napisał(a):dljm napisał(a):ja zlikwidowałem całkiem tylny tłumik i wstawiłem rurę, która jest tak poprowadzona że nawet po cofaniu i zaryciu tyłem nic się jej nie dzieje
A masz może jakieś fotki
Bo jak ja byłem na "wymianie" tłumika to nie mogli się doszukać części do mojej frotki![]()
Więc zespawali
Pawel - Amor napisał(a):dljm, powiedz, gdzie masz zbiornik paliwa, czy został zdemontowany po to, żeby było dokładnie widać wydech
Pawel - Amor napisał(a):Rzeczywiście widać w głębi po lewej jakąś osłonę... Czyli rozkład mas jest lepszy...
dljm napisał(a):Pawel - Amor napisał(a):Rzeczywiście widać w głębi po lewej jakąś osłonę... Czyli rozkład mas jest lepszy...
... tego akurat nie wiem
ale wiem że mam sporo miejsca pod podłogą bagażnika
więc może pokuszę się o dodatkowy zbiornik paliwa, albo dam tam butle gazu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości