Jak pisałem wcześniej, wymiana rozrządu zakonczona.
Dawno takich napraw nie wykonywałem i potrzebowałem nieco info na ten temat .postaram się podzielić tym co zgromadziłem z wami, aby kolejni domowi mechanicy mieli wszystkie dane w jednym miejscu.
Na początek moje spostrzeżenia;
Ta czynność jest do wykonania w warunkach garażowych,praktycznie przez każdego kto choć trochę zna się na mechanice i posiada podstawowy zestaw kluczy.Mi brakowało jedynie nasadowego torxsa nr12.
Wspominane wcześniej blokady rozrządu okazały się zbyteczne ,w tym modelu silnika koła ustawione na godzinie 12 czyli na znakach nawet nie drgną ,mało tego moje prawe koło po zdjęciu paska samoczynnie cofneło sie tam gdzie trzeba, czyli na znaki.
Nie będę pisał że trzeba zdemontować chłodnice i tak dalej .to oczywiste.
Ani jak się wszystko składa itd.Te czynności mam na filmie instruktazowym ,coprawda z astry 2,0 16V ale w zasadzie,za wyjątkiem ustawiania znaków na wałkach.reszta jest taka sama
http://www.motofocus.pl/filmy/89,wymian ... zesci.htmlW naszych silnikach pompa wody i napinacz powinny być montowane tak;


Dla zainteresowanych pozostałe materiały;
pliki do pobrania
instrukcja montażu rozrządu frontera po Polsku
http://www.speedyshare.com/570379369.htmlNiestety speedyshare nie trzyma danych zbyt długo
montaż paska i napinacza -zaleceniaGM
http://www.inter-team.com.pl/dopobrania/GM%2016V.pdfJeśli ktoś liczy na wyraźnie widoczny znak na wale to niestety ; to co tam zaznaczono to jedynie mgiełka
To do tych 4 śrub potrzebny jest torxs 12 {nasadowy}


Ostatnio edytowano 27 lis 2010 08:33:40 przez sledz, łącznie edytowano 6 razy