Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez s4e » 21 sty 2009 20:46:52

Dawno już takich czarnych nie widziałem, chyba żebym w chałupie zdemontował część instalacji i podmienił :mrgreen: Na zdjęciach wygląda mniej atrakcyjnie niż w rzeczywistości :wink:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: SNORKEL

Postprzez aga79 » 22 sty 2009 20:40:49

Poproszę o krótką opinię. Cena atrakcyjna
http://www.allegro.pl/item536184702_sno ... _road.html

s4e wygląda to całkiem nieźle ale kominek powinien skierowany być do tyłu. Taki montaż w chwili obecnej przy wjeździe w obojętnie jaką przeszkodę wodną a nawet kałużę spowoduje dostanie się wody do układu.
aga79
 

Re: SNORKEL

Postprzez s4e » 22 sty 2009 22:04:35

Kominek jest na opasce wiec można go ustawić dowolnie, a tak ładniej wygląda :mrgreen: Ale ponoć spalanie powoduje większe, więc zostanie obrócony do tyłu.

Zawadzać koło o rurę nie będzie, bo jest głęboko, może na zdjęciu wygląda to inaczej, ale zmieściło się nadkole plastikowe, opony 235/85R16 mieszczą się bez problemu.

Można przedłużyć rurę snorka i przymocować do bagażnika, pewnie, tylko że wtedy będzie jeszcze dłuższy dolot, ale technicznie jasne :wink:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: SNORKEL

Postprzez sledz » 28 sty 2009 12:06:46

To teraz ja do odstrzału. :lol:
Oto mój projekt;
Obrazek

Jeśli ktoś chce coś powiedzieć to niech uczyni to teraz albo.. ... na wieki. :lol:
Dobre rady mile widziane :) bynajmniej dopuki nie wywierciłem dziury.
Reszta fotek tutaj;
http://picasaweb.google.pl/sledz555/Snorek#

wymiary materiałów ;
rura PCV fi 75mm
kolano czarne 120stopni fi 77
przewód elastyczny niby fi 77 ale wewnątrz przekruj fi 67
sledz
 

Re: SNORKEL

Postprzez s4e » 28 sty 2009 16:10:48

Śledziu, takie to trochę ordynarne się wydaje :mrgreen: Ja proponuję Ci rozgrzać nad gazem tą rurę i z niej wygiąć górne kolano, kominek tamten po delikatnej modyfikacji może być, ale możnaby ulepić coś ładnego z żywicy. Dolne kolano właściwie też zastąpić wygiętą rurą, albo wyjść z błotnika tym giętkim wężem, wtedy zamocować rurę snorka na dwóch uchwytach do słupka. Nie wiem, czy przekaz jest zrozumiały, ale wydaje mi się lepsiejszym rozwiązaniem niż gotowe kolanka i na pewno będzie ładnie wyglądało (o ile dobrze rozgrzejesz i umiejętnie wygniesz rurkę, ale to jak zmarnujesz kilka jej metrów na próby to w końcu dojdziesz do wprawy :mrgreen: ) Aha, i będziesz musiał zrobić spore spustoszenie pod błotnikiem, żeby tą średnicę pomieścić :?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: SNORKEL

Postprzez FROTERKA » 28 sty 2009 18:54:47

Co do estetyki się nie wypowiadam, bo to kwestia osobniczej wrażliwości i gusty. Ja zdzierżę wiele. :D
Mam tylko pytanie:
snorkel chroni układ ssący, a co z elektroniką jak zaleje woda ? Chodzi mi oczywiście o benzyniaki, bo takiego mam.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 28 sty 2009 19:54:25

Trzeba uszczelnić kopułke i zrobić jej odpowietrzenie, a w EcoTecu uszczelnić modul. Bo po co snorkel jeśli elektryka padnie, woda zaleje wnętrze i przyokazji komputer.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez sledz » 28 sty 2009 20:51:48

Snorek nie potrzebny mi po to żeby systematycznie pływać w metrowej wodzie :lol:
A moduł zapłonowy w 2,2 to hermetyczny monolit jedynie przewody W/N mogą gubić iskrę.
Nawet jak przeskoczymy elektrykę to i tak zostanie alternator na wierzchu,oraz rozrząd pracujący w wodzie o składzie pół na pół z błotem.
Ostatnio podczas pokonywania podmokłej łąki frotę mi przymuliło , dopiero w domu z filtra wyjołom garść torfu liści i innych kłaków, oczywiście filtr jak gąbka :lol:
I wcale nie było tam wiele wody ,prędkość to zrobiła.Niestety spacerowo tego bym nie przejechał.

A co do snorka -mojego
Jak trzeba będzie to i klapę sie podetnie :lol:
Zawsze lepiej jak gałęzie nie mają punktu zaczepienia oby fi 75 się zmieściło :?:

Stalowa niklowana ,ale fi 50
http://picasaweb.google.pl/sledz555/Sno ... 0415079410
Ostatnio edytowano 28 sty 2009 20:57:55 przez sledz, łącznie edytowano 1 raz
sledz
 

Re: SNORKEL

Postprzez brum » 28 sty 2009 22:50:38

Pisząc o module mam na myśli wtyczke w nim, kable jak nowe to nic im nie będzie.
Jeśli alternator padnie w wodzie to auto i tak nie zgaśnie więc z tym nie ma problemu, a rozrząd ma osłone i jeszcze nie słyszałem żeby auto przez to zgasło w wodzie.

Jeśli już się robi snorkel to lepiej z ta elektryką coś zrobić.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez Jarek sp3swj » 28 sty 2009 23:57:23

Z silnikami / prądnicami /alternatorami na 12V zanurzonymi z zwykłej wodzie - nie panikujcie.. dopóki nie ma tem elektroniki w środku ( nie mówie o diodach jak złotówki..) to nic im sie nie stanie....

jak ktos ma chwile niech weźnie dowolny silnik na 12V ( najlepiej z duzymi otworami) zasili go 12V i włoży do WIADRA WODY .... to tylko na FILMACH przy napięciu 12V leca iskry i wyładowania na 2 metry....
Bedzie chodzil i chodził.... bez wyłaczania wyjąć go niech sobie pochodzi i wysuszy się chodząc... to bardziej szkodzi samemu łożysku niż elektyce tego silnika....


Elektronika - TAK - jest wrażliwa na wode bezdyskusyjnie.. najlepiej by trzeba na SZROCIE obejrzec konstrukcje NASZEGO kompiuterka by zobaczyc czy jest zaprojektowany do pracy w środowisku wodnym czy tandeta jak w osobówce...
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez FROTERKA » 03 lut 2009 18:48:32

Kolejne pytanie blondynki :wink: :
czy ma znaczenie kierunek wlotu powietrza ? Tzn. chodzi mi o tę końcówkę, która jest skierowana do przodu.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SNORKEL

Postprzez sledz » 03 lut 2009 19:13:18

Jutro pierwsza próba :lol:
Wlot powietrza sprawdzę ,to napiszę.
Ze sprawdzeniem szczelności poczekam do wiosny :lol:


Teoretycznie wlot skierowany do przodu powinien zasysać więcej powietrza.
Ale podczas jazdy z większymi prędkościami.I jak nie leje deszcz.

Podczas opadów jest obracany do tyłu ,problem łapania deszczówki nie jest rozwiązany.

A w terenie zobaczy się , jak się rozwali to 8zł zamiennik :lol:

Minimalna średnica całego układu to 70mm
sledz
 

Re: SNORKEL

Postprzez s4e » 03 lut 2009 20:33:58

Ja skierowałem wlot do tyłu i opierdzieliła mi skubana Frota dużo ponadprzeciętną ilość gazu :mrgreen:
Jeździłem też w deszczu kominkiem do przodu i nie było problemów 8)

A co do fontanny ponad dach... do jazdy w takim terenie zawsze można kominek odwrócić przed wjazdem w obręb mórz i jezior :mrgreen: U mnie to kwestia użycia śrubokręta płaskiego i 30 sekund :mrgreen:



A co do snorka śledzia, to wyrazu szakuncu przekazałem mu prywatnie :mrgreen: Czekamy na wyniki testów :wink:
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: SNORKEL

Postprzez sledz » 05 lut 2009 17:24:32

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Sprawdzałem wpływ ustawienia wlotu na przyśpieszenie i osiągi froty :lol:
I bez znaczenia :lol: Trudno mi jednoznacznie określić jak jest lepiej,
sledz
 

Re: SNORKEL

Postprzez sledz » 22 mar 2009 14:38:40

:P Mój dopiero dzisiaj przeszedł mały test.
Snorek się sprawdził,ale jak zwykle w takich sytuacjach ,ramka z tablicą odpadła. :lol:
sledz
 

Re: SNORKEL

Postprzez todd4 » 23 mar 2009 22:40:44

Własnie rozmyslam nad snorkelem i mam kilka pytań:

1. W silniku benzynowym muszę cos jeszcze zabezpieczyć/uszczelnić - np. cewkę ?
2. czy trzeba jakos akumulator zabezpieczyć?
3. z czego najlepiej snorkel zrobic ?

Generalnie moja frotka to B 3.2 V6
todd4
 

Re: SNORKEL

Postprzez todd4 » 25 mar 2009 13:34:35

Jak najlepiej i najłatwiej wyciac otwory w blasze (blotnik) ?
todd4
 

Re: SNORKEL

Postprzez oposs » 25 mar 2009 13:40:27

Wiertarka :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez flowers » 25 mar 2009 15:24:27

Ja w czasie robienia większych otworów w przegrodzie podczas przekładki ( około 2mm blachy) o średnicy od fi 32-60 mm wycinałem wiertłem stopniowym (rozwiertakiem) i działa ono jak frez. Jak jest dobrej jakości to tempo wiercenia jest szybkie lub też wyżynarką, sposób ten jest opisany i są zdjęcia któregoś z kolegów lilka stron wcześniej w tym temacie.
flowers
 

Re: SNORKEL

Postprzez RenOpel » 25 mar 2009 15:58:46

a ja nawiercałem wiertłem , potem kamień szlifierski na wiertarce i idzie jak masełko!!!
:stop: TYLKO NIE WYCINAJCIE TEGO WZMOCNIENIA POD BŁOTNIKIEM :stop: ,
bo w razie buuuum,może być ciężko frotę poprostować,jeśli z wlotu do filtra powietrza wyprowadzacie snorkel np.rurą giętką,to jest tam sporo miejsca,żeby nie kiereszować wzmocnienia :>: ,takie jest moje zdanie :boss:
RenOpel
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron