Moja frotka 2.0 na resorze (ważne dla dalszego wywodu ) odmówiła mi ostatnio posłuszeństwa. Najpierw założyłem opony Raptor Geyer Hosaya, takie nie za duże 245/70r16. (teraz już bym ich nie założył, mocno nie polecam

) Pierwszy wypad na wydmę w celu sprawdzenia opon i poszłą półoś, nadmienię że most jest z longa a i tak nie wytrzymał. Nie zrażony problemem następnego dnia udałem się do zaprzyjaźnionego szrotu za płotem po nowy mostek. Mostek kupiłem, podjechałem pod warsztat (druga frotką ), odpaliłem frotkę (sporta), poszedłem otworzyć bramę a frotka zgasła. Trochę zdziwiony przekręcam kluczyk a tu nic. No to wpychanie, klucz na wał , silnik stoi dęba. Zdjęłem obudowę rozrządu a na pasku brak zębów. Uszkodzony okazał się wałek rozrządu, delikatnie się zatarł, uszkodził i pękł. Akurat do sąsiada ( tego od szrotu )przywieźli nową dostawę anglików. Na lorze była także frota sport z pługiem (to akurat mało ważne) z tylnym mostem z działającym LSD ogólnie full opcja (elektryka, ogrzewane lusterka, ładne fotele itp) miała tylko jeden a w sumie dwa mankamenty. Pierwszy brak papierów do rejestracji a drugi trochę gorszy to to, że jest po lifcie. Nowy typ deski, silnik x20 i tył na sprężynach. Te mankamenty nie bardzo mnie zraziły i uzbroiwszy się w szkło

nabyłem ją po kosztach ( mniej niż połowa najniższej krajowej

). Na razie służy mi do odśnieżania w firmie ale idzie wiosna i czas coś pomyśleć. Opcji jest kilka i mam dylemat moralny co łatwiej zrobić. I tu są moje pytania do was:
1. Przekładka silnika z c20 na x20 i przełożenie mostów. Czy ktos przekładał w ten sposób. Jak to będzie z zamianą mostu i hamulców z tyłu z bębnowych na tarczowe.
2. Przekładka budy ze zmianą deski i przekładką instalacji z angielskiej na naszą - z czym bedę miał problem? Wiem że to tak trochę nie halo od strony prawnej, ale w sumie nie jeżdzą nią po drogach publicznych a na rajdy i tak zawożę ją holownikiem lub ciągnę na lawecie. Z doświadczenia wiem, że dojedzie ale nie zawsze wróci

3. Może ktos coś, ma na sprzedanie głowicę kompletną do c20ne i sprawną pompę oleju.
Inne sugestie mile widziane. Nadmienię, że wszystko będę robił we własnym zakresie, posiadam chęci, czas, miejsce, narzędzia oraz ludzi, takie są zalety posiadania warsztatu
