Przeczytałem dwa razy te 16 stron i.. trochę bałaganu jest w tym wątku.
Z tego co ogarnąłem,,
Frontera B niezależnie od wersji budy: tył - sprężyny, przód - drążki skrętne.
Liftując tył trzeba zwrócić uwagę na amorki - mogą być różne (zależy kto na jakie wcześniej wymienił) i niekoniecznie wymagają wymiany na dłuższe. Przy długich amorkach można pourywać przewody hamulcowe.
"Zrób wykrzyż aż koło się uniesie i wtedy sprawdź czy da się wyjąć śrubę z tulei. Jak się da to amor OK. Jeśli nie, to znaczy, że amor uniemożliwia większy wykrzyż. Jeżeli wyrzuciłeś już stabilizator to tak właśnie będzie. Wtedy można dać dłuższy amor, ale nie za dług,i bo (w kolejności):
a) zerwie się przewód hamulcowy idący na most (można wymienić na dłuższy),
b) wypadnie sprężyna (można ją przymocować na stałe do mostu),
c) wypadnie wał ze skrzyni (można wydłużyć flanszę, ale to niesie ryzyko, że jak tył wgniecie w glebę przy jakimś zjeździe, to wał wbije się w skrzynię i ją rozwali). "
"Korektor [siły hamowania] jest do regulacji po każdym lifcie. Przy 2-3" wystarczy przesunąć punkt mocowania na moście (na max do góry w zakresie regulacji), ale jak się chce mieć to zrobione naprawdę dobrze, to trzeba dorobić blachę mocującą z większym zakresem regulacji i pojechać na rolki."
W B sport ironmany zwykle się nie sprawdzają - za twarde, nie uklepują się, nie trzymają nawierzchni. Da się amorki seryjne (lub inne miękkie) + podkładka pod sprężynę (nic nie wypada w czasie jazdy).
W B Long ironmany są okey ale dupa twarda.
Ze względu na bak nawet na nowych sprężynach dupa może być przechylona, sprężyny ironmana mają (?) podział na stronę lewą/prawą (10mm różnicy w długości).
typ amortyzatora: długość minima;na/maksymalną (mierzona od środka tulejki do samego początku szpilki)fabryczny amortyzator: 305/473
ironman +2": 311/496
sprężynySeryjne A long wys. 43cm / grubość drutu 14-10mm / srednica wew~116mm zew~127mm
Seryjne B long wys. 40cm / grubosc drutu 13-12mm / srednica wew~106mm zew~130mm
Seryjne B sport (progresywne): średnica drutu na dole 12,5mm, górny zwój 10mm
DOBINSONA liniowa C45-009: średnica drutu 14 mm, 8 zwojów
DOBINSONA progresywna C21-161V: średnica drutu 15 mm, 9 zwojów
od Troopera 5d po 94r: średnica drutu 13,25mm, długość 437mm
iron HOLD008B - średnica drutu 16,5mm, długość 425mm
iron HOLD012B - średnica drutu 15,3mm, długość (strona pasażera) 385mm (strona kierowcy) 395mm, średnica wewnętrzna 127mm
Kayaby Isuzu Rodeo - średnica drutu 13,7, długość 440mm
lift Frontera B Sport- seria 48,5cm
- Iron NISS018B 55cm
- podkładki 6cm + fabryczne spręży progresywne: 55cm (
zdjęcia)
- podkładki polibuszowe 6cm + nówki monroe: 52,5 cm
- podkładki polibuszowe 6cm + uzywane sprężyny od Montereya: 59cm (z pustym bagażnikiem)
lift Frontera B long- Ironmany NISS018B 55cm