Witamy ! |
---|
|
przemia napisał(a):Odgrzewam temat. Jak sprawdzić czy świece żarowe są dobre? Po weekendowych problemach z odpalaniem chcę zacząć od spraw najprostszych. Mam jeszcze świece w drugim silniku. Może znajdę 4 dobre?
RudeBoy napisał(a):..Warto jeszcze sprawdzić czy do świec dochodzi prąd z przekaźnika świec. W tym celu potrzebujemy żarówkę 12V z dolutowanymi kablami..
przemia napisał(a):Grzesiek czy jest coś czego ty nie wiesz?
jrzeuski napisał(a):Wkrec je i zrób ręcznie pełen obrót wałem korbowym. Jeśli się to uda to nie są za długie.
Przecież one są metalowe, więc najwyżej mogłyby się wygiąć, ale to musiałby niezłą lagą napierać na wał. Trzonki zaworów też się nie gną jak w ten sposób się testuje czy zawory nie blokują ruchu tłoka przed pierwszym odpaleniem silnika po poskładaniu go.RudeBoy napisał(a):Jak się nie uda i tłok elektrody ukruszy to będzie miał po silniku.
Tak. Kontrolka ma tylko poinformować kierowcę kiedy ma zacząć kręcić rozrusznikiem.yuby194 napisał(a):1. Czy tak jest zawsze, że faktycznie świece grzeją się dłużej niż ikonka na desce?
U mnie w TDS świece potrafiły grzać nawet minutę po odpaleniu silnika.2. Zależne jest to pewnie od temperatury otoczenia ale żeby była aż taka różnica?
To kiedy grzeją świece widać dobrze po wskaźniku napięcia. Dodatkowo jak nie odpalasz silnika, to słychać cyknięcie przekaźnika jak odcina świecom prąd. Następuje to dość długo o zgaśnięciu kontrolki. Jak chciałem wygrzać komory przed odpaleniem, to pierwsze grzanie wyczekiwałem do cyknięcia przekaźnika, potem szybko zapłon jeszcze raz i po zgaśnięciu kontrolki zaczynałem kręcić.3. Czy ma sens np. trzykrotne grzania świec, tzn ponowne przekręcanie kluczyka po zgaśnięciu ikonki na desce?, Może trzeba potrzymać 1 raz dłużej?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości